2014-02-18, 20:10
Medlem
Maulcas avatar
I detta mål råder inget tvivel om utmätning av straff. Erkännande och då finns inga förmildrande omständigheter.
Citera
2014-02-18, 20:17
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra hur pappans relation till barnen har varit före detta obeskrivligt hemska dåd?
Han verkar inte känna någon sorg och saknad efter dem. Svårt att föreställa sej hur han känner/inte känner.
. Om man läser fup då står det rätt klart att han mest tycker sund om sig själv som skaffat barn hur tråkigt liv han fått, men då hade han ju kunnat ge fan i det efter de första två och inte skaffat fyra till! Den där jäveln ska mögla bort i glömska, totalt isolerad och glo på väggarna, tills han drar sitt ynkliga sista andetag avskydd och ratad av alla!
Citera
2014-02-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Våningssängen säljs knappast trasig, vilket den här var. Ett ben var av så sängen var sned. Min fundering gäller om det skedde i branden, eller om barnen sov på överslafen av en skadad säng?

Nedtagen stege känns som en sak som åklagaren eventuellt skulle ha nämnt i stämningsansökan, därav undran.

Sängramen var gjord i metall och eftersom branden startat i golvet tror jag att metallen smälte i hettan. Ena benet smälte helt enkelt.
Citera
2014-02-18, 22:44
Medlem
Någon som vet när aftonbladet börjar sända liverapporteringen imorgon?
Citera
2014-02-18, 22:57
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sängramen var gjord i metall och eftersom branden startat i golvet tror jag att metallen smälte i hettan. Ena benet smälte helt enkelt.

Sannolikt, och det framkom i förhör med den överlevande flickan att pappan hade tagit bort stegen. Alla tre barn sov på överslafen (utgår från att det fanns någon form av sovplats under för pappan). Dessutom hade han avlägsnat det existerande brandlarmet. Det senare kan bidra till att JW så fort blev misstänkt - husägare på plats kunde berätta för polis att det fanns ett brandlarm. Troligtvis kontrollerade hyresvärden larmet och bytte batterier osv. Mamman hade väl inte öppnat sitt SMS förrän på morgonen, vad jag minns.

Efter att ha tagit del av försvarets linje är jag tacksam för att JW spelade in den där ynkliga videon. Hade han varit ute efter att "återförenas med barnen på andra sidan" eller brytt sig det minsta om sina mellanbarn, hade han naturligtvis både nämnt och pratat massor om det.
Citera
2014-02-18, 23:09
Medlem
Citat:
Sannolikt, och det framkom i förhör med den överlevande flickan att pappan hade tagit bort stegen. Alla tre barn sov på överslafen (utgår från att det fanns någon form av sovplats under för pappan). Dessutom hade han avlägsnat det existerande brandlarmet. Det senare kan bidra till att JW så fort blev misstänkt - husägare på plats kunde berätta för polis att det fanns ett brandlarm. Troligtvis kontrollerade hyresvärden larmet och bytte batterier osv. Mamman hade väl inte öppnat sitt SMS förrän på morgonen, vad jag minns.

Efter att ha tagit del av försvarets linje är jag tacksam för att JW spelade in den där ynkliga videon. Hade han varit ute efter att "återförenas med barnen på andra sidan" eller brytt sig det minsta om sina mellanbarn, hade han naturligtvis både nämnt och pratat massor om det.

Ja, den inspelningen ger en antydan om hur han tänkte och får en helt annan betydelse än vad han hade förväntat sig.

Att ägna en hel timme åt att tycka synd om sig själv samtidigt som barnen brinner upp. Hur tänker man då?
Citera
2014-02-18, 23:22
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ja, den inspelningen ger en antydan om hur han tänkte och får en helt annan betydelse än vad han hade förväntat sig.

Att ägna en hel timme åt att tycka synd om sig själv samtidigt som barnen brinner upp. Hur tänker man då?

En sak har han iallafall rätt i - han borde inte ha blivit förälder. JW måste lida av någon form av störning, även om den inte kan klassas som tillräcklig för att ge RPV. Efter sex barn, varav det äldsta är myndigt (?) tror han fortfarande att han är unik som har spelat boll och kastat snöbollar eller vad han babblade om. Nu får JW äntligen tid att skriva sin erotiska bok.

Videon spelades in en knapp timme efter att han hade surfat in på AB och artikeln om branden. Han verkade inte ha påverkats av att ha sett/läst det heller.
Citera
2014-02-19, 00:09
Medlem
Citat:
En sak har han iallafall rätt i - han borde inte ha blivit förälder. JW måste lida av någon form av störning, även om den inte kan klassas som tillräcklig för att ge RPV. Efter sex barn, varav det äldsta är myndigt (?) tror han fortfarande att han är unik som har spelat boll och kastat snöbollar eller vad han babblade om. Nu får JW äntligen tid att skriva sin erotiska bok.

Videon spelades in en knapp timme efter att han hade surfat in på AB och artikeln om branden. Han verkade inte ha påverkats av att ha sett/läst det heller.

Jag hoppas att han får ett livstidstraff och blir inlåst med dubbla slag. Och hålls vid liv.
Citera
2014-02-19, 00:34
Medlem
tigerwolfs avatar
Fy fan det sista dessa stackars små barn gör är att ropa förtvivlat på sin pappa fyllda av skräck och smärta, pappa som tänt på och låter dom brinna upp! Och dragit därifrån det fega aset, planerat morden i över en månad, han sitter och ojjar sig över sina pengar och stackars mig hit och dit, inte en ångerkänsla över vad fan han gjort mot sina små?! Jo det finns en "diagnos" på honom narcissistisk psykopat! Låt han ruttna bort naken i ett grått kalt rum utan någon kontakt med omvärlden! En lucka i väggen och ett hål i golvet, det anses som lyxsvit för svinet !
Citera
2014-02-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Fy fan det sista dessa stackars små barn gör är att ropa förtvivlat på sin pappa fyllda av skräck och smärta, pappa som tänt på och låter dom brinna upp! Och dragit därifrån det fega aset, planerat morden i över en månad, han sitter och ojjar sig över sina pengar och stackars mig hit och dit, inte en ångerkänsla över vad fan han gjort mot sina små?! Jo det finns en "diagnos" på honom narcissistisk psykopat! Låt han ruttna bort naken i ett grått kalt rum utan någon kontakt med omvärlden! En lucka i väggen och ett hål i golvet, det anses som lyxsvit för svinet !

Kan inte annat än att hålla med. Eftersom han alltid lyckats fly från saker/konsekvenser tidigare hoppas jag man håller honom vid liv. Hela fängelseperioden.
Citera
2014-02-19, 11:21
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/grannen-pa-dalaro-brot-ihop-i-rattssalen/

Vad har hänt med aftonbladet idag då? Någon som vet?
Citera
2014-02-19, 11:42
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag hoppas att han får ett livstidstraff och blir inlåst med dubbla slag. Och hålls vid liv.

I detta fallet så finns det bara två alternativt. Antingen blir han dömd till psyket på obestämd tid i annat fall så är det andra alternativet livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in