2014-02-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag begriper inte det där, som kommer upp titt som tätt. En brottsling som drar fram att han inte hade någon egen pappa och berättar hur mycket han led av det. Sedan struntar han i att vara pappa till sina egna barn. Vill inte träffa dem för att mamman då kan träffa människor, lägger ansvaret att ta kontakt på tonårsdottern, planerar att dö ifrån de levande barnen och till slut ser till att bli Sveriges för tillfället mest hatade man. Borde han inte istället måna om att hans egna barn får en bättre relation till sin far, när han själv har insett hur viktigt det är?

Jag tror att alla andra, tom hans barn, bara är statister i hans universum, och de ska finnas där och tillgodose hans behov och framhäva hans ego och uppfylla hans syften. Nu blev de innebrända sönerna ett medel för honom att hämnas på exet som sårat hans narcissitiska självbild genom att ställa krav på honom att vara pappa till sina barn och bära sig åt som en vuxen man. Det fick hon betala dyrt för, med sina barns liv. Exet har väl kränkt hans glorifierade bild av sig själv och vägrar dyrka honom längre. Den här mannen saknar medmänsklighet, karaktär och empati. Alla andra är bara till för honom. Allt handlar om honom. Han tycker nog synd om sig själv just nu för att ingen hyllar hans "uppoffring" eller vad han nu kallar barnamorden. Han är som en amputerad människa, han saknar de viktiga beståndsdelar som gör oss andra mänskliga. Ändå är han så full av självömkan över sitt eget lidande. Som om någon av oss andra skulle gå på det och tycka synd om honom. Han lever i ett helt eget universum med sig själv som gud och härskare. Den enda kärlek han känner är till sig själv, han hade aldrig allvarliga planer på att begå självmord och skada sig själv, det vara bara ett manipulativit utspel.
Citera
2014-02-19, 22:14
Medlem
Minimois avatar
Det är tydligen bättre att bli en hänsynslös, bespottad mördare och hamna i finkan än att bli lämnad och få trassel med ekonomin. Det tycker iallafall JW, RH som nyligen dödade hustrun i Lerum m fl. Det handlar bara om en sorts sjuk stolthet. Hundratusentals separerar, konkar företag osv utan att mörda barn eller maka. Några super ihjäl sig, men de låter allra oftast exet och barnen leva vidare.

Någonstans känns det som att drivkraften att hämnas och inte låta någon annan få kvinnan är så stark i de här fallen, att dessa personer som sitter häktade nu trots allt anser att de båda gjorde det bästa av den upplevda, orättvisa situationen. Det enda de ångrar är att de åkte fast eller inte vågade skära djupare. De enda JW och RH tycker synd om är sig själva.
Citera
2014-02-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Jag tror att alla andra, tom hans barn, bara är statister i hans universum, och de ska finnas där och tillgodose hans behov och framhäva hans ego och uppfylla hans syften. Nu blev de innebrända sönerna ett medel för honom att hämnas på exet som sårat hans narcissitiska självbild genom att ställa krav på honom att vara pappa till sina barn och bära sig åt som en vuxen man. Det fick hon betala dyrt för, med sina barns liv. Exet har väl kränkt hans glorifierade bild av sig själv och vägrar dyrka honom längre. Den här mannen saknar medmänsklighet, karaktär och empati. Alla andra är bara till för honom. Allt handlar om honom. Han tycker nog synd om sig själv just nu för att ingen hyllar hans "uppoffring" eller vad han nu kallar barnamorden. Han är som en amputerad människa, han saknar de viktiga beståndsdelar som gör oss andra mänskliga. Ändå är han så full av självömkan över sitt eget lidande. Som om någon av oss andra skulle gå på det och tycka synd om honom. Han lever i ett helt eget universum med sig själv som gud och härskare. Den enda kärlek han känner är till sig själv, han hade aldrig allvarliga planer på att begå självmord och skada sig själv, det vara bara ett manipulativit utspel.

