2013-02-16, 21:33
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyg.plan
Ditt objektifieringsargument haltar också då det är en milsvid skillnad mellan att göra sig tillgänglig för sex när och hur som helst, och att spela på sin sexualitet till max för att tillfredsställa sitt ego och bekräftelsebehov. Du kan inte sticka under stolen med att kvinnor objektifierar sig själva.

Det hela är väldigt enkelt: En kvinna ska kunna spela hur mycket som helst på sin sexualitet utan att behöva riskera att "få skylla sig själv" om hon blir våldtagen.
Citera
2013-02-16, 22:40
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det är inte så mycket svårare att dra upp eller slita av en knälång kjol än en kort kjol.

Fast en knälång kjol skyltar inte med inventarierna.
Citera
2013-02-16, 22:41
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
En risk tar man bara genom att lämna sitt hem. Sedan finns det naturligtvis gradskillnader kopplat till olika beteenden.

Absolut. Dock är det skillnad på att ta en medveten risk och en omedveten sådan som de flesta i tråden inte verkar vara medvetna om.
Citera
2013-02-16, 22:43
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Så nu HAR kvinnor alltså enligt dig rätt att klä sig hur de vill och gå var de vill utan att bli våldtagna, och den som kränker denna rättighet är kriminell och får ta konsekvensen av sitt felaktiga handlande?

Nej, eftersom en lättklädd kvinna tar en risk. De som kränker dennes rättigheter vet att den gör fel men är villig att ta konsekvenserna.
Senast redigerad av Stiffnipples 2013-02-16 kl. 22:52.
Citera
2013-02-16, 22:52
Medlem
Stiffnippless avatar
Fruktansvärt många korkade kvinnor och män i denna tråd som inte tror att det finns konsekvenser av ens handlande. Vad du än gör så finns det en risk. En vuxen och tänkande människa riskerar inte sitt liv för småsaker vilket ni kvinnor oftast så gärna gör genom att agera som reklampelare för övergrepp. Jag hade gärna sett att kvinnor kan gå klädda hur de vill men verkligheten indikerar en annan sanning. Vilken sanning vill ni leva efter? Den inbillade eller den verkliga?

Jag visar hänsyn mot min omgivning men främst mig själv. Vilket resultat vill jag uppnå? Jag kan spöa de flesta utan problem, jag kan bete mig som ett svin om jag vill, jag kan även manipulera folk dit jag vill men det som räknas är hur jag vill framstå. Samma sak gäller klädsel och beteende, vilket ni kvinnor inte vill inse. Ni är chanslösa mot en man som vill skada eller utnyttja er.
Citera
2013-02-16, 22:54
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Det hela är väldigt enkelt: En kvinna ska kunna spela hur mycket som helst på sin sexualitet utan att behöva riskera att "få skylla sig själv" om hon blir våldtagen.

Nej, du är världsfrånvänd och lever i en vanföreställning där verklighet och drömmar aldrig möts.
Citera
2013-02-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, eftersom en lättklädd kvinna tar en risk. De som kränker dennes rättigheter vet att den gör fel men är villig att ta konsekvenserna.
Jo, men då är du alltså medveten om att man har rätt att ta vilka risker man vill, gå klädd hur man vill, var man vill och vilken tid på dygnet man vill utan att bli våldtagen.

Om någon trots detta råkar ut för en våldtäkt har denna fått sina rättigheter kränka och våldtäktsmannen ska straffas.

Vad i detta har du problem med - att själva våldtäkten är olaglig?
Citera
2013-02-16, 23:20
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jo, men då är du alltså medveten om att man har rätt att ta vilka risker man vill, gå klädd hur man vill, var man vill och vilken tid på dygnet man vill utan att bli våldtagen.

Om någon trots detta råkar ut för en våldtäkt har denna fått sina rättigheter kränka och våldtäktsmannen ska straffas.

Vad i detta har du problem med - att själva våldtäkten är olaglig?

Idiotkvinna, om du nu likställer våldtäktsmannens risk att åka fast med att du klär dig slampigt; varför anmäler du då honom för våldtäkt? Du tog ju en risk precis som våldtäktsmannen men du är inte villig att konsekvensen av detta? Även om han åker fast så har du bevisat för dig själv att risker har konsekvenser, en risk du sluppit att ta om du hade haft förnuft.
Senast redigerad av Stiffnipples 2013-02-16 kl. 23:22.
Citera
2013-02-16, 23:25
Medlem
Citat:
Idiotkvinna, om du nu likställer våldtäktsmannens risk att åka fast med att du klär dig slampigt; varför anmäler du då honom för våldtäkt? Du tog ju en risk precis som våldtäktsmannen men du är inte villig att konsekvensen av detta? Även om han åker fast så har du bevisat för dig själv att risker har konsekvenser, en risk du sluppit att ta om du hade haft förnuft.
Du vill alltså göra våldtäkt lagligt?
Citera
2013-02-16, 23:35
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Nej, du är världsfrånvänd och lever i en vanföreställning där verklighet och drömmar aldrig möts.

Och du tycks tro att Flashback speglar verkligheten...
Jag lever väldigt mycket i verkligheten. Det du inte tycks förstå är att vi talar om det vansinniga att TYCKA att man får skylla sig själv. Att man tar en risk om man går full själv hem sent en kväll är väl alla medvetna om, men att man för den sakens skull skulle få skylla sig själv är en helt annan sak. Detta verkar vara svårt för dig att hålla i sär.
Citera
2013-02-16, 23:39
Medlem
TheKickss avatar
Finns det bevis eller statistik på att de flesta våldtäktsoffren har varit lättklädda eller är detta ett icke-ämne? Och är kläder någonting som GM:s advokat ens tar upp i dagens rättegångar?
Citera
2013-02-16, 23:43
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Och du tycks tro att Flashback speglar verkligheten...
Jag lever väldigt mycket i verkligheten. Det du inte tycks förstå är att vi talar om det vansinniga att TYCKA att man får skylla sig själv. Att man tar en risk om man går full själv hem sent en kväll är väl alla medvetna om, men att man för den sakens skull skulle få skylla sig själv är en helt annan sak. Detta verkar vara svårt för dig att hålla i sär.

Nej, du lever inte i verkligheten. Du lever inte i en mans värld vilket du som betraktare har synpunkter på. Du påvisar att du inte vet ett dugg om orsak eller konsekvensmönster, vilket om du för ett litet tag tänker dig bortom rättsväsendet så har du verkligheten; den råa och bittra verkligheten du aldrig kommer att acceptera. Lagen är trams för 100% av de som håller sig på andra sidan denna. De bryr sig inte om konsekvenserna, precis som du som försöker rida på lagen vilken inte existerar bortom dina domäner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in