2014-02-23, 18:22
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Bara jag som tycker att mage är värdelösa i arena, får aldrig några bra kort att välja mellan.

Jag tycker inte mage är värdelös, tycker det är den lättaste klassen att köra arena med. Då även den tråkigaste.
Citera
2014-02-23, 18:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Bara jag som tycker att mage är värdelösa i arena, får aldrig några bra kort att välja mellan.
Det kan ju bero på att dem flesta faktiskt spelar Mage i arena och att varje Mage draft inte kan ha bra kort i så fall.
Citera
2014-02-23, 19:04
Medlem
Wunbs avatar
Nån annan som har problem med att logga in?
Citera
2014-02-23, 19:28
Medlem
satas avatar
Citat:

Skulle snarare säga att mage är bäst i arena, med kort som fireball, poly, flamestrike och water ele.
Har svårt att tro att du aldrig får dessa?
Citera
2014-02-23, 20:20
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Finns det någon bugg eller "hidden action" mellan Venture Mercenary och Flametongue Totem? Den sistnämnda vägrade nämligen ge attack till den förstnämnda.
Citera
2014-02-23, 20:22
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Finns det någon bugg eller "hidden action" mellan Venture Mercenary och Flametongue Totem? Den sistnämnda vägrade nämligen ge attack till den förstnämnda.

nej men det finns en bugg med adjacency. ibland fattar inte spelet vilket kort som ligger bredvid vilket.
Citera
2014-02-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious

Flametougne totem, argus defender och allmänt minions som har ger buffs till de korten som ligger närmast kan strula ibland, och har gjort enda sen betan började. Ibland verkar det inte spelet förstå vilket/vilka kort eller om det ens ligger något kort jämte det med den effekten.
Citera
2014-02-24, 01:33
Medlem
Spaders avatar
Efter att ha spelat skitclassen rogue och droppat 4 positioner på rankingen så växlade jag över till Trump's F2P mage och är nu inne i världens win-streak:
http://www.youtube.com/watch?v=AjPo5Ze9zqY
(funderar dock på att byta Venture Co mot en Faceless Manipulator ist. - tankar på det?)

EDIT:
...tills jag förlora mot en fjant som lagt ner en förmögenhet på sin kortlek dvs (Rangaros, The Black Knight, Pyro). Ragnaros är ett löjligt starkt kort; helt otroligt att folk kan spela som en utvecklingsstörd apa hela spelet, bara för att slänga fram det kortet och ändå vinna. OP är bara förnamnet...
Senast redigerad av Spader 2014-02-24 kl. 01:45.
Citera
2014-02-24, 01:59
Medlem
Hyffsat Shaman deck i arena nu.

3x forked
2x rockbiter
2x lightning storm
1x lava burst.
1x lightning bolt

en tinkmaster och andra value minions, tyvärr ingen hex men borde gå endå.

Kanske kan få min tredje 12 win!
Citera
2014-02-24, 02:07
Medlem
satas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Efter att ha spelat skitclassen rogue och droppat 4 positioner på rankingen så växlade jag över till Trump's F2P mage och är nu inne i världens win-streak:
(funderar dock på att byta Venture Co mot en Faceless Manipulator ist. - tankar på det?)

EDIT:
...tills jag förlora mot en fjant som lagt ner en förmögenhet på sin kortlek dvs (Rangaros, The Black Knight, Pyro). Ragnaros är ett löjligt starkt kort; helt otroligt att folk kan spela som en utvecklingsstörd apa hela spelet, bara för att slänga fram det kortet och ändå vinna. OP är bara förnamnet...

Du har 2 poly och 2 fireballs, ska inte vara något problem att ta hand om en Ragnaros, kan ju ha otur och inte dra nån av dom men oftast gör du.
När du kommer upp till lite högre ranks så har i princip alla 3+ legendarys beroende på vad dom kör för decks, rush som exempel brukar inte ha så många. Du får helt enkelt justera din spelstil efter det.
Citera
2014-02-24, 08:02
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader

EDIT:

Jag förstår fortfarande inte varför folk flippar när de möter människor som lagt ner pengar på HS. Vill man ha en stark lek så kommer man vara tvungen att lägga ner pengar på spelet (eller spela arena, vilket som).

Vet inte om jag skulle vilja säga att Ragnar är så värst OP med tanke på att han är 100% RNG.
Citera
2014-02-24, 08:59
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
nej men det finns en bugg med adjacency. ibland fattar inte spelet vilket kort som ligger bredvid vilket.

Jag tror de försökte fixa det genom att flytta runt korten efter att de livit buffade.

Säg att man har två minons och placerar sin argus i mitten, då får de buff plus taunt men flyttas sedan ändå. Sen lägger man en FT imellan de tauntade, då får de FT buffen men ändå kan FT;n sen flyttas längst åt något håll.

Det blir dock skevt när de dör, men det har i alla fall avhjälpt en aning med det du beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in