2014-02-16, 22:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Detta är väl OT, lyftteknik i all ära men i äldre/demensvården kan "vad som helst" hända. Situationer som många inte kan tänka sej. Med små utrymmen men jag t.ex toalettutrymmen där det inte går att komma in med en lift. Det är lätt hänt att äldre bryter något när dom ramlar och att det därför inte bara är att resa dem upp, då kan vi ta hjälp av filt tills vi har kommer närmare bättre hjälpmedel. Jag har tagit hand om döda kroppar många gånger. Tror inte det har varit några svårigheter för FS.

Utan att lämna ett enda spår efter sig som kriminalteknikerna kan följa?

Mycket otroligt enligt min åsikt så frågan kvarstår, hur i helvete bar sig karln åt egentligen, jag undrar av ren nyfikenhet om någon skulle vilja lägga in andra värderingar i min undran.

Alla förslag som kommit faller på att ingen såg något onormalt i rummet som skulle undersökas, inga släpspår inga märken efter en eventuell skottkärra, kort sagt ingenting.
Citera
2014-02-16, 23:21
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Utan att lämna ett enda spår efter sig som kriminalteknikerna kan följa?

Mycket otroligt enligt min åsikt så frågan kvarstår, hur i helvete bar sig karln åt egentligen, jag undrar av ren nyfikenhet om någon skulle vilja lägga in andra värderingar i min undran.

Alla förslag som kommit faller på att ingen såg något onormalt i rummet som skulle undersökas, inga släpspår inga märken efter en eventuell skottkärra, kort sagt ingenting.
Det var ju just det fanns. En nyutlagd ramp vid entren som inte fanns där dagen innan.
Citera
2014-02-16, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det var ju just det fanns. En nyutlagd ramp vid entren som inte fanns där dagen innan.
Vittnet kunde inte se att rampen inte fanns där. Marinas bil stod i vägen.
Citera
2014-02-16, 23:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Precis det va förra ägaren till fastigheten med fru som va ute i området och promenerade i några timmar.
Han har byggt och fixat fastigheten så det är en självklarhet att han noterar det mesta eftersom det är hans tidigare fastighet.

Att han fick ut kroppen utan spår är för att han lade ner Marina direkt i presenningen, men så långt tänkte inte Friman. Friman lagmannen i Tingsrätten hade hittepå före det sannolika eller logiska.
Ingen som röker cannbis är kapabel att utföra det här mordet med planeringen efteråt?
Transportsystem för att ta ut den döda Marina? Och att man inte dödar den som föder en?
Herregud karln va ju skvatt galen och borde gjort Fredrik sällskap på en större RPU:
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-16 kl. 23:27.
Citera
2014-02-16, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Precis det va förra ägaren till fastigheten med fru som va ute i området och promenerade i några timmar.
Han har byggt och fixat fastigheten så det är en självklarhet att han noterar det mesta eftersom det är hans tidigare fastighet.

Att han fick ut kroppen utan spår är för att han lade ner Marina direkt i presenningen, men så långt tänkte inte Friman. Friman lagmannen i Tingsrätten hade hittepå före det sannolika eller logiska.
Ingen som röker cannbis är kapabel att utföra det här mordet med planeringen efteråt?
Transportsystem för att ta ut den döda Marina? Och att man inte dödar den som föder en?
Herregud karln va ju skvatt galen och borde gjort Fredrik sällskap på en större RPU:
Sveriges Radios direktrapportering, dag 6:
Citat:
Victor Jensen: Försvaret ställer nu frågor, några kontrollfrågor om bilars placering och om han verkligen såg att trappan där rampen låg.
Dessa 'kontrollfrågor' visade att vittnet inte kunde se trappan och därmed inte heller att rampen inte fanns där.
Citera
2014-02-16, 23:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Victor Jensen: Nu nästa vittne, som inte har hört tidigare.

10:14, 21 January 2014
Victor Jensen: Är den tidigare ägaren till Marinas hus som nu ska förhöras.

10:15, 21 January 2014

Victor Jensen: Vittnet säger att han ändå var i närheten av huset ibland för att det var bra svampställen där.

10:17, 21 January 2014

Victor Jensen: Han var där strax innan Marina mördades och när han sedan var där med polisen såg han en skillnad: Att det låg en bred ramp vid trappan upp till entré, säger han.

10:21, 21 January 2014

Victor Jensen: Enligt åklagaren ska det vara så att den 27 juli låg inte rampen där. Marina ska ha mördats den 28 juli.

10:25, 21 January 2014
Victor Jensen: Försvaret ställer nu frågor, några kontrollfrågor om bilars placering och om han verkligen såg att trappan där rampen låg.

10:31, 21 January 2014
Victor Jensen: Dags för en paus. Återkommer senare.

10:32, 21 January 2014

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5762153

Ljudfiler kommer att tas ut så småningom med vad vittnet har svarat.

