2014-02-19, 13:52
Medlem
För 30 minuter sen var fortfarande alla poliser kvar mitt emot Statoil i råcksta. Polisen var även på besök hos brandstationen i vinsta.
Varför spärra av så stort område i råcksta ifall det är i grimsta. Min gissning är att det är i råcksta personen är funnen och i grimsta som ambulansen blev beskjuten
Citera
2014-02-19, 14:02
Medlem
Mollyss avatar
Ja, om jag lyssnar på intervjun med polisen på Aftonbladets site så får jag följande bild.

Skjutningen ägde rum vid Grimstagatan 193 (?) och en man sågs springa från platsen. Polisen lyckades ganska snart få reda på vem det var och tog sig in i dennes lägenhet. Som mycket väl kan ligga i Råcksta eller den del av Grimsta som vetter mot tbanan i Råcksta. Han påträffades då död.

Frågan som kvarstår är om det var mannen i fråga som ringt ambulansen för att locka dit dem. Eller om det var någon av de boende på Grimstagatan som ringt efter ambulans. Det som motsäger detta är väl om ingen annan ambulans kallats till platsen för att ta hand om det fallet.

Kan någon se var bilderna på nationella insatsstyrkan är tagna, det borde väl ge en hint om var mannen i fråga bodde?
Citera
2014-02-19, 14:04
Medlem
Insatsstyrkebilderna är från Råcksta gårdsväg. Vid Gamla vattenfall. Frågan är om dom varit där, eller om det är en ledningscentral där bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Ja, om jag lyssnar på intervjun med polisen på Aftonbladets site så får jag följande bild.

Skjutningen ägde rum vid Grimstagatan 193 (?) och en man sågs springa från platsen. Polisen lyckades ganska snart få reda på vem det var och tog sig in i dennes lägenhet. Som mycket väl kan ligga i Råcksta eller den del av Grimsta som vetter mot tbanan i Råcksta. Han påträffades då död.

Frågan som kvarstår är om det var mannen i fråga som ringt ambulansen för att locka dit dem. Eller om det var någon av de boende på Grimstagatan som ringt efter ambulans. Det som motsäger detta är väl om ingen annan ambulans kallats till platsen för att ta hand om det fallet.

Kan någon se var bilderna på nationella insatsstyrkan är tagna, det borde väl ge en hint om var mannen i fråga bodde?
Citera
Medlem
Personen är funnen i lgheten och polisen letar spår överallt. En kompis som bor på den gården blev beordrad av polisen att gå in från balkongen när dom skulle ta sig in.
Citera
Medlem
Vart bor han då? Grimstagatan eller Råcksta gårdsväg?

Citat:
Ursprungligen postat av zweetz
Personen är funnen i lgheten och polisen letar spår överallt. En kompis som bor på den gården blev beordrad av polisen att gå in från balkongen när dom skulle ta sig in.
Citera
2014-02-19, 14:05
Medlem
Mollyss avatar
Citat:

Vilken adress?
Citera
Medlem
Grimstagatan.
Citera
Medlem
Jag gick förbi en avspärrning vid hässelby rondellen vid ca 12:15 och pratade lite med en av poliserna om vad som händer. Enligt polisen hade de varit på plats ca 1tim och tydligen var ett stort område avspärrat pga möjligtvis beväpnad gm i grön jacka, ca 50år. Gm kunde befinna sig i något hus/trapp eller utomhus. De verkade arbeta ifrån möjligheten att han sprungit till skogs.
Citera
2014-02-19, 14:06
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Insatsstyrkebilderna är från Råcksta gårdsväg. Vid Gamla vattenfall. Frågan är om dom varit där, eller om det är en ledningscentral där bara.

Jo, såg just det själv också. Känns ju som det är en inte alltför avancerad gissning att det rör sig om Råcksta gårdsväg någonstans...
Citera
2014-02-19, 14:06
Medlem
Citat:
Hittad i en lägenhet i detta hus? http://mitti.se/wp-content/uploads/2014/02/101021.jpg
Citera
2014-02-19, 14:07
Medlem
Gängrelaterat
Citera
2014-02-19, 14:07
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys

Bilderna är vid Råcksta begravningsplats tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in