2014-02-18, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skottkärran?

Vingligt som satan med ett otympligt paket i, borde ha gett märken som även en blind kriminaltekniker skulle ha upptäckt, lyftet över till kärran kan inte ha varit det enklaste i så fall.

Om du tycker att det är filosofiskt att diskutera hur det egentligen har gått till, fine with me jag har surnat och lessnat på alla djävla inlägg om livstid och fan och hans moster till FS, jag personligen tycker att det är fan så mycket intressantare att grunna på hur det kan ha gått till, skottet tror jag att det kom i halvsittande ställning för MJ, hålet i väggen tyder på det.

Domen tror jag kommer att hamna på normalgraden för mord idag, dvs. 16 till 18 år.

Jag ber om ursäkt för det där,
Den här extra breda och säkert lite stadigare skottkärran kan ha slagit i lite, men det var ju så stökigt och ingen har kollat inom rimlig tid så den kan vara ett alternativ till släpa på golvet.
Citera
2014-02-18, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det finns ingen sådan notering men det framkom av förhöret med EG i TR:

Hade man undersökt avlopp, dammsugare och övrig städutrustning tidigare hade man kanske hittat spår.
Om FS var blodig måste han ha tvättat sig någonstans. Han måste också ha använt golvmopp etc (har man kollat avtryck på pinnen)?
Det borde gå att se partiklar inne i dammsugaren osv.
Inom rimlig tid alltså.
Eftersom blod droppat ner på sängramen kan det ha funnits på golvet med,
Har F använt moppen och den finns kvar borde man kunna se med blue star om den varit blodig (?).
Mycket frågetecken.
Citera
2014-02-18, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller om fönsterna är öppna. Efter hur många timmar torkade blodet?
Varför tjatar du om det (hur många timmar..)?

Jag undrar över att B sa att luften stod stilla.
Hur varmt var det när han besökte ÖR?
Låg solen på fönstret/fönstren in till sovrummet?
Citera
2014-02-18, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tyckte det var lika osmakligt jag. Tror du han grät?
Att prata om situationen med barnen tycker jag var osmakligt. Smaksak tydligen, vi kommer inte längre än så

Ingen smaksak.
Snarare de med modersinstinkter tycker det är fel att ta upp barnen.
Vi som är av det manlig släktet tycken nog att det mindre fel att göra det,
tillåtet eftersom man där vid hans mormors sista viloplats vet att han ljuger.
Han står på sig älskade mormors grav och ljuger, det är ju helgerån!
Citera
2014-02-18, 07:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Varför tjatar du om det (hur många timmar..)?

Jag undrar över att B sa att luften stod stilla.
Hur varmt var det när han besökte ÖR?
Låg solen på fönstret/fönstren in till sovrummet?
Därför att klokastiklassen sade sig veta hur lång tid det tog. Visst är det intressant att få veta?
FUP sid 24-25:
Citat:
Temperaturen låg mellan 18-21 grader(min temp: 14-16 grader) under den aktuella tidsperioden.
Ena fönstret vetter åt sydväst, andra fönstret åt nordväst. Anmälan togs emot 2 aug kl 12:54-13:30 (sid 508), så solen låg inte på fönstren.
Läs gärna FUP, det står mycket intressant i den.

Tillägg: Enligt rl.se var vinden V 3, temp +20 och molnen sprucket vid Säve kl 12:50.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-18 kl. 07:54.
Citera
2014-02-18, 07:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Ingen smaksak.
Snarare de med modersinstinkter tycker det är fel att ta upp barnen.
Vi som är av det manlig släktet tycken nog att det mindre fel att göra det,
tillåtet eftersom man där vid hans mormors sista viloplats vet att han ljuger.
Han står på sig älskade mormors grav och ljuger, det är ju helgerån!

FS är av manligt släkte. Han ville inte prata om det där och då. Situationen var jobbig med barnen. Min man i mitt liv tycker också att det var osmakligt. Men, som Kalix sa, så tyckte han även att det var osmakligt att "spotta" vid graven mittemot. Det hör inte till utredningen huruvida FS "sköter" det med barnen eller ej. Vi vet ju alla vad det bottnade i, eller hur?
Citera
2014-02-18, 07:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Hade man undersökt avlopp, dammsugare och övrig städutrustning tidigare hade man kanske hittat spår.
Om FS var blodig måste han ha tvättat sig någonstans. Han måste också ha använt golvmopp etc (har man kollat avtryck på pinnen)?
Det borde gå att se partiklar inne i dammsugaren osv.
Inom rimlig tid alltså.
Eftersom blod droppat ner på sängramen kan det ha funnits på golvet med,
Har F använt moppen och den finns kvar borde man kunna se med blue star om den varit blodig (?).
Mycket frågetecken.