Jag vet att man va ute ur bilen och va på promenad, så dåradvokatens frågor kan inte ha gett några resultat om var bilen va parkerad.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-17 kl. 00:16.
Citera
2014-02-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han hann att stänga fönstren och låsa dörren:

FUP, s. 15:
Kanske gjorde sms till syrran att F trodde sig ha tid att städa undan på två dagar..
Men det hann han inte, därför gick han inte ut när de kom och ägnade sig istället åt att plocka undan det han hann, så har jag tänkt i alla fall.
"Jag blir kvar tills imorgon" visar på hur han garderar sig för eventuella frågor om hans ovetskap dessa två dagar,
men när han inte hann fixa allt på två dagar raderade han sms:et och hävdar istället att han inte blev orolig när hon inte kom hem, han säger då att "hon levde sitt liv och jag levde mitt", typ att det inte var något konstigt eller oroväckande att hon var "borta". Detta trots att de haft daglig kontakt dessa år.
Väldigt genomskinligt.
Ser man sovrumsfönstren från den plats där familjen står och väntar på polisen?
Citera
2014-02-17, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Kanske gjorde sms till syrran att F trodde sig ha tid att städa undan på två dagar..
Men det hann han inte, därför gick han inte ut när de kom och ägnade sig istället åt att plocka undan det han hann, så har jag tänkt i alla fall.
"Jag blir kvar tills imorgon" visar på hur han garderar sig för eventuella frågor om hans ovetskap dessa två dagar,
men när han inte hann fixa allt på två dagar raderade han sms:et och hävdar istället att han inte blev orolig när hon inte kom hem, han säger då att "hon levde sitt liv och jag levde mitt", typ att det inte var något konstigt eller oroväckande att hon var "borta". Detta trots att de haft daglig kontakt dessa år.
Väldigt genomskinligt.
Ser man sovrumsfönstren från den plats där familjen står och väntar på polisen?
Nej, det är en halvmil från mötesplatsen till sovrumsfönstren.
Citera
2014-02-17, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Victor Jensen: Nu nästa vittne, som inte har hört tidigare.

10:14, 21 January 2014
Victor Jensen: Är den tidigare ägaren till Marinas hus som nu ska förhöras.

10:15, 21 January 2014

Victor Jensen: Vittnet säger att han ändå var i närheten av huset ibland för att det var bra svampställen där.

10:17, 21 January 2014

Victor Jensen: Han var där strax innan Marina mördades och när han sedan var där med polisen såg han en skillnad: Att det låg en bred ramp vid trappan upp till entré, säger han.

10:21, 21 January 2014

Victor Jensen: Enligt åklagaren ska det vara så att den 27 juli låg inte rampen där. Marina ska ha mördats den 28 juli.

10:25, 21 January 2014

10:31, 21 January 2014
Victor Jensen: Dags för en paus. Återkommer senare.

10:32, 21 January 2014

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5762153

Ljudfiler kommer att tas ut så småningom med vad vittnet har svarat.

Jag vet att man va ute ur bilen och va på promenad, så dåradvokatens frågor kan inte ha gett några resultat om var bilen va parkerad.

Ja mordet var verkligen välplanerat, ca 2-3 veckor innan födelsedagskalaset (mordtillfället) inköptes en ny skottkärra för att kunna köra den mördade Marina nedför rampen till Jeepen..
Fredrik hade sagt att han behövde en större skottkärra än den som redan fanns.

483:
Laila Johansson ringde upp undertecknad 100806 kl 11.50 och talade om att hon hade
kommit på en ska hon ville berätta om.
Laila uppger att Marina och hon själv för ca en månad sedan inhandlade en skottkärra. Det
var viktigt att den skulle vara stor och stadig
. Fredrik hade sagt detta till Marina.
Laila vet inte varför hon skulle köpa en och varför Fredrik behövde en sådan skottkärra.
"Det fanns ju redan en skottkärra", uppger Laila.
Marina köpte en skottkärra och Laila var då med. Laila beskriver skottkärran som
inhandlades som som mycket stor och att den hade trähandtag. Den var metallfärgad,
aluminium kanske. Skottkärran ska stå där den äldre står, bakom skjulet.
Laila hade fått tankar på att den kanske skulle kunna användas för att köra annat än
trädgårdsavfall och liknande i.
Citera
2014-02-17, 12:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är en halvmil från mötesplatsen till sovrumsfönstren.

Vaddå från mötesplatsen? Vilken mötesplats pratar du om?
Jag tror Otherland162 menar där polis och MJ´s anhöriga stod. Om man såg sovrumsfönstren därifrån.
Citera
2014-02-17, 12:34
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Ja mordet var verkligen välplanerat, ca 2-3 veckor innan födelsedagskalaset (mordtillfället) inköptes en ny skottkärra för att kunna köra den mördade Marina nedför rampen till Jeepen..
Fredrik hade sagt att han behövde en större skottkärra än den som redan fanns.

483:
Laila Johansson ringde upp undertecknad 100806 kl 11.50 och talade om att hon hade
kommit på en ska hon ville berätta om.
Laila uppger att Marina och hon själv för ca en månad sedan inhandlade en skottkärra. Det
var viktigt att den skulle vara stor och stadig
. Fredrik hade sagt detta till Marina.
Laila vet inte varför hon skulle köpa en och varför Fredrik behövde en sådan skottkärra.
"Det fanns ju redan en skottkärra", uppger Laila.
Marina köpte en skottkärra och Laila var då med. Laila beskriver skottkärran som
inhandlades som som mycket stor och att den hade trähandtag. Den var metallfärgad,
aluminium kanske. Skottkärran ska stå där den äldre står, bakom skjulet.
Laila hade fått tankar på att den kanske skulle kunna användas för att köra annat än
trädgårdsavfall och liknande i.
Väldigt intressant, det hade jag missat. Planering långt före alltså.
Citera
2014-02-17, 12:35
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vaddå från mötesplatsen? Vilken mötesplats pratar du om?
Jag tror Otherland162 menar där polis och MJ´s anhöriga stod. Om man såg sovrumsfönstren därifrån.
Pastakrydda, du har glömt svara på min fråga här: https://www.flashback.org/sp47495243

På vilket sätt menar du att marina gömdes vid en rastplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in