2014-02-23, 14:35
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Pinsamt att du inte verkar förstå mitt inlägg.

Blir halmdocka av det hela då du verkar hitta på något om mitt inlägg som inte stämmer. Kan du utveckla hur min "patetiska utopi" ser ut?

I en perfekt värld kan man tycka och önska vad man vill.
Du verkar blanda ihop din fantasivärld med den reella! Svenska tjejer idag kan faktiskt inte ens gå ut i någon annan utstyrsel än tält om de inte vill riskera våldtäkt! Om ens då.
Hur gärna du än vill annorlunda. Inse fakta!
Citera
2014-02-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Hursomhelst tycker jag det är jävligt oansvarigt att unga tjejer ska råka illa ut pga en verklighetsfrånvänd feministisk principfråga.

Om man vill jobba förebyggande kan man göra en insats och försöka fånga upp unga tjejer med sexuellt riskbeteende men då blir det väl PK kortslutning eftersom de har "rätt att supa och knulla runt"

Mycket mer konsekvent att fånga upp killar med sexuellt riskbeteende.
Unga killar som taffsar eller på annat vis uppför sig respektlöst mot andras kroppsliga och sexuella integritet borde fångas upp betydligt tidigare.
Citera
2014-02-23, 14:39
Bannlyst
Det är aldrig en kvinnas fel och om någon har problem med att kvinnor klär sig på ett visst sätt kan man ta sitt pick och pack och dra tillbaka där man kom ifrån. En kvinna ska kunna klä sig på det sätt hon känner sig bekväm med bäst utan att någon kåt djurart hoppar på henne.
Vi ska inte behöva gömma oss under 4000 klädesplagg för att någon djurart inte kan kontrollera sig. Vi ska kunna gå ut den tid vi önskar och ha på oss det vi vill utan vi behöver titta oss över axeln hela tiden. Den som våldtar är ett fegt djur och jag önskar att fler män stod upp för oss kvinnor pch gjorde ett helvete för dessa män som våldtar.
Citera
2014-02-23, 14:43
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Det är aldrig en kvinnas fel och om någon har problem med att kvinnor klär sig på ett visst sätt kan man ta sitt pick och pack och dra tillbaka där man kom ifrån. En kvinna ska kunna klä sig på det sätt hon känner sig bekväm med bäst utan att någon kåt djurart hoppar på henne.
Vi ska inte behöva gömma oss under 4000 klädesplagg för att någon djurart inte kan kontrollera sig. Vi ska kunna gå ut den tid vi önskar och ha på oss det vi vill utan vi behöver titta oss över axeln hela tiden. Den som våldtar är ett fegt djur och jag önskar att fler män stod upp för oss kvinnor pch gjorde ett helvete för dessa män som våldtar.

Vad vill du ha? Ett medborgargarde runt varje kvinna som väljer att gå ut i kortkort?
Citera
2014-02-23, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
I en perfekt värld kan man tycka och önska vad man vill.
Du verkar blanda ihop din fantasivärld med den reella! Svenska tjejer idag kan faktiskt inte ens gå ut i någon annan utstyrsel än tält om de inte vill riskera våldtäkt! Om ens då.
Hur gärna du än vill annorlunda. Inse fakta!

Alla kvinnor är lika utsatta och inte enbart svenska kvinnor. Svenska kvinnor vågar dock mer än oss utländska tjejer. Jag skulle aldrig våga gå ensam mitt i skogen efter klockan 12. Jag skulle nog svimma av rädsla innan jag kom hem. Vi vågar inte gå ut eller klä oss på ett visst sätt för att kvinnan är så utsatt. Tar jag på mig någon extra urringad klänning eller något kort så är alltid pojkvännen med men jag håller ändå för hjärtat för kommer det ett gäng så tror jag inte att han är någon superman.
Det är patetiskt att vi kvinnor ska känna så.
Citera
2014-02-23, 14:45
Bannlyst
Citat:
Vad vill du ha? Ett medborgargarde runt varje kvinna som väljer att gå ut i kortkort?

Du har ingenting med kvinnors klädsel. Om jag vill klä mig som en slampa när jag går ut med min kille så ska jag få göra det utan att ditt kön beter sig som ett par hungriga vargar. Det borde ni fatta när vi kommit så långt.
Citera
2014-02-23, 14:53
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Du har ingenting med kvinnors klädsel. Om jag vill klä mig som en slampa när jag går ut med min kille så ska jag få göra det utan att ditt kön beter sig som ett par hungriga vargar. Det borde ni fatta när vi kommit så långt.

