Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
Om du verkligen är intresserad av bibeln föreslår jag att du gör bibelstudier på youtube vi lärare som tex Chuck Missler eller Perry Stone m.fl.
Nej jag är inte intresserad av vad dom säger eftersom dom har fel, däremot är jag intresserad av vad
du säger, så till vida du inte bara är en papegoja som bara upprepar vad andra tutar i dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
Vi vet inte dagen eller stunden men vi vet årstiden säger bibeln.
Nej det står ingenting i bibeln om någon årstid, däremot finns det gott om felaktiga tolkningar.
Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar. Av deras frukt skolen I känna dem. Icke hämtar man väl vindruvor från törnen, eller fikon från tistlar?…
Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
När Adam dog är bibeln väldigt tydlig. Han levde en sisådär 1000år och genom beräkningar i gamla testamentet kan man få en klar bild på årtalen.
930 år, det vill säga, han dog på den 6:e eller 7:e dagen enligt ditt resonemang om 1000 åriga dagar. Då skulle med andra ord gud vilat i 1000 år men enligt bibeln så är gud som mest aktiv mellan Adam och Jesus
Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
Logiken med två tusen år är att man läser i apostlagärningarna (book of Acts) att den heliga anden började sin verksamhet efter Jesus korsfästelse o återupståndelse o färd till faderns högra sida.
Många spekulerar i att det Jesus levnads år är +-7år. Så låt säga att det stämmer att han dog år 33 då är den heliga andens kyrko tid över 2033 +-7år.
Det finns ingen logik i bibeln och därför har du fel, om vi ska se logiken i det jag svarade på ovan så utspelar sig alltså syndafloden 1000-2000 år efter Adam, och Noa blev 950 år så nu är vi inne på dag 9 -10 redan här och inte dag 7 som du påstod att jesus födelse var
Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
"Guds skapade världen på sex dagar, den sjunde vilade han. Enligt bibeln är en dag för Gud som tusen år, dvs Guds plan är 7000år totalt, de sjunde året är milleniumriket då Jesus kommer regera från Jerusalem."
Citat:
Ursprungligen postat av
Apologist
Det viktiga är att inse att vi lever i sista tiden nu eftersom oavsett hur man räknar enligt bibliska fakta så är vi där nu.
1984-2050 är alla bibliskt exakta årtal för sista tiden. Isac Newton (som var kristen) beräknade sista tiden till 2017.
Nej jag räknade precis på bibliska fakta och bevisade att du har fel