2014-02-16, 11:09
Medlem
Jermuks avatar
Det är ju i alla fall ett sundhetstecken att de röstberättigade i Sverige dragit öronen åt sig när det gäller risken av att rösta in tokliberalerna inom Centerpartiet in i Sveriges riksdag.
2014-02-16, 11:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du har ingen koll, som vanligt, Alliansen tar inte i SD med tång och MP vill nog hellre med såssarna, vad är det du har missat? Sossarna tror jag däremot kan tänka sig ett samarbete, men inte som opionsläget ser ut nu, då är MP förstaval.
Kom igen nu, SD i sin nuvarande vågmästarroll har nästan aldrig fällt alliansregeringen. Varför tror du att det är så? Tror du inte att det förekommit lite samtal och att SD har getts informellt inflytande inför i vissa frågor i utbyte mot att SD inte fäller!?
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-16 kl. 11:28.
2014-02-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Anarkokapitalister;
Var hittar du något sådant i Centern?
Var är förslagen på att dra ned det offentliga till att bara handla om försvar och rättsväsende?

Har man ens sagt att invandrare får klara sig utan stöd från det offentliga?
Var står det?

Att Centern skulle vara anarkokapitalister är fria fantasier.
2014-02-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jermuk
Det är ju i alla fall ett sundhetstecken att de röstberättigade i Sverige dragit öronen åt sig när det gäller risken av att rösta in tokliberalerna inom Centerpartiet in i Sveriges riksdag.

Ja, Sverige skulle tveklöst må bättre utan C. Så var det faktiskt redan i den förra borgerliga regeringen (1991-93) när Olof Johansson lämnade regeringen efter beslutet om att bygga Öresundsbron. Förmodligen kommer han alltid att rodna över detta pinsamma beslut.

Så, allt ser inte nattsvart ut i inrikespolitiken...
2014-02-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du har ingen koll, som vanligt, Alliansen tar inte i SD med tång och MP vill nog hellre med såssarna, vad är det du har missat? Sossarna tror jag däremot kan tänka sig ett samarbete, men inte som opionsläget ser ut nu, då är MP förstaval.
Det finns vad jag kan se två huvudgrupperingar på Flashback.
A) de som vill se minskad invandring.
B) de som vill få mer bidrag.

Hur A) skulle bli lyckligare av S+Mp med passivt stöd av V har jag lite svårt att se. Det börjar väl snarast handla om mer bidrag till invandrare. A) borde tycka att detta är sämre än dagens regim.
Om A) tror att S+Mp med V ska minska någon invandring kan man få tala om vilken invandringsgrupp (S) säger att de skall strypa ned. (Skippa förhoppningarna. Vilken invandring ska svetsarn strypa?)

Däremot bör väl B) kunna ha fromma förhoppningar med S+Mp med passivt stöd av V. Iaf förhoppningar. Troligen skuldsätter de barnen ytterligare och ökar statens spending och kallar det satsning.
(I praktiken kan det dock bli som fram till 2006 när (S) minskade på sjukvårdens kostnader i relation till BNP, och där alliansen från 2006 ökat den. Men det är fakta och sådant gillar inte B).
2014-02-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Vilka är dessa transfereringar? Konkreta exempel på vad man vill höja tack!
Man har gått ut med 6-timmars arbetsdag. Det leder med nödvändighet till sänkt levnadsstandard. Vill man inte minska ned t ex vården motsvarande behövs kraftiga skattehöjningar för att ordna det.
(Däremot har V nog inte talat om att det leder till massiva skattehöjningar och därmed inte vilka det skulle bli. Kan faktiskt vara så att V är så svårt inkompetenta att de inte förstår att levnadsstandard och välfärd går i backen).
2014-02-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom igen nu, SD i sin nuvarande vågmästarroll har nästan aldrig fällt alliansregeringen. Varför tror du att det är så? Tror du inte att det förekommit lite samtal och att SD har getts informellt inflytande inför i vissa frågor i utbyte mot att SD inte fäller!?
Vilka beslut ser du inslag av inflytande Sd i?
2014-02-16, 12:25
Medlem
Citat:

Så länge psykopat-Fredde är med och får bestämma kommer SD aldrig i närheten av ett samarbete med alliansen, har du inte märkt hur öppet hatisk han är mot SD? Den så annars tvångskontrollerade mannen tappar ju alla spärrar när Jimmie är i närheten. Det är nästan komiskt att beskåda.

Att Reinfeldt och Ullenhag försvinner är nog det bästa för landet i längden, och det kommer bli en kul föreställning att beskåda när V och MP får ministerposter. Hoppas de håller ett år i alla fall..ordet "rödgrön röra" kommer nog få en renässans kan jag gissa.
2014-02-16, 12:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Vilka beslut ser du inslag av inflytande Sd i?
Det vet jag inte. Men jag tycker att det skulle vara mycket märkligt att SD i sin vågmästarroll nästan aldrig fäller alliansregeringen utan att få något i utbyte för det.
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-16 kl. 12:58.
2014-02-16, 13:21
Medlem
Citat:
Det vet jag inte. Men jag tycker att det skulle vara mycket märkligt att SD i sin vågmästarroll nästan aldrig fäller alliansregeringen utan att få något i utbyte för det.
Skälet som brukar framföras är att Sd inte vill diskvalificera sig från Riksdagen genom att skapa kaos.
2014-02-16, 13:23
Medlem
Centerns resultat spretar i de olika mätningarna. Man har 4,1 procent i genomsnitt efter fem mätningar.

Den enda klara trenden den här månaden är att Moderaterna rasar kraftigt. Minus 1,3 procentenheter. Det är sällsynt att opinionsmätningarna är så överens om trenden för ett parti.
2014-02-16, 13:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Skälet som brukar framföras är att Sd inte vill diskvalificera sig från Riksdagen genom att skapa kaos.
Jo jag har hört det. Lite konstigt argument. Man vill ju driva sin politik. Jag har också hört argumentet att SD bidar sin tid för att etablera sig och växa. Visserligen kommer de växa i nästa val men de kommer troligen förlora sin vågmästarroll. Man kan ju fundera på hur klokt det har varit att de inte mer utnyttjat den vågmästarroll de haft den här mandatperioden.
Senast redigerad av Madagascar 2014-02-16 kl. 14:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in