2014-02-17, 16:23
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
iofs så kan ju t82 one shott tier 4
har 68% wr med min t82 gillar den skarpt
tier 6 kanon på tier 3

t18 gillar jag inte lika mycket, men kan vara för att jag är.den som försöker hålla en flank själv bland lemmings och blir swarmed

någon nämde ms1, har 60+ wr med den med, gillar den som fan
liten och skjuter hårt och pennar bra för att vara en tier 1

T82 är ju en tier 3 td å andra sidan, vilket gör att man möter tier V tanks samtidigt som den faller över av minsta vindpust, men visst har den en löjligt bra kanon, det kan jag hålla med om. Saken med T18 är ju att den har i princip allt utom ett torn, den har ju bra pansar, bra kanon samt att den dessutom är snabb. Sammantagen gör det att T18 är löjligt op för sin tier, speciellt i T2 matcher.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-02-17 kl. 17:03.
Citera
2014-02-17, 17:30
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Nu kommer en riktig noob fråga, som jag tror mig ha svaret på, men måste fråga för säkerhets skull, Visst kan varje Crew ha mer än en perks ? när jag tränat fullt på Camo exp så har han kvar den och så börjar jag träna nästa, hur många perks kan de ha max om man nu kan ha fler än en åt taget ?
en kille på wot eu forumet som hade 10 000 strider med sin batchat !!!
för mig han hade 7 perks :P
Citera
2014-02-17, 17:35
Medlem
Kebabsugers avatar
vad har hänt med matchmaking ???

tier 6 i tier 4 heeeeeeeela tiden och så nu hamnade jag i tier 4

http://s30.postimg.org/4v6a40mkv/wtf_MM.jpg

va fan, motståndarna hade ju inte en chance, löjlig mm, hur kan dom sätta så många av en tank i ett lag och så många av en annan tank i andra ?
löjligt

tryckte alt f4 efter vi kört över dom, inte kul att spela

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
T82 är ju en tier 3 td å andra sidan, vilket gör att man möter tier V tanks samtidigt som den faller över av minsta vindpust, men visst har den en löjligt bra kanon, det kan jag hålla med om. Saken med T18 är ju att den har i princip allt utom ett torn, den har ju bra pansar, bra kanon samt att den dessutom är snabb. Sammantagen gör det att T18 är löjligt op för sin tier, speciellt i T2 matcher.

skulle kalla den OP för nybörjare, men vi som spelat ett tag vet ju hur man plockar isär en t18 :P
Citera
2014-02-17, 17:44
Medlem
irrus avatar
Citat:

va fan, motståndarna hade ju inte en chance, löjlig mm, hur kan dom sätta så många av en tank i ett lag och så många av en annan tank i andra ?
löjligt

skulle kalla den OP för nybörjare, men vi som spelat ett tag vet ju hur man plockar isär en t18 :P

Det nya gamemodet Confrontation. Nation mot nation. Det går som tur att stänga av i settings. Man kan undra vad Wargaming hade rökt på när de tyckte att det var en bra idé att lägga till det.
Citera
2014-02-17, 17:44
Medlem
Citat:
en kille på wot eu forumet som hade 10 000 strider med sin batchat !!!
för mig han hade 7 perks :P

har 97% på 4:e i min t62-a, 1300 matcher, men svårt att räkna ut hur många matcher man lirat med den crew...eftersom jag flyttat upp den hela vägen.

har 800 i t54, 800 i t44, 600 i t43, och 700 ca i t34-85

men jag har fortsatt spela med dem efter jag flyttade över crew så fan omöjligt att se hur mycket det kostat i matcher men minst 1300 iallafall .. understatement

tvivlar på att jag någonsin kommer att nå 5:e skillen
Citera
2014-02-17, 17:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Det nya gamemodet Confrontation. Nation mot nation. Det går som tur att stänga av i settings. Man kan undra vad Wargaming hade rökt på när de tyckte att det var en bra idé att lägga till det.
trodde jag hade gjort
kuken

tackar för påminnelsen

men i alla fall, lol, vem har något att sätt emot matilda ?
50-60 i skada per skott, skjuter 1 skott varje 1,77 sekund

och så många som skjuter samtidigt

yeeeaaaa right!
Citera
2014-02-17, 23:04
Medlem
Out-of-Steps avatar
Ingen här mer än mig som blivit ett stort fan av IS-2? Har inte ens den bästa 122mm men ändå hunnit få 5st Top Gun, 3 Steel Wall, 5 High Caliber och en Radley Walters
250pen med guld kan få vem som helst på knä!
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-02-17 kl. 23:09.
Citera
2014-02-17, 23:39
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

löjligt

Fått ett par matcher med just sån uppsättning där jag faktiskt förlorar med Matildan, för att de är för sega för att decappa när allt är dött. Rätt kul att åka runt när i princip inget kan skada dig och det säger plonk, plonk, pang, pling i plåten samtidigt som man brummar framåt och gör slarvsylta av allt man ser. Det är en mardröm att hamna som motståndare till britterna på just tier 4, då få tier 4 tanks kan ens göra hål på Matilda, undantaget en del td:s.

