2013-11-16, 09:09
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Glömde så mina frön i våras så nu i december går "bäst före datumet" ut på fröna. Har ju inget att förlora men det borde väl funka iaf?

Vad är det du planerar att göra? Äta dem? Höstså? Så inomhus? Vänta tills våren med att så dem?
Citera
2013-11-16, 12:15
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Glömde så mina frön i våras så nu i december går "bäst före datumet" ut på fröna. Har ju inget att förlora men det borde väl funka iaf?

När det står bäst före så betyder det att produkten är bäst innan det datumet, inte obruklig efter. När det kommer till fröer betyder det att grobarheten kommer minska men många fröer kommer gro bra ändå. Det finns en del växter som har fröer som har svårt att gro om de inte är färska, men vallmo är inte en av dessa.

När det kommer till torkade varor i allmänhet så brukar bäst före-datumet inte betyda så mycket om varorna förvarats rätt (torrt, svalt och mörkt).
Citera
2013-12-03, 11:32
Medlem
BattleSmurfs avatar
Kan man köpa vallmokapslar någonstans? Vill gärna testa att göra opiumte innan jag ger mig på att börja odla (vilket ändå inte är aktuellt förrän i sommar).
Citera
2013-12-03, 12:23
Medlem
stuffexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Kan man köpa vallmokapslar någonstans? Vill gärna testa att göra opiumte innan jag ger mig på att börja odla (vilket ändå inte är aktuellt förrän i sommar).

Har för mig att jag såg det på sheep market.
Citera
2013-12-03, 12:31
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffex
Har för mig att jag såg det på sheep market.
Tyvärr så är ju sheep market nere nu De drog en rejäl scam också, tog massa bitcoins och stack typ. Står mer om det i sheep-tråden.

Finns det inget inrikes? Är det olagligt att beställa/inneha vallmokapslar, eller blir det oalgligt först när man förbereder dem för konsumption, så att säga?
Citera
2013-12-05, 18:16
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Tyvärr så är ju sheep market nere nu De drog en rejäl scam också, tog massa bitcoins och stack typ. Står mer om det i sheep-tråden.

Finns det inget inrikes? Är det olagligt att beställa/inneha vallmokapslar, eller blir det oalgligt först när man förbereder dem för konsumption, så att säga?

Kommer upp på ebay med jämna mellanrum. Det har också funnits en(eller flera?) brittiska web butiker som sålde torkade kapslar.

Fullt lagligt att beställa och inneha torkade kapslar.
Citera
2013-12-05, 20:39
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Kommer upp på ebay med jämna mellanrum. Det har också funnits en(eller flera?) brittiska web butiker som sålde torkade kapslar.

Fullt lagligt att beställa och inneha torkade kapslar.
Ska kolla eBay. Tack för tipset!
Citera
2014-01-06, 22:41
Medlem
MareBalticums avatar
Jävlar, aldrig kollat upp hur en opiumplanta ser ut men såna har man ju sett lite varstans! Men det står att de bara är ettåriga, betyder det att om jag vet ett ställe där de finns så kommer dom inte finnas kvar denna sommaren?

Såg nämligen ett gäng utanför en polackstuga inte långt från mig, vore ju som att slå två flugor i en smäll att dels bestjäla polacker och få knark på samma gång!

Om jag inte minns fel så brukade vi som barn även ta loss knopparna och kasta på varandra hah, jävla idioter..
Senast redigerad av MareBalticum 2014-01-06 kl. 22:49.
Citera
2014-01-18, 15:12
Medlem
Vilken sort är den absolut bästa för att odla utomhus i större skala?

Jag använde purple tasmanian förra året tror jag och dom vart jävligt jobbiga till en början pga av att dom sträckte sig för mycket och blev liggandes i jorden ist så man fick gå och sätta upp dom med pinnar och dalta med dom som fan.

Jag vill alltså ha en sort som ger bra skörd(mycket morfin) men endå är hyffsat självgående.

Jag hörde förra året om att det fanns något sort som heter ikkanshu eller nått som ska vara sjukt överlägsen när det gäller moffe innehåll per planta. Men den verkar inte gå att köpa nånstans?

Vet nån en bra sort som är hyffsat enkel och lätt att få tag på(länka gärna hemsida) så vore jag evigt tacksam
Citera
2014-01-18, 20:19
Medlem
Hela marken är dränkt i fröer och har väl en hink sparat för att även så till våren Ser verkligen fram emot 2014!
Citera
2014-01-26, 21:44
Medlem
siddyslickas avatar
Funderar på att börja odla opiumvallmo nu till våren.
Men jag har som mål att omvandla till heroin, så ungefär hur många plantor bör man satsa på om man vill ha en hyffsad skörd och få ut rätt hyggliga mängder heroin? dvs 5-10g ungefär
Citera
2014-02-01, 22:42
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Funderar på att börja odla opiumvallmo nu till våren.
Men jag har som mål att omvandla till heroin, så ungefär hur många plantor bör man satsa på om man vill ha en hyffsad skörd och få ut rätt hyggliga mängder heroin? dvs 5-10g ungefär

Så många du bara kan. Gå inte in med föreställningen om att du oproblematiskt kan dra ut 10g heroin första gången du odlar.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in