2014-02-19, 21:49
Medlem
styrlunds avatar
Denna historia är så snurrig och osammanhängande att en ny husbyavrättning börjar kännas trolig.
Citera
2014-02-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Denna historia är så snurrig och osammanhängande att en ny husbyavrättning börjar kännas trolig.

Vad är snurrigt med det hela?

Psykiskt sjuk gubbe ringer i förvirrat tillstånd in till SOS och påkallar ambulans.

Ambulans kommer.

Gubbe söker i sin sinnesförvirring avrätta ambulansmän men misslyckas.

Gubbe förstår att polisen nu kommer att komma fortare än fort.

Gubbe går tillbaka till sin lägenhet och gör en Hemingway.

VIF
Citera
2014-02-19, 22:22
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Vad är snurrigt med det hela?

Psykiskt sjuk gubbe ringer i förvirrat tillstånd in till SOS och påkallar ambulans.

Ambulans kommer.

Gubbe söker i sin sinnesförvirring avrätta ambulansmän men misslyckas.

Gubbe förstår att polisen nu kommer att komma fortare än fort.

Gubbe går tillbaka till sin lägenhet och gör en Hemingway.

VIF

Det snurriga till att börja med var uttalandet att 'Ambulans förarna upplevde det som att dom blev beskjutna'. Upplevde det som? Hur kan man inte veta? När jag först hörde om detta lät det väldigt märkligt, jag tänkte mig att 'kan vara någon som smäller smällare, hur kan man 'tro att man kanske' blev beskjuten.

Att det sedan stod 10poliser utanför porten 5 timmar efter att det hade hänt och inte släppte in folk som bodde där är också konstigt. Varför? Brukar det vara så? Jag vet ej, men varför ska dom stå och häcka utanför en lägenhet när killen är död? Weird, bra planering av polisiär verksamhet (Ja, jag var i området och se poliserna stå och chilla).
Citera
2014-02-19, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Piketen har mindre syrgastuber. Åtminstone dom jag sett som används i Skåne. Tuberna killarna på bilderna hade är NI´s dykarteams tuber.
Aningen OT kanske men piketen/NI använder väl samma rökskydd som RTJ? Alltså http://www.bystrom.eu/att/aga_2x4x300.gif precis som du nämner.
Men dom bilderna från idag kan väl inte vara dyktuber? Dom dyktuber jag har sett hos polisen är väl av modell större som dom här i denna artikeln?http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12534663.ab#PhotoSwipe1392844858053
Möjligt att det finns flera olika typer, men är det inte onödigt otympligt att bryta sig in med stora dykartuber på ryggen i en farlig miljö?

Ont: Tur att inte räddningspersonalen blev skadade i insatsen, tänker främst på ambulanspersonalen som omöjligen kunde se nåt sånt sjukt komma.
Tragiskt.
Senast redigerad av faderchristmys 2014-02-19 kl. 22:25.
Citera
2014-02-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Herregud! Varför så känslig?
Det är ju jättebra om Vällingby egentligen är supermysiga Bullerbyn ju,
Skönt att höra hur fel det var med "gangsterland"!
Men varför så mycket skottlossningar senaste åren?
Jag läste någonstans om 37st skottlossningar 2013 i stadsdelen,
Är alla "hederliga" människor trygga? När det skjuts på torget, i bostadsområden och bredvid skolor?
Tycker du verkligen att man kan benämna det som "tryggt"?
Men du, du älskar visst Vällingby, har hört att de söker nattvandrare nu.
Något för dig?

Är inte känslig, men när folk säger saker som inte tillhör sanning då reagerar jag bara. Du "läste" nånstans...källa på det? Jag älskar absolut Vällingby, kanonställe enligt mig. Känner mig mer otrygg i Sthlm City en lördagskväll än vad jag gör i V-by. Saker och ting händer, i dagens samhälle får man räkna med det, spelar ingen roll vart man bor. Vill man komma ifrån det får man flytta till Lappmarken isf, men då är det massa mygg som jävlas istället. Vad jag har hört så ska dom drar ner på nattvandrarna i Västerort, eftersom det börjar bli så jäkla lugnt här på kvällarna.
Citera
2014-02-20, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
I Stockholms förorter åker ambulansen oftast med polis-eskort på kvällstid. Och vilka har vi att tacka för det...

Det stämmer inte. Den enda platsen där ambulanser och poliser åker med eskort är såvitt jag vet Malmös förort rosengård.
Faktafel således
Citera
2014-02-20, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faderchristmys
Varför blev det rökutveckling från lgh?

Torrkokning ifrån spisen tror jag.
Citera
2014-02-20, 00:42
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Det snurriga till att börja med var uttalandet att 'Ambulans förarna upplevde det som att dom blev beskjutna'. Upplevde det som? Hur kan man inte veta? När jag först hörde om detta lät det väldigt märkligt, jag tänkte mig att 'kan vara någon som smäller smällare, hur kan man 'tro att man kanske' blev beskjuten.

Att det sedan stod 10poliser utanför porten 5 timmar efter att det hade hänt och inte släppte in folk som bodde där är också konstigt. Varför? Brukar det vara så? Jag vet ej, men varför ska dom stå och häcka utanför en lägenhet när killen är död? Weird, bra planering av polisiär verksamhet (Ja, jag var i området och se poliserna stå och chilla).
. De måste ju säkra bevis och hålla och kolla att det inte är nån mer dåre i farten! Ghaa !! det formella tar tid, man kan inte slarva!
Citera
2014-02-20, 01:05
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellso
Så illa till mods just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jag tror inte att det handlar om någon med hundar. Snarare är det den där långa kraftigt byggda herren som bor på 2:a(?) våningen i port 193. Han var den första jag kom att tänka på när jag hörde om det här då ambulansen varit och hämtat honom typ 2 gånger i veckan den senaste tiden. Alltså en man i +60-års-åldern, skägg/mustasch, lång, omkring 190cm, överviktig, går långsamt, pratar lite otydligt.

Nån som vet vem jag menar?

Du som tydligen vet vem det handlar om, är det samma person jag nämnde i mitt tidigare inlägg? Kom på att han hade långa breda polisonger också och eventuellt glasögon? Skägg och mustasch är jag inte lika säker på, kanske snarare 14-dagarsstubb och allmänt ovårdad annars. Jag vet hursomhelst vem det handlar om och man såg honom ute ganska ofta i Grimsta åtminstone förr om åren.

Det har inte sagts något angående motivet till detta vansinnesdåd men rent spontant kanske SOS-alarm har med saken att göra? Det va ju inte direkt första gången han hämtades med ambulans på sin hemaddress och jag tänkte att operatören kanske varit fittig som i många andra kända fall och kanske vägrat honom en ambulans och att han då låtit det gå ut över ambulanspersonalen?
Citera
2014-02-20, 01:21
Bannlyst
Etnicitet på gärningsmannen?
Citera
2014-02-20, 01:35
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen

Svenskt utseende.
Citera
2014-02-20, 01:40
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen

Det har väl inte framkommit vem GM är? Om det här är ett så kallat "obegripligt vansinnesdåd" p.g.a. psykisk sjukdom, vilket inte kan uteslutas ännu, så tenderar sådana fall vara lite mer jämnt fördelade mellan etniciteterna. Åtminstone har jag utifrån de enskilda fall jag känner till inte märkt någon uppenbar etnisk överrepresentation, till skillnad från en del andra brottstyper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in