2014-02-20, 17:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han döms till vård och än en gång bedöms frisk finns risken att han vänder i sjukhusentrén. Något annat än livstids fängelse kommer inte på fråga.
Du har så rätt där, Quarrel.
Det finns inte en chans att han döms till vård.
Han blev väl för övrigt psykiskt friskförklarad vid den RPU som genomförts.
En stor sån har han dock inte genomgått ännu.
Citera
2014-02-20, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har så rätt där, Quarrel.
Det finns inte en chans att han döms till vård.
Han blev väl för övrigt psykiskt friskförklarad vid den RPU som genomförts.
En stor sån har han dock inte genomgått ännu.
Jo, det har han, och bedömdes frisk. RPU är den stora undersökningen. Den lilla kallas §7-undersökning.
Citera
2014-02-20, 18:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jo, det har han, och bedömdes frisk. RPU är den stora undersökningen. Den lilla kallas §7-undersökning.
Hittade en artikel om saken:
Citat:
Pappan som erkänt att han satte eld på ett fritidhus på Dalarö, där två av hans barn dog, är inte psykiskt störd i lagens mening.

Det visar den rättspsykiatriska utredningen som kommit in till tingsrätten.
Citat:
Det här innebär, i korthet, att den 40-årige pappan lär dömas till ett långt fängelsestraff, inte rättspsykiatrisk vård, för de brott han redan har erkänt.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-mordat-sina-barn--ar-inte-psyksjuk/

Så barnamördaren får nog ställa in sig på att det blir kåken för hans del.
Hur det än ångras och ges uttryck för självhat. Hur duktig han än är på att framkalla
krokodiltårar och "lida" över vad han gjort sig skyldig till.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-20 kl. 18:03.
Citera
2014-02-20, 18:09
Medlem
Minimois avatar
Tyvärr lär J få brev från kvinnor, och besök i k-rummet senare. Detta är ett fall där jag kan överväga tvångssterilisering.
Citera
2014-02-20, 18:18
Medlem
Har aldrig blivit så här ledsen och illa berörd av ett kriminalfall. Å ena sidan förtjänar han inte att leva men å andra sidan hoppas jag att detta kommer plåga honom under resten av hans liv som bör spenderas på sex kvadratmeter utan möjlighet till nåd. Tre och fem år gamla offer som varit helt försvarslösa, aldrig gjort något ont och med hela livet framför sig. Fy faan!
Citera
2014-02-20, 20:14
Medlem
[quote=tigerwolf|47606188]
Citat:
Artikelförfattaren är inte noggrann med detaljerna. Inget i den tekniska utredningen säger att fönsterna var igenspikade och dörren var inte låst. Den inte brinnande stugan ligger på Rånövägen i Dalarö. [url]http://www.dalaro.se/index.asp?g=1

Såvitt jag förstod hade stugan utanpåliggande fönsterluckor. Dom kan alltså varit stänga.
Citera
2014-02-20, 21:42
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Såvitt jag förstod hade stugan utanpåliggande fönsterluckor. Dom kan alltså varit stänga.

Huvudbyggnaden har iallafall det - det är svårt att se detaljer av gästhuset på turistbilden.
Pappan uppgav själv att han låste dörren. Det finns ingen motsägelse i att låset under altanen hittades upplåst - flickan låste upp det inifrån när hon lyckades få upp ena dörrdelen. Eller halva dörren var låst och halva olåst. Det vore tacksamt om folk inte fastslog "fakta" innan de har tagit del av tekniska undersökningar av fönster, dörrar och stege. SKLs analys av brödrost och mikro ersätter inte analys om dörr och fönster. Det blir så snurrigt för människor som läser in sig på fall i efterhand, om gissningar presenteras som faktaupplysningar.
Citera
2014-02-20, 21:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Huvudbyggnaden har iallafall det - det är svårt att se detaljer av gästhuset på turistbilden.
Pappan uppgav själv att han låste dörren. Det finns ingen motsägelse i att låset under altanen hittades upplåst - flickan låste upp det inifrån när hon lyckades få upp ena dörrdelen. Eller halva dörren var låst och halva olåst. Det vore tacksamt om folk inte fastslog "fakta" innan de har tagit del av tekniska undersökningar av fönster, dörrar och stege. SKLs analys av brödrost och mikro ersätter inte analys om dörr och fönster. Det blir så snurrigt för människor som läser in sig på fall i efterhand, om gissningar presenteras som faktaupplysningar.
Turistbilden på gästhuset föreställer fortfarande inte det brunna huset. Flickans berättelse, att dörren var låst och att hon låste upp den med vredet, motsägs inte av den tekniska utredningen, som visade att låset var olåst när det upphittades, så där hade jag fel. Det finns inget om fönsterluckor eller igenspikade fönster i den tekniska utredningen, ej heller delad dörr.
Citera
2014-02-20, 23:10
Medlem
Iaftondanss avatar
Citat:
Turistbilden på gästhuset föreställer fortfarande inte det brunna huset. Flickans berättelse, att dörren var låst och att hon låste upp den med vredet, motsägs inte av den tekniska utredningen, som visade att låset var olåst när det upphittades, så där hade jag fel. Det finns inget om fönsterluckor eller igenspikade fönster i den tekniska utredningen, ej heller delad dörr.

Någon som har bilder eller länkar till forum/media där de tidigare fruar syns? Är det inte väldigt mycket våld runt områden som Brandbergen Handen Dalarö och Jordbro ?
Citera
2014-02-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
Har aldrig blivit så här ledsen och illa berörd av ett kriminalfall. Å ena sidan förtjänar han inte att leva men å andra sidan hoppas jag att detta kommer plåga honom under resten av hans liv som bör spenderas på sex kvadratmeter utan möjlighet till nåd. Tre och fem år gamla offer som varit helt försvarslösa, aldrig gjort något ont och med hela livet framför sig. Fy faan!

Han kommer antagligen att ta sitt liv eftersom han är psykiskt frisk.
Citera
2014-02-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kommer antagligen att ta sitt liv eftersom han är psykiskt frisk.

Det hoppas jag att man kan förhindra. Han skall hållas vid liv och avtjäna sitt straff. Tycker jag. Han verkar ha smitit från ansvar och skyllt på andra hela sitt liv (liksom nu), så nu är det dax att han får betala för det vedervärdigaste brott en människa kan göra. Elda upp sina egna barn.
Citera
2014-02-20, 23:48
Medlem
Pappans avskedsfilm finns inte att få tag på eller? Skulle vara intressant att se vad för sjuka tankar som rör sig i huvudet på honom några timmar efter och hur han beter sig efter att ha utfört något så fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in