Citat:
Ursprungligen postat av
Bearforceone
Ja, för revolutioner brukar ju gå fredligt till.
Reser sig folket mot ett styre som de anser vara felaktigt, kallas det för revolution. Du använder ju begreppet själv utan att ens fatta var det handlar om när du säger att väst kommer att få se liknande "scenarios" inom ett par år. Där tror jag dock att du har rätt, för vi går mot lika korrupt styre som regimerna i Ryssland och Ukraina och vi har snart en lika jävla stor snedfördelning av resurserna. Vad som händer då och alltid har hänt, är att folket reser sig mot de få som besitter makten och resurserna.
Men jag antar att amerikanska eller franska revolutionärerna var huliganer? För revolution är vad det handlar om, inte omskrivningar som huliganism eller scenarios, din obildade ryssrunkande apa.
Det här vi ser det är ingen revolution utan snarare vad vi själva har sett sett i Malmö och kravallen i Göteborg.
En revolution är bra mycket mer kordinerad än att hålla någon gata dit allt drägg sammlas för av njuta av atmosfären, en smal sak att lösa om inte det vore så att västmedia följer den gatan minutsiöst och diktar upp det med det andra och saken är den att krafter vill med detta få in väst i Ukraina.
Rumänien såg en revolution, det var fane mig inga drägg som löpte i okordinerad amok utan vuxna män, hela yrkeskårer och de slog kordinerat och fick också snabbt upp diktatorn mot en vägg, det är revolution och något ni sk godhetens apostlar fruktar.
Polen såg också en revolution, en ordnad sådan och återigen utförd av mogna män.
Det där möger vi ser i Ukraina, 75% av dem smet listigt hem o gömdes sig bakom ordnade förhållande om det skulle till att män går ur huse och sätter igång på riktigt.