2014-02-18, 10:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Guds skapade världen på sex dagar, den sjunde vilade han. Enligt bibeln är en dag för Gud som tusen år, dvs Guds plan är 7000år totalt, de sjunde året är milleniumriket då Jesus kommer regera från Jerusalem.

Visst ... skapADA. Vad har det med post-skapelsens tidsräkning att göra?

Citat:
Vi lever i den heliga andens tid. För Jesus säger att den heliga anden kan endast komma om han tas iväg till sin faders sida. Så före Jesus kommer tillbaks kommer kyrkan (heliga anden) tas iväg i uppryckelsen. Kyrkans tid är alltså 2000år, sju kyrkoåldrar, nu lever vi i Laodiceas tid....det stora avfallets ålder då man lämnar ren doktrin.

Din gissning .... enligt din tolkning.
Citera
2014-02-18, 10:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
1984-2050 är alla bibliskt exakta årtal för sista tiden.

Lärde apokalyps-fanatiker sig först att räkna strax före 1984? Hur förklarar du annars det stora antal tidigare felräkninger?

Citat:
Isac Newton (som var kristen) beräknade sista tiden till 2017.

Och .... ?
Citera
2014-02-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Alltså kan den sista tiden enligt bibeln ligga miljarder år framåt i tiden och att sitta och räkna efter den med bibeln som grund är tämligen meningslöst.

Nej tråkigt nog finns det två olika åsikter som du pratar med, Apologist och mig, och det är svårt att prata med två samtidigt.

Sista tiden har med dom sju tiderna att göra och andra profetior, jag ser inte att Guds skapelsedagar har något med det att göra, medan Apologist verkar tycka så.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Sen säger ju bibeln att gud vilade på den sjunde dagen, men ser man till vad som hände mellan Adam och Jesus så är det ju den period gud är som mest aktiv.

Ja han vilade med skapelsen så som det var tänkt, men du vet nog att hans skapelse ville gå emot honom och rasera det han har byggt upp när han sade "allt är gott". Så Gud har fått försvara hur han skapat allting, han har fått jobba på övertid kan man säga, för att hans skapelse inte ska gå om intet på grund av vissa upproriska individer.
Citera
2014-02-18, 16:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja han vilade med skapelsen så som det var tänkt, men du vet nog att hans skapelse ville gå emot honom och rasera det han har byggt upp när han sade "allt är gott". Så Gud har fått försvara hur han skapat allting, han har fått jobba på övertid kan man säga, för att hans skapelse inte ska gå om intet på grund av vissa upproriska individer.

Naturligvis.

Nu är vi på Helan och Halvan-nivån:

"Now see what you made me do".
Senast redigerad av Bogomil 2014-02-18 kl. 17:18.
Citera
2014-02-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej tråkigt nog finns det två olika åsikter som du pratar med, Apologist och mig, och det är svårt att prata med två samtidigt.

Sista tiden har med dom sju tiderna att göra och andra profetior, jag ser inte att Guds skapelsedagar har något med det att göra, medan Apologist verkar tycka så.

Fantastiskt! Guden klantar till det med sin skapelse och sedan ska han straffa densamma och försöka räta till sin misstag...alltså man kan återigen konstatera att Jv:s läror befinner sig på en mycket låg nivå...jag har kallat det dagisnivå tidigare men jag vet att t o m på dagis tvivlar barnen på tomten!

Sen kan man ju undra varför en allmäktig gud behöver vila?
Citera
2015-03-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Vad ska det här sifferjonglerandet leda till? Jorden är bevisligen ca 4.5 miljarder år gammal och livet på jorden flera miljarder år gammal. Finns ju inget att diskutera här, detta är fakta...

Bibeln är en sagobok och en religiös skrift, ingen faktabok!

Vem har hjärntvättat dig i att tro att det är en sagobok? Har du själv läst bibeln, studerat den och jämfört den med vetenskapliga bevis?

Är nyfiken på vad du tänker om det här: http://youtu.be/ljPNtkQrlgw?t=48m13s fram till ca 49:35. Frågan vid 49:13, kan du svara på den precis som forskaren gjort?
Citera
2015-03-08, 14:52
Medlem
jedidja1s avatar
Många vill ha det till att det va Kejsare Nero som va odjuret eller kanske va det Antichrist hans namn Nero blir enligt Judiska talmystiken 666, och mig veteligen dödade han en massa Kristna ca 6000 korsfäste han utmed vägen Via Appia och hur många han slängde till vild djuren på Colosseum vet jag inte Kanske är han som är det första odjuret who knows???
Senast redigerad av jedidja1 2015-03-08 kl. 15:08.
Citera
2015-03-08, 17:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denroliga
Vem har hjärntvättat dig i att tro att det är en sagobok? Har du själv läst bibeln, studerat den och jämfört den med vetenskapliga bevis?

Vilka vetenskapliga "bevis" ... med dina egna ord, tack.
Citera
2015-03-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Så du litar på mina egna ord, än att ta reda på det själv
Citera
2015-03-09, 10:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Så du litar på mina egna ord, än att ta reda på det själv

Att jag efterlysar förtydligande ... och implicit belägg ... betyder inte annat än att jag relaterar till vad du skrivar; inte att jag "litar" på dig.
Citera
2015-03-09, 10:54
Medlem
MeanMEs avatar
Vad skulle det egentligen spela för roll om det var det?

Hade du börjat leva ditt liv annorlunda ttsp?
Jag hade inte gjort det i alla fall.
Citera
2015-03-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad skulle det egentligen spela för roll om det var det?

Hade du börjat leva ditt liv annorlunda ttsp?
Jag hade inte gjort det i alla fall.

Vilket inlägg svarar du på?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här