2014-02-19, 18:19
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag tror faktiskt inte på en Imperial Stout, utan jag hade försökt med kanske en mörk belgare som Chimay Blå eller i belgisk stil som Brother Thelonius, om inte det passar så hade jag kört på en rökmärzen som den från Aecht Schlenkerla.

Imperial stouten hade jag sparat och druckit till en smarrig chokladdessert.

Tackar för tipset (och välkomnandet för den delen också).

Kan för övrigt dela med mig av favoriterna för tillfället:
1. Brewdogs nya fyrpack (är man delägare så är man)
2. Zactec; ekologisk ljus lager som var över förväntan
3. Miller; är nog i gränstrakterna till hädelse i denna tråd, men smaklösa Miller har fortfarande en viss tjusning (måste nog vara skruvkapsylen)
Senast redigerad av Kolred 2014-02-19 kl. 18:26.
Citera
2014-02-19, 19:47
Medlem
Lecros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred

3. Miller; är nog i gränstrakterna till hädelse i denna tråd, men smaklösa Miller har fortfarande en viss tjusning (måste nog vara skruvkapsylen)
Miller är en fin törstsläckare en varm sommardag, inget annat.
Citera
2014-02-19, 20:09
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred

Inget fel med att gilla öl så som miller, själv så fullkomligt älskar jag guldkällan.
Går det att få tag i fyrpacket även om man inte är delägare?
Citera
2014-02-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Inget fel med att gilla öl så som miller, själv så fullkomligt älskar jag guldkällan.

Ja fyrpacket är exklusivt för systembolaget.
Citera
2014-02-19, 21:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten

Antar att det är det här.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=brewdog&sortfield=Default&sortdirecti on=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&gr oupfiltersheader=Default&artikelId=776777&varuNr=1 1914&filters=searchquery%2c
Citera
2014-02-19, 22:14
Medlem
Mellan Ugly Duck och Hypnopompan så vinner Hypnopompan.

Ugly Duck var väldigt besk med en intensiv smak av kaffe, nästan så att den blev lite sur. Ingen vanilj what so ever kunde jag känna av. Överlag var den väl okej men alldeles för besk för mig, och den sura kaffesmaken var ingen höjdare mot slutet.

Hypnopompan gillar jag skarpt. Älskar söta öl och den här är väldigt söt. Mycket smak av vanilj med lite undertoner av marshmallows. Ingen alkohol alls i smaken och väldigt lite skum. Denna hade jag definitivt kunnat köpa igen.
Citera
2014-02-19, 22:27
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Mellan Ugly Duck och Hypnopompan så vinner Hypnopompan.

Ugly Duck var väldigt besk med en intensiv smak av kaffe, nästan så att den blev lite sur. Ingen vanilj what so ever kunde jag känna av. Överlag var den väl okej men alldeles för besk för mig, och den sura kaffesmaken var ingen höjdare mot slutet.

Hypnopompan gillar jag skarpt. Älskar söta öl och den här är väldigt söt. Mycket smak av vanilj med lite undertoner av marshmallows. Ingen alkohol alls i smaken och väldigt lite skum. Denna hade jag definitivt kunnat köpa igen.

Märkligt. Du brukar ju ha bra smak när det gäller stout.
För jag vill minnas att jag blev besviken på just smaken eller avsaknaden på den.
Som jag minns den så var doften underbar och munkänslan likaså.
Men väldigt klen smak dock ingen alkoholsmak öht.
Har jag fått två defekta exemplar på raken?
Senast redigerad av MonsterMagnus 2014-02-19 kl. 22:29.
Citera
2014-02-20, 11:21
Medlem
Cornholio.s avatar
Precis hemkommen ifrån glasbanken och jag fick med mig en hel del sorter som jag ej prövat förut. Sigtuna organic ale, oppigårds thurbo double ipa, leffe blonde, st eriks ipa, kaltenberg organic och sist men inte minst fuller's pale ale. Ska bli en intressant dag idag fylld med övprovning. Mest spänd är jag inför oppigårds thurbo double ipa, har fått mersmak för alkoholstarka ölar. Först ut blir dock leffe blonde som ligger på kylning nu!
Citera
2014-02-20, 11:44
Medlem
Cornholio.s avatar
Dricker leffe blonde i skrivande stund och det var en riktig höjdare. Smakar lite degigt och bördigt, ölen är filtrerad utan jästfällning men man känner av jästsmaken och det är lite den som ger ölen sin charm. Ganska typisk belgisk öl i mer ljusare stil, små säregena egenskaper har den men persikor och nektariner smakar den allt. Framförallt persikor.
Citera
2014-02-20, 12:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Precis hemkommen ifrån glasbanken och jag fick med mig en hel del sorter som jag ej prövat förut. Sigtuna organic ale, oppigårds thurbo double ipa, leffe blonde, st eriks ipa, kaltenberg organic och sist men inte minst fuller's pale ale. Ska bli en intressant dag idag fylld med övprovning. Mest spänd är jag inför oppigårds thurbo double ipa, har fått mersmak för alkoholstarka ölar. Först ut blir dock leffe blonde som ligger på kylning nu!

Thurbo DIPA:n vill jag höra lite om, funderar på att ta hem ett par stycken själv. Oppigårds är verkligen galet bra!

Tänkte dricka en Smörpundet Porter ikväll, och beställa hem tre till som skall få mogna under några år. Kanske tar hem något annat trevligt också, det får vi se!
Citera
2014-02-20, 13:10
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Thurbo DIPA:n vill jag höra lite om, funderar på att ta hem ett par stycken själv. Oppigårds är verkligen galet bra!

Tänkte dricka en Smörpundet Porter ikväll, och beställa hem tre till som skall få mogna under några år. Kanske tar hem något annat trevligt också, det får vi se!
Jaaa... Vad ska jag säga.. När man öppnar flaskan så stiger ett litet rökmoln upp och direkt så känner man doften av humle i rummet.

Jag drack nog min lite för varm men det jag har att säga är att det är en kraftig humle smak, nästa som ren humle juice men direkt efter humle smaken har avtagit så kommer en liten sur-besk smak i gommen och det är alkoholen.

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycker om denna. God var den men samtidigt tycker jag att bryggarna kunde ha lagt ner lite mer tid, jobb och kärlek. Kommer jag köpa detta öl igen? Nej! Men jag ångrar inte jag jag pröva en flaska, kanske hade flaskan ståt på hyllan för länge och inte var färsk, vad vet jag..
Citera
2014-02-20, 13:13
Medlem
Lunaticxs avatar
Provade nyss Coopers Brewery Best Extra Stout. Den smackade riktigt bra, nästa gång köper jag 3-4 flaskor. Dessutom så var den rätt så billig tyckte jag om man jämför med andra öl av samma sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in