Citat:
Den natten Fegdrick "satt på en kant med sin dåliga nacke och rygg på kyrkogården" levde inte Marina. Det finns otaliga bevis för det i form av att hon inte använt mobil och dator som hon brukade.Jag låter mig inte styras av Q eller någon annan. Tråkigt om du tror det. Q kan väl föra sin egen talan här i tråden, vilket hen gör. Det hen säger får stå för hen och nej, jag delar inte Q´s alla inlägg. Låter du dig styras av MrsMagoo? Nej, jag tror du talar ur ditt synsätt.
Det här med telefonerna är en sanning med modifikation skulle jag säga.
FS var långt ifrån den enda som visste att C kallades "lillskrutt". Det stod öppet på Marinas facebook och Marina nämnde C som lillskrutt till vänner i chatten med. Det framgår i FUP.
OM, jag säger OM MJ faktiskt tog hem en dejt den där ödesdigra kvällen så hade den chans att städa ur. Dejten visste om FS existens, så dejten skulle (om det nu skulle varit så) självklart frågat om var FS höll hus. MJs svar skulle naturligtvis vara att FS inte kommer hem förrän dagen därpå.
Jag är inte övertygad till 100% om skuldfrågan. Det framgår att du är det. Jag respekterar det. Kan du och andra respektera min åsikt, mina tankegångar och mina frågor så skulle det kännas bra.
Jag tycker nog att det är mer än en detalj som inte kontrollerats.
Det här med telefonerna är en sanning med modifikation skulle jag säga.
FS var långt ifrån den enda som visste att C kallades "lillskrutt". Det stod öppet på Marinas facebook och Marina nämnde C som lillskrutt till vänner i chatten med. Det framgår i FUP.
OM, jag säger OM MJ faktiskt tog hem en dejt den där ödesdigra kvällen så hade den chans att städa ur. Dejten visste om FS existens, så dejten skulle (om det nu skulle varit så) självklart frågat om var FS höll hus. MJs svar skulle naturligtvis vara att FS inte kommer hem förrän dagen därpå.
Jag är inte övertygad till 100% om skuldfrågan. Det framgår att du är det. Jag respekterar det. Kan du och andra respektera min åsikt, mina tankegångar och mina frågor så skulle det kännas bra.
Jag tycker nog att det är mer än en detalj som inte kontrollerats.
Hon dog natten före, och då fanns det ingen möjlighet för någon dejt att vara där. Hon var ensam hemma med Fegdrick!
Dessutom skulle en dejt inte ta sig tid att vare sig städa upp efteer sig eller kolla Marinas facebook för att se vad hennes syster kallades. Väldigt långsökt resonemang.
Om jag hade mördat Marina skulle jag dra fortare än kvickt ifrån stället, och inte riskera att bli på kommen letandes efter kisseskydd, vänta på att blod skulle torka för att sen ta mig tid att bädda om, leta efter skottkärra osv. Inte heller skulle jag ha möjlighet att vara kvar i huset flera dagar efteråt för att flytta på och ta bort några av Marinas saker.
Men det menar du på fullaste allvar att någon annan ska ha gjort? Haft tillträde till huset i flera dagar efteråt?
För mig blir det konstigt när man ifrågasätter en sak som har motbevisats av en annan händelse. Som i detta fallet med att någon bevisligen tagit Marinas "filofaxliknade" kalender flera dagar efter mordet. Det stämmer INTE med en alternativ GM.
Jag respekterar din åsikt, men många gånger ställer du frågor som visar att du inte har koll på de fakta som finns i FUP och annat. Då blir det lite rörigt med frågorna, tycker jag dårå...
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-18 kl. 10:56. Anledning: tillägg
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-18 kl. 10:56. Anledning: tillägg