2010-05-24, 12:10
  #3205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Jag satte några frön i en blomkruka för att odla inomhus som ett test. Grobarheten skulle vara runt 50-60% men tydligen grodde alla 4. Jag satte dem givetvis med lite avstånd men de måste ha flyttats under vattningen.

Jag vill minnas att någon skrev tidigare i tråden att vallmo var känslig för omplantering. Någon som kan bekräfta?

Jag odlade också inomhus tills jag planterade om vallmon i större krukor. Typ 8/10 klarade sig och ett par dog, de verkar inte vara jättekänsliga bara man är lite försiktig.

Vill bara påpeka att sedan jag satte ut dem utomhus verkar de trivas betydligt bättre, blivit kraftigare och fått annan färg.
Citera
2010-05-24, 12:43
  #3206
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenbuske
Jag odlade också inomhus tills jag planterade om vallmon i större krukor. Typ 8/10 klarade sig och ett par dog, de verkar inte vara jättekänsliga bara man är lite försiktig.

Vill bara påpeka att sedan jag satte ut dem utomhus verkar de trivas betydligt bättre, blivit kraftigare och fått annan färg.

Då tackar jag för det, blir till att plantera om snart då.
Citera
2010-05-24, 17:36
  #3207
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Var går gränsen till narkotikum. Finns det förordningar att läsa om detta eller förarbeten?
Gränsen till narkotika? 0,01g opium är lika mycket klassat som narkotika som 100g. Om du menar rättspraxis så går gränsen som heroin fast 3 gånger större ungefär. 0,15g och 75g. Beror säkert också på hur potent massan är.
Citera
2010-05-24, 23:28
  #3208
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr1nc3
Första updaten på odlingen:
http://yfrog.com/ccgrfgsrj
http://yfrog.com/5ffsfsfsfsqj
Ser ju bra ut, mina är ungefär lika stora här hemma!

Hoppas på mer regn nu då de gillar det i början..
Citera
2010-05-24, 23:57
  #3209
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Ser ju bra ut, mina är ungefär lika stora här hemma!

Hoppas på mer regn nu då de gillar det i början..
Mina också, och regn har det sannerligen inte varit brist på. Så nu hoppas jag på lite mera sol så de kan skjuta i höjden och det blir dags för gallring.

Känns som detta kommer bli ett toppenår för vallmoodling!
Citera
2010-05-25, 12:38
  #3210
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Mina också, och regn har det sannerligen inte varit brist på. Så nu hoppas jag på lite mera sol så de kan skjuta i höjden och det blir dags för gallring.

Känns som detta kommer bli ett toppenår för vallmoodling!
Ja det får vi verkligen hoppas på!
Citera
2010-05-27, 01:02
  #3211
Medlem
Pr1nc3s avatar
Vad sa ni om tidpunkt för gallring, 1 dm på höjden eller ?
Citera
2010-05-27, 17:45
  #3212
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr1nc3
Vad sa ni om tidpunkt för gallring, 1 dm på höjden eller ?
ja 10-15 cm kan vara rätt lagom.
Citera
2010-05-28, 01:07
  #3213
Medlem
hunt3rSs avatar
Hej hej någon som kan ge tips på vart man kan få tag i Tasmanska frön? Skulle vara kul slänga ner några sådana med innan det är på tok för sent.
PM eller nåt.
skulle uppskattas

Mvh hunt3rs
Citera
2010-05-28, 02:59
  #3214
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
6000 Hens & Chicken beställda!

Djäkla råttor som åt upp mina dyra frön.
Citera
2010-05-28, 03:03
  #3215
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Hej hej någon som kan ge tips på vart man kan få tag i Tasmanska frön? Skulle vara kul slänga ner några sådana med innan det är på tok för sent.
PM eller nåt.
skulle uppskattas

Mvh hunt3rs

Ebay, brukar inte kosta mycket alls.
Max 100kr + frakt för 100-5000 frön.
Citera
2010-05-28, 04:03
  #3216
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ebay, brukar inte kosta mycket alls.
Max 100kr + frakt för 100-5000 frön.

Ok man tackar ska kika på det!

Edit:
Hitta en bra 2000 tusen frön för ungefär 100kr bara hoppas de skickas och fraktas snabbt
__________________
Senast redigerad av hunt3rS 2010-05-28 kl. 04:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in