Citat:
Ursprungligen postat av
KarlDenSistaGustaf
Vad gör Allahiansens feta bidragspolitik mindre kostsam än t.ex. Vänsterpartiets bidragspolitik. Förklara det för mig.
Kostar Imam Reinfeldts 120 000 invandrare per år mindre än sossarna genomsnitt på 40 000 invandrare? Eller hur fungerar det?
Som jag ser det så har alliansen lyckats med konststycket, att för en tid, minska transfereringarna till i landet redan boende eller etniska svenskar.
Dussinvis miljarder har i stället gått till den samhällsomstörtande massinvandringen med följdkostnader - asylboenden, goda män, SFI, de dussinvis kommunbidrag, utbildningsbidrag och anställningsbidrag, skolgång, retroaktiva barnbidrag m.m.som gör att den senaste vågen av lågutbildade invandrare lyckas nå upp till ca 30-40% sysselsättningsgrad efter 7-8 år i sitt nya hemland.
Detta börjar nu spricka - massinvandringens kostnader har satt både den offentliga sektorn på konstanta sparpaket och börjar nu leda till skenande budgetunderskott TROTS att alliansen också tillfört enorma pengar i reella tal - men det räcker inte - kostnaden för massinvandringen och följderna för kvaliteten och resurserna i den offentliga sektorn är katastrofala.
Vad vänstern går till val på är ju att öppet höja transfereringarna och finansieringen av den offentliga sektorn = höjd skatt, mer resurser till den offentliga sektorn och till massinvandringens kostnader.
Jag ser ingen skillnad i framtiden vad gäller omfattningen av massinvandringen - har de rödgröna propagerat för minskad invandring under alliansens snart 8 år vid makten?
Vad pekar på att de skulle minska den framgent jämfört med alliansens rekordår?