Sen visst kan man om man vet hur man möter en t18 ganska enkelt neutralisera dem, detracka köra runt och skjuta dem i röven funkar för det mesta, men de är fortfarande op. Brukar just ge mig på T18 med min Vickers Mk. E Type B, som enkelt gör slarvsylta av just det mesta och ger ett brutalt uppvaknande till tanks som har lust att brawla när de får 3 st penetrerande skott genom framplåten inom ett par sekunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Ingen här mer än mig som blivit ett stort fan av IS-2? Har inte ens den bästa 122mm men ändå hunnit få 5st Top Gun, 3 Steel Wall, 5 High Caliber och en Radley Walters
250pen med guld kan få vem som helst på knä!

Är inte IS-2 en ren kopia av IS, eller skiljer det något åt mellan tanksen?
Citera
2014-02-17, 23:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud. "Tell me about it." För tillfället är jag inne i en period då jag blir så oerhört frustrerad över alla idioter (ffa i premiumåttor men även andra) att jag börjat skriva hatmeddelanden i chatten igen, varje match. Verkligen pekar ut folk på ett riktigt elakt sätt. Trodde jag hade vuxit ifrån sånt?

Jag behöver några valium och lite spelledigt känns det som....
Är jag ensam om att ha haft en skaplig helg? legat som sämst 49.8% wr och som bäst över 66%

Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Hur fan rushar man med kv, t-150 och kv-3....
Jag rusar ibland med T95

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Lite förenklat kan man förklara det som att du får din första skills/perks ganska lätt, sen tar det längre tid (fler matcher) att få den andra, ännu längre tid (ännu fler matcher) för att träna upp den tredje osv osv.
Finns ett diagram som visade på en fördubbling av xp mellan varje skicklighet.
Citera
2014-02-18, 00:12
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Nu kommer en riktig noob fråga, som jag tror mig ha svaret på, men måste fråga för säkerhets skull, Visst kan varje Crew ha mer än en perks ? när jag tränat fullt på Camo exp så har han kvar den och så börjar jag träna nästa, hur många perks kan de ha max om man nu kan ha fler än en åt taget ?

Du kan ha alla skills om du vill. Problemet är att varje ny tar dubbelt så mycket exp att forska fram. Så den tredje tar fyra gånger längre tid än den första.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här är ju något jag stör mig en del på när man spelar själv som "seminoob", nu har jag kanske 1500 matcher i hatten och börjar liksom få in snitsen på spelet lite grann - noobmetern har precis skiftat från "bad" till "below average". Men medans man spelar och tycker att det är ett häftigt och kul spel och tanksen är ashäftiga så är det otroligt frustrerande att hela tiden få se hur folk kräks över hur fel man gör i chatten.

I lägre nivåer (under tier 9) om någon säger att du är en idiot så är det oftast för att du gör något smartare än de hade gjort och de är för dumma i huvudet för att förstå det. Det gäller dubbelt om du spelar scout eller arty tredubbelt om den som klagar kör en heavy. För några veckor sedan blev jag kallad den sämsta spelaren någonsin och tillsagd att avinstallera. "Problemet" var att jag inte helt ensam i en heavy ville åka genom skogen på murovanka där minst två TDs satt och hoppades att jag skulle göra just det.
Citera
2014-02-18, 00:59
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är jag ensam om att ha haft en skaplig helg? legat som sämst 49.8% wr och som bäst över 66%

Troligtvis. Har just nu under natten 2 jävla vinster på 14 matcher, vilket borde vara en statistisk omöjlighet egentligen. Annars får mm gottgöra mig något enormt de kommande 30-50 matcherna för att ens nå 50% vilket är målet.

Sen ska jag inte klaga allt för mycket hade en bra helg med en total wr på över 55%, förutom i fredags då allt gick åt pipan.
Citera
2014-02-18, 03:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
hade en match som börja med att 4 pers jiddra om att hetzer inte är op, slår ut 6 vagnar och gör lika mycket skada som dom 11 sämsta spelarna, drygt 1500
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in