Citat:
Ursprungligen postat av
NothingToLose
Hej Grandioso! Kul att du är tillbaka i tråden.
Breivik kan eventuellt få permission om fyra år när han har avtjänat en tredjedel av straffet. Jag känner dock inte till villkoren som måste vara uppfyllda.
Vid fortsatt gott uppförande i fängelset kan han bli villkorligt frigiven om sju år, dvs den 22 juli 2021.
Tackar så mycket och kul att återse dig också!
Jag påmindes om Breivik i natt därför att någon smartskalle gick ut på krimforumdelen
och påstod att norrmannen skulle ha lyckats rymma under gårdagen.
Men det var ju föga troligt att nånting sånt uppseendeväckande skulle ha kunnat hänt
med tanke på hur pass övervakad han är och hur rigorös säkerheten är omkring honom
där han sitter. Ja, det var förstås rent trollande som skedde mitt i natten här.
Jag tror nog inte det hjälper hur gott uppförande ABB än förmår visa framöver - villkorlig
frigivning för hans del lär knappast bli verklighet om han så uppträder så exemplariskt
som bara tänkas kan. Det känns nog lite grann som om man har bestämt sig för att hålla
honom åtskild från samhället och friheten om inte för evig tid så åtminstone tills han
bedöms som tämligen ofarlig och då talar vi om en ålder kring 70, 75 år.
Fast det kan ju hända saker; får ett utpräglat nationalistiskt parti regeringsmakten nån gång
i framtiden i Norge så vad vet man - då kanske man låter kommendör Breivik få sin frihet igen.
Vi får se tiden an helt enkelt.
Ps. Gillar din avatar. Mycket snygg!