Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Du har ingen koll, som vanligt, Alliansen tar inte i SD med tång och MP vill nog hellre med såssarna, vad är det du har missat? Sossarna tror jag däremot kan tänka sig ett samarbete, men inte som opionsläget ser ut nu, då är MP förstaval.
Det finns vad jag kan se två huvudgrupperingar på Flashback.
A) de som vill se minskad invandring.
B) de som vill få mer bidrag.
Hur A) skulle bli lyckligare av S+Mp med passivt stöd av V har jag lite svårt att se. Det börjar väl snarast handla om mer bidrag till invandrare. A) borde tycka att detta är sämre än dagens regim.
Om A) tror att S+Mp med V ska minska någon invandring kan man få tala om vilken invandringsgrupp (S) säger att de skall strypa ned. (Skippa förhoppningarna. Vilken invandring ska svetsarn strypa?)
Däremot bör väl B) kunna ha fromma förhoppningar med S+Mp med passivt stöd av V. Iaf förhoppningar. Troligen skuldsätter de barnen ytterligare och ökar statens spending och kallar det satsning.
(I praktiken kan det dock bli som fram till 2006 när (S) minskade på sjukvårdens kostnader i relation till BNP, och där alliansen från 2006 ökat den. Men det är fakta och sådant gillar inte B).