2014-02-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skojar aldrig.

Fanns det några repor på bilen? Vem hade tiden på sin sida? En okänd GM eller FS som blev gripen tämligen omgående? Vem vann tid på att det tog 5 månader att hitta blodet och 20 månader att hitta Marina?
Nej skojig är du inte.
Blir det repor av en grankvist som sticker ut?
Kan man fälla in backspeglarna?
Vad sa skogsröjaren? Han sa att det hade kunnat gå att köra in där, och att det hade inte behövt bli repor. Vad jag minns sa han något om backspegel att det hade kunnat dutta i på en backspegel på sin höjd. Knappast att det var omöjligt att köra på vägen. Om jag minns rätt vill säga.
Citera
2014-02-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
När är vitrockarna färdig med Fredrik? Och kommer han vara samma gamla hederliga Fredrik som innan?

Det man med säkerhet kan säga är att han har ett långt fängelsestraff att se fram emot. Ett långt fängelsestraff betyder inte bara arbete till 13 kr per timme utan också ett smörgåsbord av kvinnor och andra tvivelaktiga ting som vill uppvakta och stryka medhårs i tuffa tider. Det kommer inte förvåna mig ett dugg om Fredrik blir pappa på nytt i fängelse. Förmodligen hittar han sin gudinna, en kvinna med välfyllt bankkonto som i sitt liv har haft problem med att hitta "den rätte". Breven kommer hagla in till Fredrik Svensson när bilder publiceras i Aftonbladet och Expressen, sorgligt nog, då han faktiskt har ett relativt (till sin ålder) ungdomligt utseende och enligt FUP en stor k*k. maskroos får se upp... eller gå vidare..
Det tar väldigt lång tid kan man tycka.
Kanske samarbetar han inte och det är därför?
Citera
2014-02-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Nej skojig är du inte.
Vad sa skogsröjaren? Han sa att det hade kunnat gå att köra in där, och att det hade inte behövt bli repor. Vad jag minns sa han något om backspegel att det hade kunnat dutta i på en backspegel på sin höjd. Knappast att det var omöjligt att köra på vägen. Om jag minns rätt vill säga.

Kabelbrännarna har säkerligen kört in med sina kablar också, vilket borde underlätta. Kom kabel-liken dit före eller efter M?
Hade de kunnat känna doften av M innan de började elda (bränt gummi kamouflerar nog det mesta) eller var paketet så pass tillslutet att de satt där och skalade och eldade utan att märka av att de satt intill henne?
Citera
2014-02-15, 08:34
Medlem
En vansinnigt obehaglig tanke:
Var hon död när hon paketerades?
Eller dog hon i paketet?
Fan att man inte hittade henne tidigare, det är ju sjukt. Hon låg intill en skogsväg, söker man inte med hund på alla skogsvägar runt bostaden?
Hade hon hittats snabbare hade man kunnat se mer vid obduktionen.
Eller har hon flyttats?
Har man öht sökt på denna Sigges Väg?
Citera
2014-02-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det finnas 12-stegsprogram för anhöriga(av olika slag)?
Det finns ett 12-stegs program för anhöriga.
Man kan också använda det som en del i terapi av andra orsaker.
Citera
2014-02-15, 08:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej skojig är du inte.
Diskussionen gäller om någon vågar och kan köra in på natten utan att repa bilen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
För någon som väl känner till platsen (som FS) kan dumpandet av kroppen lätt ske nattetid på sommaren utan risk för upptäckt. Dessutom på en ytterst undanskymd skogsväg.Då finns det tillräckligt med ljus för att se vad man gör.
Att kroppen inte flyttats bedömde ju rättsmedicinska på grund av just det att paketet är så intakt. Om hon flyttats skulle innehållet i paketet också flyttat på sig (då skulle inte sakerna legat på rätt plats så att säga).
Dessutom så låg det extremt väl gömt enligt de som hittade henne. Så din treori att GM skulle dumpat henne där bara för att MP skulle leta där, faller tyvärr fullständigt enligt mig och rättsmedicinska utredningen.
Det gick knappast att köra den oröjda vägen på natten utan att repa bilen. Ingen hade vågat försöka. FB har bott längre i området och har en traktor.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Inte om någon har gjort det, eller om det går att fälla in backspeglarna. Röjaren, som vet hur det såg ut, var tveksam till om det gick, och jag utgår från att han menade dagtid.
Citera
2014-02-15, 10:04
Bannlyst
Citat:
Det tar väldigt lång tid kan man tycka.
Kanske samarbetar han inte och det är därför?
Det tar nästan alltid en månad.
Citera
2014-02-15, 10:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det finns ett 12-stegs program för anhöriga.
Man kan också använda det som en del i terapi av andra orsaker.

