2014-02-13, 13:53
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det tog nästan två år innan innan hon hittades. Så jag vet inte jag... Men jag har läst det jag med, jag ska söka!
Vilket bevisar att hon var väl gömd på fyndplatsen!
Citera
2014-02-13, 14:26
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Aha och då skulle jag förstå att inlägget var menat till mig? Okey. Så ett citat av FN-soldaten citerat av hen själv ska alltså ses som fakta?

Möjligt att man inte hittar platsen i mörkret mitt i natten säg runt 02 (hur mörkt det nu är mitt i natten i slutet på Juli i Sverige) men i färskt dagsljus under högsäsong när halva jävla Sverige har semester är det högst troligt att man ser det som ett riskområde kan jag tycka? Vid en rastplats dessutom.

Jag tycker det är ett risktagande. Med en vit presenning till på köpet.

Det har dessutom inget med FUP att göra. Det är min privata åsikt. I FUP (den första) står inget om fyndet. Det hade inte hittats då.

Upplys mig gärna om detta med rastplatsen. Fyndplatsen är längst inne på en skogsväg vad jag förstått?
https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004bed046ecb0a50bb7 9&msa=0
Citera
2014-02-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, om han inte visste att Marina mördats, varför berättade han det då? Var det ett påhitt för att ge FS skulden för något som hans kompisar, och eventuellt han själv, hade gjort?

L skulle alltså ha berättat för sin fru och förväntat sig att hon skulle ringa till polisen som en skenmanöver för att han själv mördat M? Och därmed ställa sig i skyltfönstret. Vore det inte mer smart att låta bli att se till att polisen granskar vad man gjort?

Men man kanske kan använda vilka argument som helst om alla för att få det till att allt de gjort var för att ge Fredrik Svensson skulden?

Om man tolkar allting åt det hållet bör man ju inse att man har problem med hur man ser på mordet. Då är det viktigaste att tolka det så att Fredrik Svensson är oskyldig, inte se något objektivt någonstans. Får man fråga vid vilken tidpunkt du började vände dig åt detta håll? Eller om någon annan vet vid vilket inlägg Quarrel började på det här viset?
Citera
2014-02-13, 20:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
L skulle alltså ha berättat för sin fru och förväntat sig att hon skulle ringa till polisen som en skenmanöver för att han själv mördat M? Och därmed ställa sig i skyltfönstret. Vore det inte mer smart att låta bli att se till att polisen granskar vad man gjort?

Men man kanske kan använda vilka argument som helst om alla för att få det till att allt de gjort var för att ge Fredrik Svensson skulden?

Om man tolkar allting åt det hållet bör man ju inse att man har problem med hur man ser på mordet. Då är det viktigaste att tolka det så att Fredrik Svensson är oskyldig, inte se något objektivt någonstans. Får man fråga vid vilken tidpunkt du började vände dig åt detta håll? Eller om någon annan vet vid vilket inlägg Quarrel började på det här viset?
Han kan ha provat sin historia på sin fru, och inte förutsett att hon skulle ringa.

Vissa vänder allt till FS nackdel. Är det inte tillåtet att visa att det finns saker som borde skapa tvivel i målet?
Citera
2014-02-13, 20:14
Medlem
Citat:
Han kan ha provat sin historia på sin fru, och inte förutsett att hon skulle ringa.

Vissa vänder allt till FS nackdel. Är det inte tillåtet att visa att det finns saker som borde skapa tvivel i målet?

Vad skulle han ha provat på sin fru? Förstår inte hur du menar nu? Hänger inte med i hur du tänker här.
Citera
2014-02-13, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad skulle han ha provat på sin fru? Förstår inte hur du menar nu? Hänger inte med i hur du tänker här.
Jag skrev att han kan ha provat sin historia på sin fru. Vad är det du inte förstår i den enkla meningen?
Citera
2014-02-13, 20:30
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Nej det har du rätt i. Som tex att tekniker ska missa en blodfläck i en säng där man utgår ifrån att Marina blivit mördad. Som sedan visade sig vara rätt, absolut. Logiskt hade det varit att kolla sängen, håller du med? Man måste vara bra puckad eller rejält jävla less på jobbet för att inte kolla den.

Jag är enig med dig att den som kastat Marinas kropp som vilka sopor som helst är bekant med platsen. Det är alltså vad jag tror, trots att jag inte är bekant med området alls, utifrån vad som beskrivits om platsen i tråden och i FUP.
Idag, 13:37 #78704

Pastakrydda

Medlem

Pastakryddas avatar

Reg: Jun 2009

Citat:

Aha och då skulle jag förstå att inlägget var menat till mig? Okey. Så ett citat av FN-soldaten citerat av hen själv ska alltså ses som fakta?

Möjligt att man inte hittar platsen i mörkret mitt i natten säg runt 02 (hur mörkt det nu är mitt i natten i slutet på Juli i Sverige) men i färskt dagsljus under högsäsong när halva jävla Sverige har semester är det högst troligt att man ser det som ett riskområde kan jag tycka? Vid en rastplats dessutom.

Det har dessutom inget med FUP att göra. Det är min privata åsikt. I FUP (den första) står inget om fyndet. Det hade inte hittats då.

Vad är det du menar?
Fyndplatsen var i skogen vid en "vändplats" på en enslig skogsväg...
2010 var inte denna platsen använd för kabelbränning...
Citera
2014-02-13, 20:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Idag, 13:37 #78704

Pastakrydda

Medlem

Pastakryddas avatar

Reg: Jun 2009

Citat:

Vad är det du menar?
Fyndplatsen var i skogen vid en "vändplats" på en enslig skogsväg...
2010 var inte denna platsen använd för kabelbränning...
Varför tror du att platsen inte användes för kabelbränning 2010?
Citera
2014-02-13, 20:40
Medlem
Citat:
Jag skrev att han kan ha provat sin historia på sin fru. Vad är det du inte förstår i den enkla meningen?

Vad är det för historia han ska ha prövat på sin fru och i vilket syfte? Förstår verkligen inte hur du tänker.
Citera
2014-02-13, 21:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Enligt förhör med L:s fru M så var det hon som reagerat när helikopter flög runt området och samtidigt läst att M var spårlöst försvunnen.
Och först då berättade L för henne vad han iaktagit en natt på rastplats och frun ringde då polis.
Citera
2014-02-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt förhör med L:s fru M så var det hon som reagerat när helikopter flög runt området och samtidigt läst att M var spårlöst försvunnen.
Och först då berättade L för henne vad han iaktagit en natt på rastplats och frun ringde då polis.

Ja just det, men vad menar man med att påstå detta i nuläget?
Citera
2014-02-13, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men hon säger att hon läste tidningen på torsdagen och ringde på kvällen efter att L hade berättat. Men hon ringde på lördag kväll. Jag får inte ihop det.

HD, aktbilaga 4, sid 39
FUP, sid 390
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in