Citat:
Ursprungligen postat av
Soulsurfer
Och där var man anmäld! Shit

Nu får jag se till att ansluta mig till er som pluggar efter mitt biologiprov.
Soulsurfer, jag vill hjälpa dig lite med ditt HP-plugg lite, var snäll och svara på mina tankar och säg till om jag verkar nedsättande eller inte(jag har bara i syfte att hjälpa dig med denna text).
Vad jag märkt med dig är att du lägger allt krut på en sak i taget vilket kan vara bra, om man har riktigt bra fokus. Dessvärre är det så att många ungdomar idag har väldigt kort s.k "attention span" vilket gör att de istället för att göra läxorna hamnar på FB eller youtube. Jag skulle vilja säga att du borde anpassa ditt plugg efter detta och göra det mer varierat och givande. Vad jag gör varje dag är att jag läser tidningen, gör lite läxor från skolan, läser lite skönlitteratur, gör skolarbete, gör ett delprov, gör skolarbete osv... Lägger kanske in träningen där osv...
Det blir annars att du skiter i HP-plugget och sedan intensivpluggar du i 30 dagar. Det är mycket mer givande att göra lite varje dag och jag vet att du hört detta förut men det är verkligen så.
Se till att plöja några tal i 1c varje dag, läs en artikel då och då. Läs tidningen. Gör 10 ordprov. Skaffa dig rutiner helt enkelt. Det blir rätt lätt att skjuta upp det annars. Om det är möjligt så lägg ifrån dig mobilen och sätt dig i köket, sätt ett krav på att du inte får lämna köket innan en timme har gått etc.
Vad tycker du själv?