Citat:
Ursprungligen postat av
kupochan
Har funderat ett tag på om jag ens ska skriva något. Borde egentligen inte ge mer ved till brasan. Äh. Skriva av sig kan vara nyttigt.
----------
För det första... hon skriver: "Min familj är involverad i Verket extremt mycket. Det är större delen av katolikerna i Sverige och min pappa och mamma absolut."
Jag är uppväxt katolik, hela min släkt på mammas sida är katoliker. Vi har aldrig varit involverade i Opus Dei, vissa har knappt hört talas om dem. Berny sluta prata om sånt du inte har en aning om.
För det andra: . "En liten rädsla har smugit sig på. Gravid?" " Det är en sorg inom mig som blivit tydligare ju äldre jag blir- vetskapen om att jag aldrig kan bli mamma. Det är en helig regel. Jag tänker ibland att jag skulle kunna försöka vara en bra mamma, ge barnet allt men jag vet ju att det där är romantiskt svammel och jag är inte kabapel nu eller någonsin att vara mamma. Men det gör ont och den biologiska klockan tickar faktiskt. "
Jaså? Hon tror att hon är gravid? Hon sa ju i bloggen att mysfarbrorn och hon inte hade ett sexuellt förhållande. Är det någon annan hon har varit tillsammans med då? Inte så troligt.
Lögner Lögner.
Sen tror jag att inte att HON tror att hon är gravid. Det är bara för att skapa drama eftersom jag starkt tror att hon insett att folk börjar rycka på axlarna åt hennes påhitt.
Kardinalvokal's senaste inlägg visar en väldigt bra bild av vad folk har för inställning till "La Dokusåpa Berny" nuförtiden.
Det enda som är av intresse är hur hon behandlar Theus. Intresset skulle höjas otroligt mycket om det började spekuleras i en bebis.
Sen var det en till sak jag reagerade på (som jag även misstänkt under lååång tid): "Jag vill utredas ordentligt för mina psykiska problem på ett sätt som ingen kunnat utreda mig innan. Jag vill det för att kunna få rätt hjälp om någon kommer tycka att jag kan behandlas på något sätt rent psykiatriskt. Men det är upp till läkarna att avgöra, jag tänker iaf låta dom utreda mig för första gången. "
NEJ. Inte många av hennes diagnoser har ställts under rätta omständigheter. Eftersom hon knarkat HELA TIDEN hon varit i kontakt med psykiatrin. Då går det inte att ställa diagnoser, man kan få symptom på både schitzofreni och ADHD av långvarit drog/alkoholmissbruk.
Hon har alltid hävdat att hon är "grundligt utredd", vilket inte alls stämmer.
Ja mitt intryck är att inom den katolska värld jag växt upp i med en pappa som är diakon osv så känner alla till Opus dei och har kontakt med dom på olika sätt mer eller mindre, men behöver såklart inte tillhöra dom. Men Opus dei är rätt utbrett. Men jag vet inget om din katolska bakgrund eller hur pass er kontakt med Opus dei ser ut. Såklart. Är ni aktiva eller mer "på pappret" katoliker?
Klart att jag har haft sex den senaste tiden. Och varför är det inte troligt? Det är väl snarare ganska sannolikt? Men jaja, jag skrev också i bloggen att jag inte tror att jag är gravid men att jag inte tänker chansa.
Vad gäller det senaste du skrev så skrev jag ju just det själv. Jag är utredd och har dom diagnoserna jag nämnt men jag har nog inte rätt diagnoser nej.