2014-02-18, 11:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
TR och HR spelar ingen roll längre.

Det smset raderade han ju för det insåg han var fel.

Sen ville han nog låtsas att han inte alls visste om att hon skulle resa. Det blir ju så mycket att prata om om man vet något. Bättre att inte veta slipper man säga något. Men det var ju smart att få det att se ut som om hon rest iväg någonstans.
Men du skrev ju att han gav sken av att Marina hade givit sig av till Holland.
Citat:
FS drog ju inte på en gång för att han skulle få det att se ut som Marina åkt till Holland.

Sen så stannade han ju ett tag för att packa ihop hennes saker som han ville ha. Nu när hon åkt till Holland liksom.
Var det fel? Var det också fel att han packade ihop hennes saker?
Citera
2014-02-18, 12:35
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här med blod på kläderna spekuleras det väl om ifall FS skulle slängt på rastplatsen då LJ säger sig ha sett en flaxande man?
Det var blod på golvet.
Ja, det är mycket frågetecken. Och mycket slarv. Jag hoppas Q har fel i sin spekulation om att utredarna faccinerades av "leksakerna". Och därav "kom av sig" i undersökningen.
De blodiga kläderna måste han ha tagit av sig innan han satte sig i bilen, eftersom det inte fanns några spår i den.
Märkligt att han då inte tog på sig lite rena kläder, så att han slapp springa omkring i underkläder på rastplatsen.
Citera
2014-02-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att klokastiklassen sade sig veta hur lång tid det tog. Visst är det intressant att få veta?
FUP sid 24-25:

Ena fönstret vetter åt sydväst, andra fönstret åt nordväst. Anmälan togs emot 2 aug kl 12:54-13:30 (sid 508), så solen låg inte på fönstren.
Läs gärna FUP, det står mycket intressant i den.

Tillägg: Enligt rl.se var vinden V 3, temp +20 och molnen sprucket vid Säve kl 12:50.
Tror du att klokastiklassen vet eller vill du bara få bekräftat att han/hon inte vet?
Vad jag förstått är det bara du som tror att blodet kunnat torka snabbare än att F hann hem.

Varför läsa om FUP när du har så bra koll på det jag inte minns
Ok, då kan det inte varit värmen som fått "luften att stå stilla", så vad menades med det?
Har det vädrats eller inte, undrar man ju då.
Givetvis med tanke på att/om det avlossats ett vapen i rummet några dagar tidigare.
Någon föreslog löjligt nog doftgran som metod att få bort lukt. Få BORT lukt. Njäää..
Ätticksprit?
Citera
2014-02-18, 13:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Tror du att klokastiklassen vet eller vill du bara få bekräftat att han/hon inte vet?
Vad jag förstått är det bara du som tror att blodet kunnat torka snabbare än att F hann hem.

Varför läsa om FUP när du har så bra koll på det jag inte minns
Ok, då kan det inte varit värmen som fått "luften att stå stilla", så vad menades med det?
Har det vädrats eller inte, undrar man ju då.
Givetvis med tanke på att/om det avlossats ett vapen i rummet några dagar tidigare.
Någon föreslog löjligt nog doftgran som metod att få bort lukt. Få BORT lukt. Njäää..
Ätticksprit?
Jag vill ha utrett vad som gäller, vet klokastiklassen eller inte. Men nu har hen gjort klart att det hen inte vet.

Här skulle jag kunna svara något sarkastiskt som att FS, efter att konstapel B. Guldfisk hade varit i rummet, bytte ut en tavla mot ett fönster för att få bättre luftcirkulation. Luften stod stilla innan. Men jag avstår och hänvisar till alla tidigare inlägg där jag har jämfört konstapel B. Guldfisks vittnesmål med varandra och FUP. Det finns ingen anledning att tro på hans minne.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-18 kl. 13:40.
Citera
2014-02-18, 14:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
De blodiga kläderna måste han ha tagit av sig innan han satte sig i bilen, eftersom det inte fanns några spår i den.
Märkligt att han då inte tog på sig lite rena kläder, så att han slapp springa omkring i underkläder på rastplatsen.

Det är förstås sant. Han kan ju å andra sidan fått panik.
Citera
2014-02-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du skrev ju att han gav sken av att Marina hade givit sig av till Holland.

Var det fel? Var det också fel att han packade ihop hennes saker?
Jag håller dina frågor/motfrågor inte speciellt högt, men här lyckades du nå ett nytt lågvattenmärke. Det vet väl varenda människa med fungerande tankeverksamhet att mörda och sedan plundra saker är fel. Mordet/avrättningen, likplundringen och att han kastade MJ i skogen kommer att kosta extra det var också fel.
Citera
2014-02-18, 14:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det fetade kräver en förklaring.

