2014-02-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I detta fallet så finns det bara två alternativt. Antingen blir han dömd till psyket på obestämd tid i annat fall så är det andra alternativet livstid.

Alternativen är livstid eller tidsbestämt fängelsestraff. RPUn ansåg honom "frisk". Personligen tror jag på livstid.
Citera
2014-02-19, 12:18
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
http://www.expressen.se/nyheter/grannen-pa-dalaro-brot-ihop-i-rattssalen/

Vad har hänt med aftonbladet idag då? Någon som vet?
. Ja otroligt dåligt, då man förvänta sig liverapport och bevakat det hela!
Citera
2014-02-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
. Ja otroligt dåligt, då man förvänta sig liverapport och bevakat det hela!

Det är lite konstigt. Igår direktrapportering med två reportrar på plats och idag inte ett knyst, inte ens en liten notis.

Mer från expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/overlevande-dottern-kunde-inte-radda-dom/
Citera
2014-02-19, 13:16
Medlem
Vad konstigt att ingen liverapporterar från rättegången...
Citera
2014-02-19, 13:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caroline83a
Vad konstigt att ingen liverapporterar från rättegången...
Så konstigt är det inte. Det är ingen spännande rättegång, utgången är rätt given.
Citera
2014-02-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så konstigt är det inte. Det är ingen spännande rättegång, utgången är rätt given.

Ja, det kan man ju kanske tycka även om jag själv inte håller med. Vad jag inte förstår dock, är varför de rapporterade igår och inte idag. Idag tror jag att det är pappans tur att vittna och det hade jag väldigt gärna följt.
Citera
2014-02-19, 13:39
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Ja, det kan man ju kanske tycka även om jag själv inte håller med. Vad jag inte förstår dock, är varför de rapporterade igår och inte idag. Idag tror jag att det är pappans tur att vittna och det hade jag väldigt gärna följt.
. Precis det hade man velat få höra om!
Citera
2014-02-19, 15:01
Medlem
det måste bli livstid för detta brotten inge annat värkar rimligt
Citera
2014-02-19, 16:11
Medlem
Jag undrar om den här mannen skaffat barn med sina kvinnor just för att hålla dem sysselsatta, så att de inte kan lämna honom, eller vara otrogna. Jag tänkte på hans sätt att resonera när han vägrade ha barnen för då skulle exet få tid över.
Citera
2014-02-19, 16:13
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Ingen rapportering i media överhuvudtaget från förhöret med pappan?
Citera
2014-02-19, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Ingen rapportering i media överhuvudtaget från förhöret med pappan?
Det kommer nog en artikel när förhöret är över. Metro:
Citat:
Hon berättar vidare att hon i ett tidigt skede fick berätta för dottern att det var hennes pappa som tänt eld på huset:

– Hon sa ofta: Mamma, när kommer de tillbaka. Jag vill att pappa ska dö.

Under onsdagseftermiddagen är förhör inplanerade med den mordåtalade 40-åringen.
Citera
2014-02-19, 17:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Dottern berättade om skräcknatten, att hon vaknat av branden och ropat på sin pappa. Hon hade gått ner på knä, krupit fram till dörren och lyckats få upp den. Samtidigt var hennes två småbröder kvar i våningssängen – och skrek hysteriskt på hjälp. Dottern har i förhör med en av polisen speciella barnutredare berättat att pappan, lång tid före branddramat, monterat ner brandvarnaren i fritidshuset.

Mamman berättar:

- Hon har alltid varit så rädd för att det skulle börja brinna.

Den sjuåriga flickan överlevde dödsbranden, men lever fortfarande i en verklig mardröm.

- Hon vågar inte sova ensam eller i sin säng för den var likadan som den som pappa har. Hon har frågat när pojkarna ska komma tillbaka. Hon är jätterädd att det ska börja brinna igen. När väckarklockan ringer tror hon att det är brandlarmet, berättar mamman.

http://www.expressen.se/nyheter/overlevande-dottern-kunde-inte-radda-dom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in