Citat:
Den rent ekonomiska aspekten är bara ett problem med invandringen. Massinvandring av muslimer medför oundvikligen en anpassning av samhället till muslimska värderingar som är antiliberala på varje punkt. Finns ingen som tyder på att muslimer i Europa blir mer liberala. Tvärtom är andra generationen ofta mer islamistiska än föräldrarna. En låg medel-IQ garanterar fortsatt och permanent hög religiositet och antiliberalism.Om det nu är så som du säger så förstår jag inte vad som är problemet för sd med att göra sig av med alla andra frågor och enbart fokusera på bidragsinvandring. Det borde ju inte vara så svårt om de nu verkligen är ett enfrågeparti. Problemet är just att varje gång dessa människor öppnar munnen i något annat sammanhang och börjar gräva i andra frågor så gör de bort sig själva så grovt att det blir omöjligt för en normalt tänkande liberal människa att stödja dem.
Det verkar som att du tror att vi prioriterar bidragsinvandringen som den i särklass viktigaste frågan som måste prioriteras över allt annat, oavsett vad den kommer med, men det är inte så jag ser det. Jag ser det mer som en vettig liberal punkt som kommer med ett paket av direkt antiliberala åsikter som jag aldrig skulle kunna ställa mig bakom.
Det du skriver om ideologier tror jag iofs stämmer på den genomsnittlige väljaren, men inte på den genomsnittlige personen som är ideologiskt övertygad. Men det är inte topic här dock.
Det verkar som att du tror att vi prioriterar bidragsinvandringen som den i särklass viktigaste frågan som måste prioriteras över allt annat, oavsett vad den kommer med, men det är inte så jag ser det. Jag ser det mer som en vettig liberal punkt som kommer med ett paket av direkt antiliberala åsikter som jag aldrig skulle kunna ställa mig bakom.
Det du skriver om ideologier tror jag iofs stämmer på den genomsnittlige väljaren, men inte på den genomsnittlige personen som är ideologiskt övertygad. Men det är inte topic här dock.
Liberalism finns bara i samhällen med hög medel-IQ. En sänkning av Sverige medel-IQ tack vare invandringen medför en permanent ökad antiliberalism. Därför borde invandringen från låg-IQ länder vara viktigare än något annat för liberaler.