Citat:
Ursprungligen postat av
ADangerousMind
text
Helt klart är det möjligt, men att sätta så höga mål (6-10 timmar om dagen) direkt tror jag ingen klarar av att hålla.
Bättre att börja smart, gå igenom vad du behöver göra sen lägg smart tid på det.
Mer tid är inte alltid = bättre resultat, ihållande - lite varje dag är smartare tycker jag.
Det är 45 dagar kvar till provet, personligen skulle jag tycka att det allra smartaste är att göra ett gammalt prov (nya) som finns att ladda ned överallt bara googla.
Du kan lägga upp provet på säg 2-3 dagar, men gör det på samma tid som det står så du får ett riktigt resultat.
Efter du har gjort ett gammalt prov så ser du ju vart du ligger (helst göra flera för vara säker och utesluta gissningar) och ser vad du behöver plugga upp.
Alltså lägg mest tid på det du hade minst rätt på samt de som ger flest poäng, fick du tex 1/20 på xyz så lägg tid på det.
Ord skulle jag inte råda dig till att plugga alls då man lär lägga in 3-5k ord för att få en bra höjning till provet och det är ovärt att lägga tid på nu så nära till provdagen imo.
Finns även många bra sidor om du googlar som förklarar bra hur du ska tänka för varje del, de olika räknesätten som dyker upp, kan ju vara bra att borsta av dammet och repetera lite formler.
Samt kan du börja redan idag med att läsa på Svd (under strecket) DN:debatt, the economist, new york times etc för att försöka få upp din läsvana samt läsförståelse, dvs om du inte redan läser mycket.
Lycka till!