2014-02-02, 14:49
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Så många du bara kan. Gå inte in med föreställningen om att du oproblematiskt kan dra ut 10g heroin första gången du odlar.

Lycka till!

Sluta vara så nedlåtande, att ha höga mål brukar oftast resultera i bättre resultat än om jag ska vara realistisk.
Sen var det en teoretisk fråga.
Citera
2014-02-02, 15:33
Medlem
Hur pass hög alkoholhalt tror ni är optimalt om man vill göra en tinktur på frökapslarna? Räcker 40%, eller är det värt besväret försöka få tag på läkarsprit?
Citera
2014-02-02, 21:32
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Sluta vara så nedlåtande, att ha höga mål brukar oftast resultera i bättre resultat än om jag ska vara realistisk.
Sen var det en teoretisk fråga.

Det var inte meningen att vara nedlåtande, men i någon mån måste man faktiskt vara realistisk. Du pratar om 100g raffinerat opium. Räkna med 1000 plantor av bra kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Wookiedoodle
Hur pass hög alkoholhalt tror ni är optimalt om man vill göra en tinktur på frökapslarna? Räcker 40%, eller är det värt besväret försöka få tag på läkarsprit?

Absint brukar vara billigt och hålla en hög alko halt. Gillar du att pyssla med sånt här kan det vara kul att bränna sin egen sprit.
Citera
2014-02-02, 21:42
Medlem
Betala 1500 spänn och få en 5a opium håller länge, fråga någon iranier, pers, så tar det 1-2 dagar så har du nummer, dagens Sverige.
Citera
2014-02-02, 23:09
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Det var inte meningen att vara nedlåtande, men i någon mån måste man faktiskt vara realistisk. Du pratar om 100g raffinerat opium. Räkna med 1000 plantor av bra kvalitet.

Ja, men jag pratade även teoretiskt, sorry om det inte framgick tydligare.
Verkar dock vara en hel del slit för att få resultat, så tror nog jag skippar min idé.

Lär dock försöka få fram lite opium till våren ändå dock!
Citera
2014-02-03, 00:00
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Ja, men jag pratade även teoretiskt, sorry om det inte framgick tydligare.
Verkar dock vara en hel del slit för att få resultat, så tror nog jag skippar min idé.

Lär dock försöka få fram lite opium till våren ändå dock!

Inget att be om ursäkt för!

Det är nog en hel del slit, ja. Nu är jag inte så tänd på idén med heroin, annars hade jag lätt försökt mig på det! En erfarenhet rikare liksom.
Citera
2014-02-19, 08:22
Medlem
Tjacktorskens avatar
Går papaver somniferum att odla inomhus också?
Citera
2014-02-19, 09:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken

Det gillar dom tydligen inte nåt vidare, så jag har aldrig provat själv. Bara utomhus. Dessutom måste man ju odla 50-100st och det tar en del plats inomhus, kan jag tänka mig.
Citera
2014-02-19, 10:26
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det gillar dom tydligen inte nåt vidare, så jag har aldrig provat själv. Bara utomhus. Dessutom måste man ju odla 50-100st och det tar en del plats inomhus, kan jag tänka mig.

Anledningen till att man "inte kan" odla vallmo inomhus är väl för att plantorna vill ha kyliga nätter?

Vill man bara gömma sin odling eller bor i lägenhet kan man kanske offra ett insynsskyddat rum, stänga av elementen och öppna fönstren på natten? Förutsatt att man odlar under rätt säsong (give or take).

Njuter man av att experimentera så tycker jag att det låter som ett kul projekt. Gör man det för avkastningen ska man nog härda ut tills säsongen är här.

Det var förövrigt en fb:are för nått år sedan som gav sig på att odla vallmo inne i sin lägenhet. Samtidigt som han körde en cb odling. Någon som känner igen det här? Hittar inte tråden.
Citera
2014-02-19, 13:32
Medlem
Citat:
Anledningen till att man "inte kan" odla vallmo inomhus är väl för att plantorna vill ha kyliga nätter?

Vill man bara gömma sin odling eller bor i lägenhet kan man kanske offra ett insynsskyddat rum, stänga av elementen och öppna fönstren på natten? Förutsatt att man odlar under rätt säsong (give or take).

Njuter man av att experimentera så tycker jag att det låter som ett kul projekt. Gör man det för avkastningen ska man nog härda ut tills säsongen är här.

Det var förövrigt en fb:are för nått år sedan som gav sig på att odla vallmo inne i sin lägenhet. Samtidigt som han körde en cb odling. Någon som känner igen det här? Hittar inte tråden.

Jag lyckades få upp ganska klena vallmosar hos min CB-odling så det kan ha varit jag, men det var långt ifrån värt det, tog upp jätte mycket plats, klara inte för fem öre att försvara sig mot spinn! Hitta något fint ställe ute i den vida naturen och odla istället! Rådjur och liknande gillar inte att äta dom! sniglar älskar dom dock!
Citera
2014-02-19, 17:19
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TypisktVastkustskt
Jag lyckades få upp ganska klena vallmosar hos min CB-odling så det kan ha varit jag, men det var långt ifrån värt det, tog upp jätte mycket plats, klara inte för fem öre att försvara sig mot spinn! Hitta något fint ställe ute i den vida naturen och odla istället! Rådjur och liknande gillar inte att äta dom! sniglar älskar dom dock!

Det kan det nog vara! Jag kände igen det där om att de lätt får spinn.

Problem med sniglar avhjälps snabbt och enkelt medelst weibulls snigel fritt.
Citera
2014-02-19, 18:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Problem med sniglar avhjälps snabbt och enkelt medelst weibulls snigel fritt.

En (sluten) ring av koppartråd gillar de tydligen inte heller att vandra över, så en sån runt plantan/plantorna kan funka. Tips i mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in