Tyvärr tror jag du har rätt.
Citera
2014-02-19, 22:23
Medlem
Minimois avatar
Undrar vad syftet var att tömma firman på verktyg och ställa lådorna hos brodern?
Citera
2014-02-19, 22:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne

Exakt. Statister och ägodelar, som han "slänger" och "äger" efter sitt egna tycke som spelbrickor i hans egetkomponerade spel (värld).
Citera
2014-02-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag uppfattade att rädslan kom efter branden.

Men jag undrar om flickan förebrår sig själv för att hon inte kunde rädda småsyskonen.

Det var mest ordvalet - "hon har alltid varit så rädd" samt att flickan numer reagerar på väckarklockan.
Brandlarmet var ju tydligen ur funktion, så det kan hon inte ha hört.

Det här fallet är för mig helt obegripligt. Jag är mållös.
Citera
2014-02-19, 22:28
Medlem
Citat:
Undrar vad syftet var att tömma firman på verktyg och ställa lådorna hos brodern?

Han ville överföra skuld även på brodern. Själv har han inget ansvar och allt han gjort är andras fel.
Citera
2014-02-19, 22:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det var mest ordvalet - "hon har alltid varit så rädd" samt att flickan numer reagerar på väckarklockan.
Brandlarmet var ju tydligen ur funktion, så det kan hon inte ha hört.

Det här fallet är för mig helt obegripligt. Jag är mållös.
Hon vet att det finns brandlarm där hon bor nu. När väckarklockan ringer blir hon rädd.

Jag tror inte hon hade levande ljus i julas.
Citera
2014-02-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon vet att det finns brandlarm där hon bor nu. När väckarklockan ringer blir hon rädd.

Jag tror inte hon hade levande ljus i julas.

Okej, jag förstår hur du menar. Hursomhelst är karln inlåst, och det är viktigast.
Nej, förresten. Att lilltjejen ska få ett bra liv är viktigast.
Citera
2014-02-19, 22:48
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sällsynt vidrigt och ondskefullt är det.

Han kokade makaroner till mordoffren och visste att det var deras sista måltid. Han körde runt med dem när han förberedde; köpte tändvätskan, tog farväl av olika personer och hämtade verktygen till brodern. Den här medvetenheten, han visste medan de små litade fullt på honom. Det är så obeskrivligt ont. Som om SMS, brandvarnare och stege inte var tillräckligt beräknande.
Citera
2014-02-20, 01:01
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
. Offerkofta inget annat, hans bror hade ju oxå svikit honom enligt honom själv .. Typ som titta du har ju allt tagit allt ifrån mig här får du resten så kan du va den taskiga människan. Fyfan jag köper inte ett dugg att han inte tänkt ta livet av barnen från början, det är precis vad han hade bestämt sen länge hon var ju inte VÄRD att va mamma enligt honom! Och han hade heller inte lust att ha dom på höstlovet så det var bra timing, och han har aldrig tänkt ta livet av sig, det är han för feg för, fejka var det enda han klara. Han åkte till Öland för att han ville se det innan han ska skaka galler! Tror väl att han får ett nytt liv efter jailhouse ? att nån patetisk skadad hona ska skriva brev till honom och fixa hans liv.
Citera
2014-02-20, 06:22
Medlem
Jag tror att det är väldigt viktigt psykologiskt för detta monstret att han verkligen får livstid och ingenting annat. Han måste inse att omvärlden inte ser en endaste liten förmildrande omständighet i hans fall. Först då finns det en chans att han kan han förlika sig med sitt brott. Efter hans utspel i rätten igår är det uppenbart att han fortfarande ser sig själv som offret.

Jag hoppas innerligt att det blir så för dessa båda små pojkars skull. Och för flickans och hennes mammas och för övriga syskon. Allt annat hade varit ett hån mot pojkarnas minne i min mening.

Efter att han ha suttit inne i 30 år får en fångvaktare gärna råka glömma kvar en lämplig snara i hans cell sisådär ett par dagar före frisläppning. Jag ryser av tanken att han kommer att vara en fri man och traska runt på gator och torg innan den överlevande flickan har hunnit fylla 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in