2014-02-15, 09:00
Medlem
Dumpa henne. Hon kommer inte att bli bättre om hon inte själv vill det. Dessutom har hon varit våldsam mot dig.
Citera
2014-02-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
[b]

Alkoholister är superbra på några saker. Att se riktigt jävla ynkliga ut och lova att det aldrig ska hända nåt otrevligt igen.

.

Missbrukare är dessutom riktigt duktiga på att säga sanningen om alla möjliga människor utom om sig själva.
Citera
2014-02-15, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Kan man inte avstå från det så är det ett problem. TS borde nog se till sig själv innan han försöker få tjejen att sluta.

Varför då? Det är hennes problem! När det gäller en partner som super, är det partnern och ev. barn som ska skyddas.

Vi har en jävla beröringsskräck här i Sverige, med alla kränkta offer som finns i det här jävla Kalle Anka landet.

Själv vill jag se vänsterpartiet gå till val på ett fritt sameland, på samma sätt som dom tycker att kurderna i norra irak ska få ett eget land...
Senast redigerad av frukostvin 2014-02-15 kl. 09:16.
Citera
2014-02-15, 09:14
Medlem
chrizps avatar
måste vara ett spännande förhållande. hon ta dig som toffelhjälte och dominera i sängen.
Citera
2014-02-15, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrizp
måste vara ett spännande förhållande. hon ta dig som toffelhjälte och dominera i sängen.

Jag har aldrig varit med om en kvinna som dominerar i sängen.. Med det sagt.. vad tror du hände?

Jag önskar att tjejer att tjejer/kvinnor vore lite mer öppen om det dom gillar, men det säger ni ju aldrig, och då får man ju gissa..

En grej jag inte fattar heller, är varför många tjejer börjar stöna så tidigt i sexakten. Är det ett tecken att man gör rätt? Jag inser att tjejer har svårare att visa sin orgasm, men dom borde använda ord i stället för stön för att visa mannen hur man kan ge den maximala njutningen! Haha!
Senast redigerad av frukostvin 2014-02-15 kl. 09:30.
Citera
2014-02-15, 11:38
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Jag hör att du inte är alkoholist...

Så jävla svårt är det inte att förhindra henne för att en massa alkohol hemma -.-
Citera
2014-02-15, 12:30
Medlem
TheaFraggers avatar
Alkohol är personlighetsförändrande. Det sker inte över en natt eller ens ett år. Men i längden tar alkoholbeteendet -alkolisttendenserna finns ju där från början ofast hos personer i riskzonen - allt mer över det "normala" nyktra beteendet.

Aggresivitet är mycket vanligt när man är påverkad och hämningslöshet i största allmänhet vilket kan leda till en tvärvändning av personens "normala" beteende..

Vet man med sig att man blir aggro när man dricker och inte kan styra över det själv då har man grava problem.

Stoppar man starksprit väskan till vardags så har man inget omdöme.
Citera
2014-02-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Släng ut missbrukarludret! Låt hennes ryss till ex ta hand om henne. Du har ingen glädje av att klänga fast vid en missbrukare.

nu är det inte så enkelt,jag hyrde ut min lägenhet i andra hand 6månader
något jag ångrar lite,visste lite extra cash men ändå

ok,jag har inte sagt hela sanningen, jag är själv alkoholist men försöker sluta
Citera
2014-02-15, 14:34
Bannlyst
Citat:

Bra att du insett att alkohol är ett hinder för allt du kan skapa, speciellt som kvinna, som även bär på den stukturella saken att hon är moder.

Titta inte på mig ^

Min grej var nyss att vara lite taskig, men jag ångrade mig. Vi befinner oss i samma sits, och vem är jag att tro jag är bättre än en annan här?

Just det!

Det gäller att ha koll på sitt grandiosa ego! och inse att det är människor man talar till, trots att det sker på internet.
Senast redigerad av frukostvin 2014-02-15 kl. 14:40.
Citera
2014-02-15, 14:59
Medlem
hyphens avatar
Alkoholism drabbar inte bara den som dricker utan minst lika mycket partner och familj. Det är onödigt att du låter henne dra med sig dig i sina problem, så du ska definitivt lämna henne. Och låta henne ta hand om sina egna problem.

Vissa lyckas ju sluta, men det krävs att de är motiverade, räcker inte att någon säker till dem, ofta inte ens de egna barnen! Skulle hon sluta dricka, och vilja komma tillbaka, kan jag inte svara på om ska våga ta tillbaka henne, det får du bedöma hur stor risken är för återfall och om du vill ta den. Hör med någon erfaren.
Citera
2014-02-15, 15:10
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Tack, med ärlighet kommer man längst. Borde väl du veta som går på möten.

Men du kan fortfarande inte få HENNE nykter. Den enda människa du faktiskt kan förändra egentligen är dig själv så börja med ditt eget tillfrisknande. Hennes tillfrisknande(om hon ens vill ha något) får hon själv ansvara för, tänk vad mycket energi du lägger ut på att försöka få HENNE nykter. Lägg den energin på dig själv istället, du är ju trots all den viktigaste personen i ditt liv, INTE hon!
Citera
2014-02-15, 15:13
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Så jävla svårt är det inte att förhindra henne för att en massa alkohol hemma -.-

En alkoholist som VILL dricka gör det oavsett vad. Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in