2014-02-19, 11:39
Moderator
skunkensunes avatar
http://www.expressen.se/nyheter/ambulans-har-blivit-beskjuten-i-stockholm/

En ambulans har blivit beskjuten under utryckning i Stockholmsförorten Vällingby. Piketen ska vara på plats för att ge beskydd.
Citera
2014-02-19, 11:39
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
En ambulans har beskjutits i Vällingby i västra Stockholm. Piketstyrkan är på plats just nu. – Jag satt i köket när jag hörde tre skarpa skott, säger ett vittne.
Citera
2014-02-19, 11:44
Moderator
skunkensunes avatar
Enligt rapporteringen hittills så har ambulanspersonalen "enbart uppfattat det" som att de blivit beskjutna och hört något som låtit som skott. Någon sportlovsledig snorunge som tycker det är kul att leka med smällare eller en faktisk attack med vapen?
Citera
2014-02-19, 11:45
Medlem
H8reds avatar
Grimsta, enligt AB. Spännande. Tror sportlovet är nästa vecka, men gissar att denne någon inte går i skolan.
Citera
2014-02-19, 11:46
Medlem
H8reds avatar
Det ligger en skjutbana i Grimsta.
Citera
2014-02-19, 11:48
Medlem
Ambulans beskjuten i Vällingby 2014-02-19

Vad är det för typer som skjuter mot en ambulans?
-ok att råna ambulansen på eventuella droger kan jag förstå.
-men vissa typer kanske jämställer polis, brandkår och ambulans och kastar sten och skjuter mot alla dessa och inte bara polis och brandkår.

Grimsta är väl inte lika hårt drabbat av de nysvenska förortssporterna som Tensta och Rinkeby?

Aftonbladet skriver:
Ambulans beskjuten i Vällingby
En ambulans har beskjutits i Vällingby utanför Stockholm, uppger polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18396511.ab

Polisen skriver:
2014-02-19 10:51, Skottlossning, Stockholm
Grimsta

Ambulanspersonal ringer och talar om att de har uppfattat att det har skjutits mot dem då de har hört ljud som de uppfattar som skott. Ambulanspersonalen var i området för att ta hand om en person som behövde ambulanssjukvård.

Patruller är i området. Texten kommer uppdateras.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Västerort

http://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2014-02-19-1051-Skottlossning-Stockholm/
Citera
2014-02-19, 11:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om det visar sig stämma så är det ytterligare än gräns som har överskridits på vår väg mot anarki & inbördeskrig.
Citera
2014-02-19, 11:52
Medlem
Tvivlar på att de sköts mot ambulansen utan de hörde ett skott och uppfattade de som att var mot dom.
Citera
2014-02-19, 11:56
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2014-02-19, 12:03
Medlem
Ja, det är ju helt sjukt att det gått såpass långt att räddningspersonal inte ens kan få vara fredade längre. En helt fruktansvärd utveckling som skett i detta lilla land.
Citera
2014-02-19, 12:06
Medlem
DampNisses avatar
Eftersom jag växte upp där på 90 talet hörde jag just med en vän som bor kvar i Grimsta om denne hört eller sett något.
Utöver insatsstyrkan och alla poliser har dom alltså även en helikopter i luften.

Jakt på misstänkta igång?
Citera
2014-02-19, 12:07
Medlem
don tonys avatar
I Stockholms förorter åker ambulansen oftast med polis-eskort på kvällstid. Och vilka har vi att tacka för det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in