Det här med blod på kläderna spekuleras det väl om ifall FS skulle slängt på rastplatsen då LJ säger sig ha sett en flaxande man?
Det var blod på golvet.
Ja, det är mycket frågetecken. Och mycket slarv. Jag hoppas Q har fel i sin spekulation om att utredarna faccinerades av "leksakerna". Och därav "kom av sig" i undersökningen.
Citera
2014-02-18, 07:57
Medlem
Citat:
Jag tyckte det var lika osmakligt jag. Tror du han grät?
Att prata om situationen med barnen tycker jag var osmakligt. Smaksak tydligen, vi kommer inte längre än så

Men va?
Fredrik Svensson var ju för h-e misstänkt för att ha mördat Marina.

Polisen måste få ställa de frågor man vill och efter egen strategi, utan att bry sig om vad den misstänkte tycker om det. Det är inget den kriminelle skall få styra.
Dessutom var det FS som blandade in hans mormor i denna stora feta lögn.
Citera
2014-02-18, 07:59
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Naturligtvis. Låter lite dumt att säga att man kan känna att någon JUST stängt fönster. Det är ingen lukt jag känner igen. Då stänger jag ändå fönster varje dag....?

Ett hem som Marinas och mördarens utsöndrar massa dofter, som alla hem och i detta fall som husträ, personliga dofter och allt annat skit överallt... När man sedan öppnar ett fönster Pastakrydda, så vädrar man ut denna doft som är typiskt för just detta hem och in kommer en doft från naturen(deras område). Denna doft är "fräsch".

Denna doft känner alla till som vädrat minst en gång. Kanske kan du minnas din mamma sagt: "Jag ska vädra lite". Det var för att få ut doft(ny fräsch luft), dammpartiklar etc.

Nu vet du det.
Citera
2014-02-18, 08:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Ett hem som Marinas och mördarens utsöndrar massa dofter, som alla hem och i detta fall som husträ, personliga dofter och allt annat skit överallt... När man sedan öppnar ett fönster Pastakrydda, så vädrar man ut denna doft som är typiskt för just detta hem och in kommer en doft från naturen(deras område). Denna doft är "fräsch".

Denna doft känner alla till som vädrat minst en gång. Kanske kan du minnas din mamma sagt: "Jag ska vädra lite". Det var för att få ut doft(ny fräsch luft), dammpartiklar etc.

Nu vet du det.

Har inga större minnen av min mamma dessvärre så jag kan inte uttala mig om hennes egenheter. Har däremot bott i ett hus från 1800-talet, helt gjort i trä. Så nog vet jag hur det fungerar.

Men nej, jag kan inte påstå att jag känt om någon JUST vädrat såvida det inte berott på matos eller när folk röker inne i min vetskap. Eller att det är kallt pga detta på vintern.

Den gång jag kan komma på att jag märkt att det varit ett öppet fönster var när ungarna trodde det skulle undgått mig att de tjuvrökt på rummet. Det gick sådär.

Frågan var ställd till Letsdoit och hen har svarat. Jag är nöjd med att personen jag frågar svarar. Men tack för din input.
Citera
2014-02-18, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror att jag har förklarat för dig tidigare att Svensson inte behövde gå och hämta någon
hårtork för att snabba på med torkandet.
Han hade huset för sig själv och kunde vänta ut att blodet torkade så att han sedan fick
lägga på den där fleecefilten.
Är det så svårt att begripa detta?

FS gick och kom som han ville i huset som sagt den här tiden och hade gott om tid att
ombesörja allt som behövde göras för att i möjligaste mån dölja spåren efter sitt illdåd.

Glasklart. För de flesta.

Edit: Och inbilla mig inte att någon jädrans alternativ mördargök skulle ta och ställa sig med
någon hårtork här efter att ha dödat M. En sån gök skulle dra fort som fan från huset
och platsen. Aldrig i helvete börja leta efter inkontinensskydd, presenning och bestyra
med allt som skedde.

Någon alternativ GM i det här caset existerar bara i din och några enstaka andras värld.
De vars talan som betyder någonting här har inte dugg till övers för någon sån.
Hovrätten alltså. Där råder förnuft och verklighetsförankring helt uppenbart.

Sunt förnuft och verklighetsförankring sade du ?

Förklara varför kisseskyddet låg kvar om det var torrt, ett sådant gör ingen nytta för att dölja en halv fläck lika lite som att det blir avslöjande att det ligger ett där, eller hur ?
Citera
2014-02-18, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Ljudfiler kommer att tas ut så småningom med vad vittnet har svarat.

Jag vet att man va ute ur bilen och va på promenad, så dåradvokatens frågor kan inte ha gett några resultat om var bilen va parkerad.

Ja, då kan ju rampen gott varit insynsskyddad pga bilens placering och vittnet minnas fel.
Precis som dåradvokaten påvisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in