Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Jag satte några frön i en blomkruka för att odla inomhus som ett test. Grobarheten skulle vara runt 50-60% men tydligen grodde alla 4. Jag satte dem givetvis med lite avstånd men de måste ha flyttats under vattningen.
Jag vill minnas att någon skrev tidigare i tråden att vallmo var känslig för omplantering. Någon som kan bekräfta?
Jag odlade också inomhus tills jag planterade om vallmon i större krukor. Typ 8/10 klarade sig och ett par dog, de verkar inte vara jättekänsliga bara man är lite försiktig.
Vill bara påpeka att sedan jag satte ut dem utomhus verkar de trivas betydligt bättre, blivit kraftigare och fått annan färg.