12-stegsprogram för anhöra med lite olika inriktning finns åtminstone 2, ACOA och Alanon. Men det där med terapi har jag aldrig varit med om, efter runt 20 år i 12-stegssmeten. Men det är väl inte relevant i detta fallet.
Citera
2014-02-15, 10:41
Bannlyst
På rekonstruktionsvideo nr 2 (https://www.youtube.com/watch?v=1vyOEEpXKpo&ytsession=guH0KYosVRtzuM_04zfQ zZgDvRKSd8_KiiEk2dqUmYZa7qt8LiiU79hmwkoWBvZwaAwHmM yIYhCbi333XUZRoXXNpZ -F6-Rozy0epVZmzqRJc8WwGJG0QNuca9nymWCDGkEkL8HDlEaNMyt4 ru-7ILCTaKY6bvF6qCg3Bkot92osLwQojnitieQ8CeTPc3 GOS62zgQU8xoCf_MO2ROZv7eXs80X8UxRb62I_zcvjm0kqTjQQ 9wtyu4AVi1vaaAfB0lcVvhoRc7pObmhdoHB-DaA_UpyvWpD1Tb 8eYNludcoEcdh9WqLJpTCPo02emkjm1Zm0W1NIPpg ) : Marinamannen visar var pistolen och hagelbössan först fanns och sedan flyttar han hagelbössan till ett hörn i källaren.
Hagelgeväret hittades ju aldrig.
Kan det ha varit med på resan till Brohaga?
Citera
2014-02-15, 11:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
På rekonstruktionsvideo nr 2 (https://www.youtube.com/watch?v=1vyOEEpXKpo&ytsession=guH0KYosVRtzuM_04zfQ zZgDvRKSd8_KiiEk2dqUmYZa7qt8LiiU79hmwkoWBvZwaAwHmM yIYhCbi333XUZRoXXNpZ -F6-Rozy0epVZmzqRJc8WwGJG0QNuca9nymWCDGkEkL8HDlEaNMyt4 ru-7ILCTaKY6bvF6qCg3Bkot92osLwQojnitieQ8CeTPc3 GOS62zgQU8xoCf_MO2ROZv7eXs80X8UxRb62I_zcvjm0kqTjQQ 9wtyu4AVi1vaaAfB0lcVvhoRc7pObmhdoHB-DaA_UpyvWpD1Tb 8eYNludcoEcdh9WqLJpTCPo02emkjm1Zm0W1NIPpg ) : Marinamannen visar var pistolen och hagelbössan först fanns och sedan flyttar han hagelbössan till ett hörn i källaren.
Hagelgeväret hittades ju aldrig.
Kan det ha varit med på resan till Brohaga?
*'suck* Sid 108. Bössan hittades i förrådet där han sa att han ställde det. Vänligen, håll dig till sanningen.
Citera
2014-02-15, 12:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Man kan glömma även ett avsänt SMS. Syster C skickade två SMS till Marina 28, men kom bara ihåg ett i förhör i FUP. Så, HR behöver inte tro att FS ljuger avsiktligt.
Syster C skickade ett sms till MJ 28/7 kl. 14:28:19. – När skickade hon det andra?
Citera
2014-02-15, 12:50
Bannlyst
Citat:
*'suck* Sid 108. Bössan hittades i förrådet där han sa att han ställde det. Vänligen, håll dig till sanningen.

Miss av mig men det framgick inte av filmen och inte i förhören heller och det tyckte jag var konstigt.
Då är det bara pistolen som saknas, kan den varit med till Brohaga tillsammans med telefonen, passet och handväskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in