2014-02-19, 14:20
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakkshooo
Statoil i Vällingby? Vilka hus menar du?

Statoil vid Råcksta gårdsväg. På Aftonbladets bilder på insatsstyrkan ser man punkthusen som ligger bakom Vattenfallshusen.
Citera
2014-02-19, 14:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Och var finns gärningsmannen?

GM är väl död, i lägenheten? Eller ska jag inte söka till polishögskolan i år heller?
Citera
2014-02-19, 14:24
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
GM är väl död, i lägenheten? Eller ska jag inte söka till polishögskolan i år heller?

Ja, så fattade jag det, att det var honom de hittat. Så jag ställer mig tvekande till att det även rör sig om mord på hustru/sambo.
Citera
2014-02-19, 14:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Helst inte
Men i det här fallet har du nog rätt.

Verkar vara en ensam och förvirrad kombo av BO och GM.
Citera
2014-02-19, 14:26
Medlem
Hur är det nu? Får boende i området gå ut komma in? Snacket om en till GM som gömmer sig i grön jacka. Vad hände med det? Nån som kan snacka med snuten?

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Helst inte
Men i det här fallet har du nog rätt.

Verkar vara en ensam och förvirrad kombo av BO och GM.
Citera
2014-02-19, 14:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, så fattade jag det, att det var honom de hittat. Så jag ställer mig tvekande till att det även rör sig om mord på hustru/sambo.
En ren spekulation. GM har skjutit någon på annan adress och ringt ambulans. När ambulansen kom besköt han den, gick hem och tog sig av daga.
Citera
2014-02-19, 14:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Statoil vid Råcksta gårdsväg. På Aftonbladets bilder på insatsstyrkan ser man punkthusen som ligger bakom Vattenfallshusen.

Ja, insatsstyrkebilderna är tagna på "Råckstasidan" nära vattenfall och Råcksta T-bana. Det verkar dock vara någon sorts bas eller uppsamlingsplats där - eftersom dom packar ur bilen. Den silvriga van som syns på Aftonbladets bildspel ägs av RPS. Ambulansbilden i samma bildspel är tagen på Grimstasidan, där även avspärrningar syns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Hur är det nu? Får boende i området gå ut komma in? Snacket om en till GM som gömmer sig i grön jacka. Vad hände med det? Nån som kan snacka med snuten?

Jag väntar på info från en kompis som pratar med polisen just nu, dom knackar dörr. Dom som bor i området får inte gå ut innan dom släppt på avspärrningarna.
Citera
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En ren spekulation. GM har skjutit någon på annan adress och ringt ambulans. När ambulansen kom besköt han den, gick hem och tog sig av daga.

Borde det inte ha framkommit? Eller skulle dom inte hittat brottsoffret ännu? När jag läser http://www.dn.se/sthlm/ambulans-beskjuten-i-vallingby-en-dod-vid-polisstormning/ så får jag bilden av att det inte är exakt den adress som ambulansen står utanför (som någon säger är grimstagatan 193) som är den adress där MGM påträffats död.
Citera
2014-02-19, 14:34
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
Borde det inte ha framkommit? Eller skulle dom inte hittat brottsoffret ännu? När jag läser http://www.dn.se/sthlm/ambulans-beskjuten-i-vallingby-en-dod-vid-polisstormning/ så får jag bilden av att det inte är exakt den adress som ambulansen står utanför (som någon säger är grimstagatan 193) som är den adress där MGM påträffats död.

På bilden hos DN så chansar jag på att det är gården för port 193. Är det inte dagislokalen eller vad det nu var, längst till vänster på bilden? Annars är det nästa gård.
Citera
2014-02-19, 14:36
Medlem
kwickans avatar
Åkte genom Grimsta för ca 30 min sedan och tog mig en titt.

Grimstagatan är inte längre avspärrad och ingen helikopter i luften.

Däremot minst 8 polisbilar runt området kring Grimstagatan 187. 4 st volvo målade, en civil volvo, 3 minibussar. Flera mindre områden avspärrade kring husen och på innegårdarna. Även ett område avspärrat kring några buskar på norra sidan Grimstagatan vid nr 170.

Störst intresse verkar polisen ha utanför portarna till 203-209 eller 173-179, svårt att avgöra nu när jag är hemma vid datorn igen då det inte ser likadant ut längre som på hitta.se bilderna.

Iaf vid någon av dessa portar var hela gården avspärrad och minst 10 poliser stod utspridda.

Någon (civilpolis?) klädd i svart, såg ej ut som press, hade ställt upp en liten kamera på stativ innanför avspärrningen riktad mot dessa portar.
Citera
2014-02-19, 14:37
Medlem
Bilden är för liten/suddig för jag ska veta exakt. Är det dagiset närmast till vänster och tvättstuga längst ner till vänster så är det huset innan 183.

Citat:
Ursprungligen postat av lakkshooo
På bilden hos DN så chansar jag på att det är gården för port 193. Är det inte dagislokalen eller vad det nu var, längst till vänster på bilden? Annars är det nästa gård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in