En ambulans har beskjutits i Vällingby i västra Stockholm. Piketstyrkan är på plats just nu. – Jag satt i köket när jag hörde tre skarpa skott, säger ett vittne.
Enligt rapporteringen hittills så har ambulanspersonalen "enbart uppfattat det" som att de blivit beskjutna och hört något som låtit som skott. Någon sportlovsledig snorunge som tycker det är kul att leka med smällare eller en faktisk attack med vapen?
Vad är det för typer som skjuter mot en ambulans?
-ok att råna ambulansen på eventuella droger kan jag förstå.
-men vissa typer kanske jämställer polis, brandkår och ambulans och kastar sten och skjuter mot alla dessa och inte bara polis och brandkår.
Grimsta är väl inte lika hårt drabbat av de nysvenska förortssporterna som Tensta och Rinkeby?
Polisen skriver: 2014-02-19 10:51, Skottlossning, Stockholm
Grimsta
Ambulanspersonal ringer och talar om att de har uppfattat att det har skjutits mot dem då de har hört ljud som de uppfattar som skott. Ambulanspersonalen var i området för att ta hand om en person som behövde ambulanssjukvård.
Patruller är i området. Texten kommer uppdateras.
Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Västerort
Ja, det är ju helt sjukt att det gått såpass långt att räddningspersonal inte ens kan få vara fredade längre. En helt fruktansvärd utveckling som skett i detta lilla land.
Eftersom jag växte upp där på 90 talet hörde jag just med en vän som bor kvar i Grimsta om denne hört eller sett något.
Utöver insatsstyrkan och alla poliser har dom alltså även en helikopter i luften.