2014-02-19, 14:10
Medlem
Dom som bor runt adressen får inte gå..
Citera
2014-02-19, 14:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatera
Varför spärra av så stort område i råcksta ifall det är i grimsta. Min gissning är att det är i råcksta personen är funnen och i grimsta som ambulansen blev beskjuten

Avspärrningarna är nu hävda tror jag. Jag åkte förbi där för 30 min sen, och avpärrningarna var hela Grimstagatan mellan hållplatser Gulddragargränd och Berglagsvägen. Folk som jag pratade med på plats sade att det "var klart" nu, och att avspärrningarna hävts alt. skulle till att hävas.

Så nog är området Grimsta alltid, inte Råcksta. Råcksta ligger på andra sidan Berglagsvägen. Enligt polisen hade dom ju hittat en död i en lägenhet vid Gulddragargränd. Jag tror som föregående postare att den döde GM sköt på ambulansen för att förhindra att den ambulansen skulle hämta kom under vård.

Det luktar "skjuta kärringen och sen sig själv" det här...
Citera
2014-02-19, 14:11
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakkshooo
Bilderna är vid Råcksta begravningsplats tror jag.

Nej, dom är tagna från Statoilmacken så man ser punkthusen i bakgrunden, både de nya och gamla. Frågan är varför Nationella insatsstyrkan springer runt med tung utrustning där om mannen de sökte befinner sig långt därifrån, borta vid Vinstarondellen? Om det nu är Grimstavägen 193 vi pratar om.
Citera
2014-02-19, 14:11
Medlem
fjungen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
I Stockholms förorter åker ambulansen oftast med polis-eskort på kvällstid. Och vilka har vi att tacka för det...

Jaså, själv jobbat 6 år i fiskmåsstaden. Inte ofta man hade en polispatrull med sig varken dag, kväll eller natt. Vems fel ökade våldet beror på, den frågan kan vi nog ställe till våra kära politiker som styr.
Citera
2014-02-19, 14:12
Medlem
Vällingby har verkligen blivit ett äckligt område senaste åren. Bara att gå genom tunnelbanestationen så känner man av den hotfulla stämningen..... Lite värre är det under somrarna då invandrargrupperna går runt om nätterna.
Citera
2014-02-19, 14:12
Medlem
Det är fortfarande avspärrat, dom ska knacka dörr.
Citera
2014-02-19, 14:14
Medlem
Min kompis ger mig denna info, väntar på att han ringer tillbaka för polisen ringde på nu.
Citera
2014-02-19, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det luktar "skjuta kärringen och sen sig själv" det här...
Men, var finns då kärringen, kan man undra.
Citera
2014-02-19, 14:17
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Nej, dom är tagna från Statoilmacken så man ser punkthusen i bakgrunden, både de nya och gamla. Frågan är varför Nationella insatsstyrkan springer runt med tung utrustning där om mannen de sökte befinner sig långt därifrån, borta vid Vinstarondellen? Om det nu är Grimstavägen 193 vi pratar om.

Statoil i Vällingby? Vilka hus menar du?
Citera
2014-02-19, 14:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

I ambulansen? Men det är klart, din gissning är lika god som min i det här läget
Citera
2014-02-19, 14:18
Medlem
Aldrig känt mig hotad och bott i området flera år. Går ofta sent från tbana mm. Så som "vanligt" svensson har man inget att oroa sig för.

Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Vällingby har verkligen blivit ett äckligt område senaste åren. Bara att gå genom tunnelbanestationen så känner man av den hotfulla stämningen..... Lite värre är det under somrarna då invandrargrupperna går runt om nätterna.
Citera
2014-02-19, 14:18
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Och var finns gärningsmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in