Eftersom förra inlägget till dig blev RP:at så kommer en kortfattad förklaring även om jag själv inte anser att kan krävas på att förklara att jag inte försvarar FS. Jag måste inte heller förklara varför jag drog till med % satser i hur jag resonerar i det.

Men jag kan säga att hade FUP sett annorlunda ut, utredarna varit mer noggranna (tex hittat blod) och jag inte läst att MJ´s familj haft tillgång till huset medan det var avspärrat (gud vet vilka fler som gått in för att hjälpa till med kattmatning), glömda lådor att kika i, inte sett fel på tavlor och fönster, blundande för DNA, fingeravtryck, uttalande i media av den mediekåta Kvarnström, det dåliga minnet, anteckingar som inte gjorts, använt en fhl som inte FS känt tilltro till, sms som inte återskapats (kom igen nu, erkänn att det känns undermåligt) där en planerad date påstår sig ha avböjt denna date via SMS mm mm.. ja då hade jag kanske varit mer övertygad.
Citera
2014-02-18, 14:48
Medlem
Citat:
Det är förstås sant. Han kan ju å andra sidan fått panik.
I en sådan onormal situation vore det normalt att kliva ut i kalsonger.
Citera
2014-02-18, 14:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
I en sådan onormal situation vore det normalt att kliva ut i kalsonger.

Jag tänker att om det är FS som är skyldig (ja han är dömd för det nu) så fick han kanske panik och klädde av sig innan han hoppade i bilen och la kläderna i en påse eller ngt. Som han senare då kastade på rastplatsen där LJ såg honom. Om det nu var rätt dag. Det går väl inte att säga med 100% säkerhet såvitt jag förstår.
Citera
2014-02-18, 15:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Det lider mot att RPUn är klar och det ska bli intressant den 28 februari att veta om han medverkat till den eller inte. Surat kanske och gjort en Schurrer. Sen kommer domslutet vilket tenderar att falla på den högre skalan.
Citera
2014-02-18, 15:12
Medlem
Citat:
Eftersom förra inlägget till dig blev RP:at så kommer en kortfattad förklaring även om jag själv inte anser att kan krävas på att förklara att jag inte försvarar FS. Jag måste inte heller förklara varför jag drog till med % satser i hur jag resonerar i det.

Men jag kan säga att hade FUP sett annorlunda ut, utredarna varit mer noggranna (tex hittat blod) och jag inte läst att MJ´s familj haft tillgång till huset medan det var avspärrat (gud vet vilka fler som gått in för att hjälpa till med kattmatning), glömda lådor att kika i, inte sett fel på tavlor och fönster, blundande för DNA, fingeravtryck, uttalande i media av den mediekåta Kvarnström, det dåliga minnet, anteckingar som inte gjorts, använt en fhl som inte FS känt tilltro till, sms som inte återskapats (kom igen nu, erkänn att det känns undermåligt) där en planerad date påstår sig ha avböjt denna date via SMS mm mm.. ja då hade jag kanske varit mer övertygad.
Jag kan inte annat än hålla med dig du måste inte förklara något, och det gjorde du inte heller med det här inlägget. Som du kanske vet så mäter Svenska domstolar inte skyldig eller oskyldig i procentsatser, så du har diskvalificerat dig för framtida nämndemans jobb. Sedan FUP har det framkommit omständigheter som att MPS funnit MJ kastad i Svartedalen, FS är dömd för mordet/avrättningen och vi inväntar att RPU ska slutföras och HR ska utdela ett domslut som förpassar FS åtskild från vanligt folk, så kom igen nu erkänn att FS är 100% skyldig.
Citera
2014-02-18, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Jag håller dina frågor/motfrågor inte speciellt högt, men här lyckades du nå ett nytt lågvattenmärke. Det vet väl varenda människa med fungerande tankeverksamhet att mörda och sedan plundra saker är fel. Mordet/avrättningen, likplundringen och att han kastade MJ i skogen kommer att kosta extra det var också fel.
Nej, varenda människa med fungerande tankeverksamhet vet att jag frågade om påståendet, att FS packade ihop Marinas saker, var fel. Enligt Granved var FS på¨väg att göra det efter att ha påstått att Marina skulle till Holland.
Citat:
FS drog ju inte på en gång för att han skulle få det att se ut som Marina åkt till Holland.

Sen så stannade han ju ett tag för att packa ihop hennes saker som han ville ha. Nu när hon åkt till Holland liksom.
Min fråga, helt enkelt, om ena påståendet i inlägget var felaktigt, var även det andra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in