2014-02-16, 14:12
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppen låg ostädad i bostaden ett halvt dygn hade likhunden reagerat.
Inte alls säkert. Jag har redan flera ggr tidigare hänvisat till fallet med Nathalie mördad i Alingsås som låg ett antal timmar död i bakluckan på en bil och där hunden inte markerade.
Fegdrik städade och hade fönstren öppna. Han kan ha vädrat i över en vecka, dessutom misstänkte man inte att sovrummet var en mordplats vid det laget.
Citera
2014-02-16, 14:26
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Varje mord är en tragedi.
Varje dag i varje liv i ett destruktivt förhållandet är en emotionell katastrof och en risk för liv och hälsa.

Håller helt och fullt med dig. Påminde om MJs personlighet då denna finns med i mordbilden,
den är inte ursäktande för gm/FS eller ej - anser man skall "se" hela bilden. Tragik är det oavsett.
Ang. vad ngn skrev: Drog ut kroppen på ett täcke - verkar "tungt och motsträvigt"
bättre "flyt" på presenningen.
Citera
2014-02-16, 14:37
Medlem
Katten30s avatar
Var inte sovrumsdörren låst vid första besöket och fönstren stängda?
Citera
2014-02-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Vad jag minns var det så.
Men det hade varit öppet, hade någon sett (?).
Citera
2014-02-16, 15:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Han hann att stänga fönstren och låsa dörren:

FUP, s. 15:
Citera
2014-02-16, 15:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
FS skulle sköta om hushållsysslorna, laga mat städa sköta om hus o tomten.
Det var därför som han fick bo kvar tills han kunde fixa ett eget boende och "parasiten" behövde inte betala något för sitt boende eller maten o bil m.m.
Det blir så när man har en inneboende som pundar...
Det enda latmasken är duktig med är att slänga "KÄFT" och gnälla på sin dåliga rygg

Ja han skulle ju ibland även mitt i natten vakna och gå upp och baka.
Jag tror inte att varken Marina eller FS var speciellt pedanta av sig. Hon hade nog bitit ifrån rejält om hon var totalt missnöjd med röran.
Dessutom får jag en bild av att Marina hade svårt att göra sig av med gamla saker, men det kan ju såklart vara fel uppfattning från min sida, men bilderna visar ett kaos i mitt tycke.

Marina tyckte det var "praktiskt" att ha FS boende där. Enligt Marinas syster C.
Citera
2014-02-16, 15:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

FUP, s. 15:

En dum fråga kanske, men hur vet man då att fönstret varit öppet? Kan inte minnas detta.
Citera
2014-02-16, 15:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

FUP, s. 15:
Han satt sig i köket när konstapel B. Guldfisk gick in genom den öppna entrédörren. För att komma till köket från sovrummet måste man passera entrédörren, men konstapeln såg honom inte göra det.
Citera
2014-02-16, 15:40
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Han satt sig i köket när konstapel B. Guldfisk gick in genom den öppna entrédörren. För att komma till köket från sovrummet måste man passera entrédörren, men konstapeln såg honom inte göra det.
Du verkar ha svårt att fatta eller så vill du inte göra det helt enkelt. Det spelar ingen roll när eller hur länge han vädrade, en hund kan missa ändå vilket jag redan påpekat för dig flera ggr.
Citera
2014-02-16, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Du verkar ha svårt att fatta eller så vill du inte göra det helt enkelt. Det spelar ingen roll när eller hur länge han vädrade, en hund kan missa ändå vilket jag redan påpekat för dig flera ggr.
Det är du som verkar ha svårt att fatta, som inte fattade vad det var jag kommenterade, och det var inte liklukt.

Du får nog berätta om Alingsås för före detta åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet, eftersom han hävdade i TR att kroppen måste ha tagits ut fort.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-16 kl. 15:50.
Citera
2014-02-16, 15:51
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-

Tillägg:
Att hunden inte har markerat i huset är inget bevis för att mordet inte har inträffat.
Det är bevisat att Marina blev mördad.
Det är bevisat att mordet skedde i hennes sovrum.
Och det är bevisat att det är Fegdrik Svensson som mördade henne.

Fatta det nån gång för helvete.
Citera
2014-02-16, 15:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, det berodde på att konstapeln först stod på uppfarten till huset och pratade med MJ:s mor och syster, tog personuppgifter mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in