2014-02-18, 23:10
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ja.

Tack! Får bli en beställning då.
Citera
2014-02-18, 23:18
Medlem
Någon skojare...

http://www.blocket.se/goteborg/Parfym_Thierry_Mugler_Amen_Pure_Malt_52010829.htm
Citera
2014-02-19, 10:57
Medlem
Någon som provat nya 'Dior Fahrenheit Le Parfum'?

http://www.fragrantica.com/perfume/Dior/Fahrenheit-Le-Parfum-23099.html

Den kanske inte har kommit till den svenska marknaden ännu.
Citera
2014-02-19, 16:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Någon som provat nya 'Dior Fahrenheit Le Parfum'?

http://www.fragrantica.com/perfume/Dior/Fahrenheit-Le-Parfum-23099.html

Den kanske inte har kommit till den svenska marknaden ännu.

Fanns på NK så jag slängde precis på ett spray på handen. Initialt rätt mycket viol iaf.
Citera
2014-02-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fanns på NK så jag slängde precis på ett spray på handen. Initialt rätt mycket viol iaf.

Ja, jag såg att den ska vara i butik nu. Ska också prova den när jag har tid.
Betydligt dyrare också. Drygt 1000:- för 75 ml som är enda storleken.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-02-19 kl. 17:14.
Citera
2014-02-20, 07:07
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ja, jag såg att den ska vara i butik nu. Ska också prova den när jag har tid.
Betydligt dyrare också. Drygt 1000:- för 75 ml som är enda storleken.

Ingen doft som lämnade nåt större avtryck. Inte dålig, inget direkt bra heller. Skulle aldrig betala en tusing iaf.
Citera
2014-02-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ingen doft som lämnade nåt större avtryck. Inte dålig, inget direkt bra heller. Skulle aldrig betala en tusing iaf.

Ok, jag tror dig. Råder delade meningar om denna. Vissa anser den vara riktigt usel och hade hoppats på någonting annat, medans andra anser den vara bra. Denna ska tydligen ta platsen för Absolute, medans Absolute då kommer sluta att produceras.
Citera
2014-02-20, 12:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ok, jag tror dig. Råder delade meningar om denna. Vissa anser den vara riktigt usel och hade hoppats på någonting annat, medans andra anser den vara bra. Denna ska tydligen ta platsen för Absolute, medans Absolute då kommer sluta att produceras.

Kan säga att jag inte är nån Dior-kännare eller för den delen någon Fahrenheit-kännare.
Originalet hade jag i nån konstig version på 90-talet, luktade skit. Gissar att det var nån after shave-grunk då jag minns att det var splashflaska.

Absolute har jag lite delade meningar om. Får en otrolig svettnot första timmen från den vilket förstör lite. Sen blir den dock riktigt suverän.

Parfum var dock ganska tam, inget som utmärkte sig speciellt. Absolute är ju roligare i den meningen. Händer lite mer där och är lite mer känslig för överspray.

Vill man ha nåt bra med viol är ju som sagt TF Noir en bra idé. Blev det ngt köp?
Citera
2014-02-20, 14:34
Medlem
Provade Cool Water i dag och jag förstår inte alls hypen kring denna parfym. Till en början luktar den som wc-duck, övergår sedan till en stark syntetisk bubbelgums-doft och sen doftar den precis som alla andra designer-dofter, platt och tråkig.

Provade Frederic Malle Bigarade Concentree på Cow parfymeri, luktade som apelsin och kanelbulle, verkligen fantastisk, dessvärre var det dålig hållbarhet...

Någon som har något förslag på en bra sommardoft som inte doftar syntetisk toalett-rengöring?
Senast redigerad av clarre2 2014-02-20 kl. 14:38.
Citera
2014-02-20, 15:11
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Provade Cool Water i dag och jag förstår inte alls hypen kring denna parfym. Till en början luktar den som wc-duck, övergår sedan till en stark syntetisk bubbelgums-doft och sen doftar den precis som alla andra designer-dofter, platt och tråkig.

Provade Frederic Malle Bigarade Concentree på Cow parfymeri, luktade som apelsin och kanelbulle, verkligen fantastisk, dessvärre var det dålig hållbarhet...

Någon som har något förslag på en bra sommardoft som inte doftar syntetisk toalett-rengöring?
Acqua di Parma Colonia och Colonia Essenza, även om att jag läst på forum att vissa tycker åtminstone Colonia doftar rengöringsmedel. Själv tycker jag att de är helt underbara och väldigt osyntetiska. Har även beställt Colonia Assoluta nu och hoppas att det blir ytterligare ett sommaralternativ.
Citera
2014-02-20, 15:16
Medlem
Citat:
Kan säga att jag inte är nån Dior-kännare eller för den delen någon Fahrenheit-kännare.
Originalet hade jag i nån konstig version på 90-talet, luktade skit. Gissar att det var nån after shave-grunk då jag minns att det var splashflaska.

Absolute har jag lite delade meningar om. Får en otrolig svettnot första timmen från den vilket förstör lite. Sen blir den dock riktigt suverän.

Parfum var dock ganska tam, inget som utmärkte sig speciellt. Absolute är ju roligare i den meningen. Händer lite mer där och är lite mer känslig för överspray.

Vill man ha nåt bra med viol är ju som sagt TF Noir en bra idé. Blev det ngt köp?

Nej, inte blivit något köp av Noir ännu. Funderar fortfarande .
Citera
2014-02-20, 15:18
Medlem
Kasperskys avatar
Jag är ganska ny inom parfym och fick ett förslag om Lacoste (röd). Har testat den och den luktar helt okej. Men finns det någon bättre parfym som krossar den jag använder just nu? Hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in