Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
? obegripligt svar. villen jämförelse syftar du på? vi har 3 nu som är uppe för diskussion.
Självklart ingen sund jämförelse jämföra varken Freud, Eva eller Hitler s.k. liv och verk.
Däremot hur man bemöter folk från samma "yrke".
Jag håller med, jag spelade på att om din jämförelse var sund så var den jämförelsen jag gjorde precis lika giltig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Så kan du ge exempel på vilket sätt kvinnor förtrycker män i Jemen?
Gifter man bort 8 åriga småpojkar och skickar dem till 40 år äldre kvinnlig kusin som våldför sig på dem? Sätter man 8-åriga pojkar att sköta hem, syskon, städning, tvätt etc. mens man skickar hans syster till skola? Häller kvinnor syra i ansiktet på sina män om de inte gör som hon säger?
vad?
Är det män som förtrycker kvinnor i Jemen eller är det religion, ideologi och kultur?
Jag hävdar att det är religion, ideologi och kultur som förtrycker människor.
Pojkar gifts också bort. Pojkar och män är skyldiga att försörja kvinnan, i vissa länder är det tvungna att försörja kvinnan medan kvinnan kan arbeta på egen hand och göra precis som hon behagar med sina egna pengar då mannen fortfarande måste betala för henne.
Nu har jag inga direkta siffror men om vi skulle ställa kvinnliga och manliga offer mot varandra när det kommer till stening, avrättning med gevär, hängning, halshuggning, lemlästning osv så skulle männen med all säkerhet vara i stor majoritet. Räknas inte det som förtryck, måste bödeln vara av motsatt kön för att det ska räknas?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Gills definitivt, men då får vi ta diskussionen under forumet för brott eller dylikt.
Inte kvinnor som sagt som mördar män för att de är män. Män mördar män i kriminella uppgörelser och kvinnor oftast i relationer eller i sexuellt våld just för att de är kvinnor och en del män mördar män i sexuellt våld men då är de oftast homosexuella. Få kvinnor mördar, men mest i relationer och extremt sällan av sexuellt våld.
Absolut inte, det är klart att man måste ta hänsyn till manliga offer likväl som kvinnliga.
Män mördar inte bara män i kriminella uppgörelser, alla män löper större risk att bli ihjälslagna, misshandlade, rånade än kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Bil, lukt? ????
nej de thar du inte gjort du kör samma om och om igen och där finns ingen förklaring what so ever.
Precis, två helt olika saker alltså. Är inte svårare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Underhållsbidrag får barn som sagt. Skiljer du dig från en fru så delas bohag och ägodelar upp om ni inte haft avtalt om annat. Du ger knappast underhåll till en kvinna därefter, du har sett för mycket amerikansk TV.
Vi har redan avhandlat vem som använder sig av underhållsbidraget, ingen ide att upprepa.
Du menar alimony, nej jag har inte påstått det heller.
Om mannen nu betalat hela bohaget själv, köpt båda bilarna osv så kanske du förstår hur mannen förlorar i en sån situation.
Och det är mycket vanligare än motsatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Jo jag tror på rätten till abort, men det är en rättighet som enkom tillfaller kvinnor, den tillhör äggkorgen inte dina simmare. Orättvisan som finns här är era mycket mindre möjligheter till skydd.
Kan det vara därför att mina simmare inte är barn?
Det enda som kan hända en man som har sex är att han kan ådra sig en och annan STD.
Det är endast kvinnan som kan bli gravid, rimligt att hon ansvarar för det? Det ligger nämligen i linje med rätten över sin egen kropp, eller hur var det nu? Ska män ansvara för hennes kropp också?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Detta får du skylla preventivforskare på, samt åsikten förr i världen att kvinnan kropp ändå var mannens så ville han skydda sig så satte han skyddet på henne samt hela ansvaret. Därför du har tomvis med skydd för kvinnor men få för män. Detta funkar inte idag. Kvinnor tar inte längre på sig ansvaret för spermier, det ansvaret får män ta själva, det är deras kropp. En graviditet är med andra ord ett delat ansvar 50/50. men ev.abort är enkom hennes.
Därför får killar tänka innan, before, avant, vor. De är er del av livets osäkerheter. Kvinnor har sin shared del jag lovar.
Ke, det sattes inget ansvar på enbart kvinnan. Då var båda ansvariga för barnet därför att det inte fanns några preventivmedel så sex innebar en reell risk för barn.
Än idag så har mannen kvar det ansvaret men inte kvinnan.
Det är alltså du som lever kvar i en svunnen tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
mest du som sidestepper runt här hej vilt tycker jag. Rena rama square dance här. Jag kämpar för att hänga på.
Kvinnor tjänar på skilsmässa för att när kvinnor gifter sig så går deras ekonomi ner, deras hälsa likaså, mens det är tvärtom för män. Män tjänar på att stanna som gift. De får gratis service hemma och högre lön. Kvinnor måste jobba mer och får sämre lön. Fixa detta lilla dilemma så kommer inte 70% av skilsmässor vara initierat av kvinnor.
Jasså det gör jag? Exempel tack.
Är servicen verkligen gratis om de försörjer kvinnan, barnet och hushållet i stort?
Kvinnor måste fortfarande inte stanna hemma med barnet, helt upp till var och en.
Egna beslut är jobbiga att ansvara för tydligen, så pass jobbiga att man skiljer sig från mannen och får hälften av hans prylar som bonus fast förmodligen mer. Man måste ju ha huset såklart, då man nästintill per automatik tilldelas full vårdnad.
Det är listigt gjort det här, allt för att kvinnan ska kunna göra precis som hon vill i alla lägen, mannen skiter vi i, det patriarkala svinet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
om vi nu hade juridisk abort vill säga, det har vi inte. Varför buhua över något som inte kommer ske ens?
akademiker man gifter sig, får 3 barn, arbetar 120%, får en jävla massa lön, och pensionspoäng, skiljer sig, delar bohag, delar vårdnad, står kvar med sitt toppjobb han skaffat tack vare att hon var hemma med ungar samt sina pensionspoäng och sina barn. han får det dock sämre gällande servicen och barnpassningen. Precis därför så många kvinnor kommer på att det är smartare skilja sig. Så slipper de ta hand om en mans skit, mat, tvätt och ansvar för barn helt gratis och behöver bara ta hand om ungarna hälften av tiden och sin egen skit, och hoppas på att kunna jobba upp sin pension den tid han har ungarna.
Var inte så säker på det du, folk vaknar upp ur den feministiska dimman sakta men säkert.
Mannen slet och fick hög lön.
Kvinnan gjorde valet att slita med något som inte ger lön och fick således låg lön när hon återgick till arbetsmarknaden. Ja hu så orättvist med egna val.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Enligt min käre snubbe som då älskar köksaktivitet, så är det mannens ursyssla som kommer till tals. Enligt honom så har män fixat käket genom merparten av historien. ( ja, han gillar grilla också)
så naturligaste som finns för honom mata surdegar och fräsa köttbitar och röra ihop mysko saker. Hur manligt som helst.
Ok.
Får folk tycka som de vill eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
He he. Nej jag har inga krokiga långfingrar och jag använder dem defintivt inte för att röra i kokande röror på spisen, skulle ju sabba manikureringen och nagellacket!
Jag vet inte ja, jag tror du luras.