2014-02-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning angående tejpbitar i håret.

Du glömde detta. Vid det här förhöret hade KJ inte en susning om vad polisen hittat i VB:s hår
KJ beskriver med egna ord hur han hade gjort om det var han:
"Alltså man ska inte använda någon form av kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara.

FUP s.1772.
Citera
2014-02-23, 21:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man kan ju knappast undgå att notera hur desperationen växer inom KJ vid förhöret ifråga
här ovan då han insett vilket förödande misstag han gjort sig skyldig till i och med
omnämnandet av bagageutrymmet som platsen för blodfyndet.
Han förlorar sig i okontrollerat, hackigt tal om stulna tejpbitar från hans lägenhet och att det
skett en blodplantering i bakluckan och att man kollat på hans ansiktsbok och visst begriper
killen här tillfullo att nu ligger han jävligt risigt till men inte ska han erkänna för det.
Han tror nog att han ska vara framgångsrik i sina försök att framställa sig som helt
omöjlig i rollen som en ruskig styckmördare. Han har ju sina diagnoser att hänvisa till.
De ska nog kunna fungera som en slags räddningsplanka för honom...
Det har ju funkat rätt bra tidigare i livet att ha dessa neuropsykiatriska åkommor
att luta sig mot för att undkomma besvärligheter i vardagen så varför skulle det inte
gå nu också? Och bara här i tråden kan man ju notera hur somligt folk värjer sig inför
tanken att han verkligen skulle ha kunnat begå det här blodiga illdådet.
Han klarar inte av en sån grej, han är för tafatt för det. Har inte den handlingskraften.
Med mera.

Jo, men - han klarade av det. Han begick verkligen det här illdådet och han lyckades
inte prata sig fri från det. Hans skuld står så klar som den bara kan.

Bland frågorna som återstår att få svar på är: Fanns det någon medhjälpare i något skede?
VARFÖR dödade han VB? Var begick han mordet? Var styckade han henne?
Och har han ett SAMVETE att tala om så att han nu ångrar sin svåra synd mot en
annan människa?

No remorse, no regret .. Jag tror KJ är psykopat och han kommer aldrig att känna eller visa ånger över vad han gjort - utan korsade fingrar.
Citera
2014-02-23, 21:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
KJ beskriver med egna ord hur han hade gjort om det var han:
"Alltså man ska inte använda någon form av kniv eller…mmm…stickverktyg över huvud taget för att det blir så mycket teknisk bevisning runt omkring en så att…det är liksom…en kropp…kroppen innehåller väl ett visst tryck ändå så att…och man har ju sett på alla de här splatterfilmerna, att hugger man av en arm så sprutar det blod över allt och det vill man ju inte ha om man ska mörda nån annan person eftersom att då…ehh…det är ju ett sånt jäkla mycket be…bevisning överallt så att det skulle vi inte ha utan vi skulle väl använda oss utav en hängsnara.

FUP s.1772.

vi skulle använda oss av strypsnara .. Han antyder att man var flera om VB-mordet, eller hur..
Citera
2014-02-23, 21:28
Medlem
Grandiosos avatar
Leif GW Persson förklarar här hur en styckning oftast går till:

http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA
Citera
2014-02-23, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
vi skulle använda oss av strypsnara .. Han antyder att man var flera om VB-mordet, eller hur..

Klart som korvspad att de var minst två, och en annan sak, det där med lämna av henne, vilken torsdag handlar det om?

Vi kan inte utesluta att någon mer än KJ är inblandad, bl a. förhöret antyder det, det borde åklagaren också förstå, så varför är det ställt utom allt rimligt tvivel att KJ är mördaren?

Hoppas att försvararen belyser det här i hovrätten. Åklagaren åberopar förhören som bevisning och om försägelser i det ena fallet tillmäts betydelse måste det också gälla i det andra. KJ säger indirekt att fler är inblandade, det måste tillmätas betydelse i bedömningen, allt annat är ruffel och båg tycker jag.
Citera
2014-02-23, 23:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här är en annan intressant sak:

H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…

Min - i och för sig tämligen fantasifulla - teori om vad som kan ha legat bakom detta "pjott":

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-02-23, 23:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning angående tejpbitar i håret.

Du glömde detta. Vid det här förhöret hade KJ inte en susning om vad polisen hittat i VB:s hår

Tyvärr... tejpbitarna hade diskuterats vid ett förhör några dagar tidigare då förhörsledarna berättade att det var inlämnat till SKL för analys.
Citera
2014-02-23, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Min - i och för sig tämligen fantasifulla - teori om vad som kan ha legat bakom detta "pjott":

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jag tycker att det är en rimlig fantasi, tror att det ligger nära sanningen. Jag tror att minst en person till är inblandad, någon som visste att benen fanns i huset och också ville vara först in och hitta dem.
Senast redigerad av OY 2014-02-23 kl. 23:59.
Citera
2014-02-24, 00:06
Moderator
OYs avatar
Är restriktionerna för KJ släppta, kan han följa med här nu?
Citera
2014-02-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är restriktionerna för KJ släppta, kan han följa med här nu?

Restriktioner brukar falla bort efter att huf i TR är över. Åkl kan yrka på att de skall kvarstå men vanligtvis går inte rätten med på det. Är inte alldeles 100 på hur det är för KJ men visst är de släppta?

Iaf lär han inte ha internettillgång. Indirekt kan han kanske följa med genom info per telefon tex.
Citera
2014-02-24, 00:17
Medlem
Beggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Du, lämna dina privata fantasier utanför tråden. Sådana spekulationsdårar som du gör KJ till ett mnonster som inte finns på 2 el 3 inlägg..

Du o dina likasinnade på minner om sjukdom, förslagsvis hemorrojder...

Du kan Goggla det...
Tyvärr verkar det finnas flera intresserade av död och tortyr på nätet, inte minst de sidor som länkats här.
Vad tror du själv är anledningen varför en ung flicka mördats och styckats på ett så brutalt sätt? Och att händerna saknas( förutom DNA under naglarna)
Det är ju inte friskt på ngn punkt. Oavsett vem GM är.[/quote]

Jag har inte postat ursprungstexten till det här svaret!

// beggad

Hmm, i min bok står det - "ursprungligen postat av beggad - Flashfucked..?
Senast redigerad av Beggad 2014-02-24 kl. 00:20.
Citera
2014-02-24, 01:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beggad
Tyvärr verkar det finnas flera intresserade av död och tortyr på nätet, inte minst de sidor som länkats här.
Vad tror du själv är anledningen varför en ung flicka mördats och styckats på ett så brutalt sätt? Och att händerna saknas( förutom DNA under naglarna)
Det är ju inte friskt på ngn punkt. Oavsett vem GM är.

Hm .. Om "frisk" är motsatsen till "sjuk" .. KJ och hans intressegemensamma medbrottslingar(?) är förmodligen inte sjuka i medicinsk mening, de är nog snarare personlighetsstörda ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in