Jag förstår dig helt. Men hur DU vill ha det och hur det ser ut i verkligheten överenstämmer inte riktigt. Vad vill du göra åt saken?
Citera
2014-02-23, 14:56
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Mycket mer konsekvent att fånga upp killar med sexuellt riskbeteende.
Unga killar som taffsar eller på annat vis uppför sig respektlöst mot andras kroppsliga och sexuella integritet borde fångas upp betydligt tidigare.
1. Det gör man redan
2. det fel väg att gå att ansvarsbefria kvinnor.
Citera
2014-02-23, 14:58
Bannlyst
Citat:
Jag förstår dig helt. Men hur du vill ha det och hur det ser ut i verkligheten överenstämmer inte riktigt. Vad vill du göra åt saken?

Vad finns det mer att göra än att läxa upp männen som våldtar? Jag vill se alla män göra något åt saken. Agera när ni ser att en tjej blir förföljd, agera om ni ser att en tjej får kommentarer på grund av hennes val av kläder/smink, agera när ni ser att en tjej blir obekväm runt killar som inte förstår att vi klär oss på det sätt vi tycker och agera när ni ser en kille tafsa på en tjej. Man börjar smått där så kanske samhället lyfter upp sig.
Tillslut ska man även sluta upp med att kalla kvinnor för slampor/horor för det ger ett tecken att det är godkänt att våldta en kvinna som ligger runt vilket det inte är så agera när ni hör en kille kalla en kvinna för slampa eller hora.
Citera
2014-02-23, 15:07
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Vad finns det mer att göra än att läxa upp männen som våldtar? Jag vill se alla män göra något åt saken. Agera när ni ser att en tjej blir förföljd, agera om ni ser att en tjej får kommentarer på grund av hennes val av kläder/smink, agera när ni ser att en tjej blir obekväm runt killar som inte förstår att vi klär oss på det sätt vi tycker och agera när ni ser en kille tafsa på en tjej. Man börjar smått där så kanske samhället lyfter upp sig.
Tillslut ska man även sluta upp med att kalla kvinnor för slampor/horor för det ger ett tecken att det är godkänt att våldta en kvinna som ligger runt vilket det inte är så agera när ni hör en kille kalla en kvinna för slampa eller hora.

Du vill alltså lägga allt ansvar på oss män!
Alla män är alltså ansvariga för att vissa idioter våldtar, jasså? Och är därav skyldiga att skydda alla kvinnor.
Hur frigör man sig från patriarkatet samtidigt som man kräver beskydd av desamma?
Kvinnor är alltså alltid, i alla angelägenheter offer! Vart är ert eget ansvar?

Skaffa dig ett eget liv, argumentera sedan.
Citera
2014-02-23, 15:12
Bannlyst
Citat:
Du vill alltså lägga allt ansvar på oss män!
Alla män är alltså ansvariga för att vissa idioter våldtar, jasså? Och är därav skyldiga att skydda alla kvinnor.
Hur frigör man sig från patriarkatet samtidigt som man kräver beskydd av desamma?
Kvinnor är alltså alltid, i alla angelägenheter offer! Vart är ert eget ansvar?

Skaffa dig ett eget liv!

Vad är vårt ansvar? Det finns ju feminister som försöker därute med att likställa oss kvinnor med män. Det finns oss som rycker in när en kvinna blir kallad för hora eller slampa. Det finns oss kvinnor som går ut på gatan och skriker om lika rättigheter. Vad i helvete har ni gjort? Ni ökar bara våldtäkterna eller vill du lämna det på politikerna? Jag vet att en riktig och ordentlig man skulle agera utan att försöka krypa under och fråga vad kvinnors ansvar är. Du är en skitsnackare lik alla i ditt kön. Om ni som inte våldtar kan agera så kommer aldrig samhället att bli bättre.
Citera
2014-02-23, 15:19
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Vad är vårt ansvar? Det finns ju feminister som försöker därute med att likställa oss kvinnor med män. Det finns oss som rycker in när en kvinna blir kallad för hora eller slampa. Det finns oss kvinnor som går ut på gatan och skriker om lika rättigheter. Vad i helvete har ni gjort? Ni ökar bara våldtäkterna eller vill du lämna det på politikerna? Jag vet att en riktig och ordentlig man skulle agera utan att försöka krypa under och fråga vad kvinnors ansvar är. Du är en skitsnackare lik alla i ditt kön. Om ni som inte våldtar kan agera så kommer aldrig samhället att bli bättre.

Det jag vill säga är uppenbart. Ropa inte på män när det hettar till! Sköt dig själv, precis som vilken man som helst får göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in