2014-02-18, 21:56
Medlem
sirbagges avatar
Har precis köpt ett par mörkblå chinos men vet inte vilka skor jag ska matcha med? Svarta har jag förstått går helt bort? Kommer ha skjorta och tröja till. Gärna tips på inte allt för dyra skor. Planen är alltså att börja bygga en bra basgarderob.
Senast redigerad av sirbagge 2014-02-18 kl. 22:05.
Citera
2014-02-18, 22:08
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirbagge
Har precis köpt ett par mörkblå chinos men vet inte vilka skor jag ska matcha med? Svarta har jag förstått går helt bort? Kommer ha skjorta och tröja till. Gärna tips på inte allt för dyra skor. Planen är alltså att börja bygga en bra basgarderob.

Varför går svarta skor bort? (är okunnig i ämnet)
Citera
2014-02-18, 22:12
Medlem
sirbagges avatar
Har bara googlat och fick fram den informationen någonstans. Så svarta skinnskor passar?
Citera
2014-02-18, 22:15
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Har bara googlat och fick fram den informationen någonstans. Så svarta skinnskor passar?

Jag trodde att svarta skinnskor passar till allt. Det finns inget som de inte passar till egentligen...

Edit: Eller jovisst finns det det. Men snarare ingenting där det inte är korrekt att ha svarta skinnskor (kan mycket väl ha fel). Det beror också såklart på vilken typ av svart skinnsko du har. Oxfordskor anses vara formella och funkar därav till allt antar jag medan loafers är mer informella.
Senast redigerad av von.Jekwel 2014-02-18 kl. 22:18.
Citera
2014-02-18, 22:26
Medlem
sirbagges avatar
Tror att oxfordskor är bäst för mig för tillfället då de även går att matcha med mina övriga kläder. Har tyvärr inte kommit så långt i uppbyggnaden av garderob än. Eller finns det fler förslag?
Citera
2014-02-18, 22:35
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Tror att oxfordskor är bäst för mig för tillfället då de även går att matcha med mina övriga kläder. Har tyvärr inte kommit så långt i uppbyggnaden av garderob än. Eller finns det fler förslag?

Pennies, derbys, broggar, chukkas, munkar eller vilken annan modell du känner för egentligen. Kolla på t.ex. Meermin och Herring shoes så hittar du säkert en modell du gillar.
Angående färgen är brunt klart mycket bättre, självklart är det en fråga om personliga preferenser men just blått och svart ser sällan bra ut tillsammans. Brunt tycker jag dessutom är en klart mer användbar färg.
Citera
2014-02-18, 22:41
Medlem
bleus avatar
Citat:

Jag skulle köpt dessa! Mkt fin sko imo, tkr du kan hoppa Loake/Herring och gå direkt på Carmina som instegssko, läs på om skovård.
Citera
2014-02-18, 22:44
Medlem
sirbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Jag skulle köpt dessa! Mkt fin sko imo, tkr du kan hoppa Loake/Herring och gå direkt på Carmina som instegssko, läs på om skovård.
Hade jag inte varit student så hade det varit ett utmärkt val, men nu får det bli något lite billigare par tyvärr.
Citera
2014-02-18, 22:56
Medlem
TheLastDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Amerikanska Incotex. Brukar bli 800-900 kronor när de väl kommit hit.

Har själv funderat på att beställa Amerikanska Incotex, är dock lite osäker på storlekarna och inte riktigt hittat någon bra måttabell? Har du någon uppfattning om hur de är i storlekarna i jämförelse med t.ex. NN07 (eller annat märke som går att prova ut här i Svedala)?

Har dessutom läst att det är skillnad på amerikanska och europeiska Incotex, stämmer detta eller är det något som jag fått om bakfoten?
Citera
2014-02-19, 00:08
Medlem
Jag tänkte inhandla lite V-ringade tröjor och undrar vilka färger man bör ha i garderoben som alltid fungerar. Tänker typ marinblå, grå, beige och kanske mörkare röd? Vad tycker ni?
Citera
2014-02-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Jag tänkte inhandla lite V-ringade tröjor och undrar vilka färger man bör ha i garderoben som alltid fungerar. Tänker typ marinblå, grå, beige och kanske mörkare röd? Vad tycker ni?

Skulle jag ha som jag ville hade nog en marinblå, en i någon grå nyans, en beige eller kamelfärgad och sen någon lite utstickande färg(ljusblå, grön el. liknande) funnits i min garderob. Kanske inte en så värst hjälpande kommentar ville bara uttrycka min åsikt.
Auf wiedersehen.
Senast redigerad av niddan 2014-02-19 kl. 03:55.
Citera
2014-02-19, 07:30
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Du kan skippa mörkrött (såvida du inte väldigt gärna vill ha en sådan). Satsa gärna även på en mörkare grön och en lila tröja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in