2014-02-14, 16:38
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har en kvar och på den står det 4 nov 2013, inte purfärsk alltså.

Tack. Runt tre månader alltså och fortfarande bra drag i. Så man har ett ungefärligt personligt bäst-före-datum.

Citat:
Min håkkyöl blev en Smuttynose Barley och jag har ca 20 cl kvar. Man behöver inte tippa i sig öl bara för att bli full!

Absolut inte!
Citera
2014-02-14, 16:39
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja men det är ju samma upplägg varenda gång. ok, nice att man får färska grejer, men för fan, alternera åtminstone en smak.
Har lyckats missa varenda släpp de senaste ~2 åren med bara några dagar, så mig gör det ingenting som tur är.

Ska knäcka en Dieu du Ciel Solstice d'Hiver ikväll, når den upp i samma klass som övriga brygder från halvfransoserna? Har inte druckit fler än Péché Mortel, Aphrodisiaque och Corne du Diable, men varenda en av dem har varit riktigt bra. Köpte två flaskor, den andra ska nog stå och jäsa i källaren i några år om jag tycker om den.
Citera
2014-02-14, 17:02
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
Har lyckats missa varenda släpp de senaste ~2 åren med bara några dagar, så mig gör det ingenting som tur är.

Ska knäcka en Dieu du Ciel Solstice d'Hiver ikväll, når den upp i samma klass som övriga brygder från halvfransoserna? Har inte druckit fler än Péché Mortel, Aphrodisiaque och Corne du Diable, men varenda en av dem har varit riktigt bra. Köpte två flaskor, den andra ska nog stå och jäsa i källaren i några år om jag tycker om den.
Köpte 5 Solstice på grund av att den brukar vara bra. Har inte provat någon nu, alla går direkt i källaren utan att passera gå.
Citera
2014-02-14, 17:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek

många tycker den är bra, för min del.....ok.
men aphrodisiaque, nom nom. har 18st sådana som sover i källaren.
Citera
2014-02-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjeep
Okej ska ha det i åtanke, kanske ska satsa pa till jul da. Dock ar just world wide stout lagrad ett halvar innan forsaljning ocksa.

Att den redan är ett halvår har inte så stor betydelse, det har att göra med att det måste gå tid för att du ska känna någon skillnad jämfört med sist, annars är ju lagring helt meningslöst. Så minst 1 år säger jag, gärna 2.
Citera
2014-02-14, 20:29
Medlem
Blir att testa lite från Eskilstuna i helgen, dipa, citra och simcoe single hop, och så deras saison som kryddad med basilika.
Citera
2014-02-14, 20:59
Medlem
Punklivs avatar
Har druckit ungefär halva Smuttynose BW nu och har några ord att säga om den!

Beskan och sötman är väldigt bra balanserade, riktigt bra! Lite frukt, aprikos tror jag, en liten, liten vaniljton som är behaglig. Det tog lite över en timme för mig att dricka färdigt det som har druckits, och mot slutet blev beskan lite mindre och sötman mer påtaglig. Jag klagar inte, för jag tyckte om det väldigt mycket! Tyckte mig känna en lite mer maltig smak mot slutet också.

Den var även förvånansvärt lättdrucken, men jag skulle nog vilja dela den med en vän helst. Allt som allt är jag riktigt nöjd med mitt första möte med barley wine!
Citera
2014-02-14, 22:20
Medlem
E-tunas saison, kraftig kolsyra och ett krämigt skum som sitter i länge. Doft av kryddpeppar, smak av en typisk belgisk saisonjäst, pepprig, medel beska med torr lite syrlig avslutning.
Citera
2014-02-15, 01:01
Medlem
Stvrmzeits avatar
Dricker en Hanssens Oude Geuze just nu. Bra skit. Förväntade mig dock lite mer syrlighet, men den var härlig ändå. Syrlig och torr, som en geuze ska vara.
Citera
2014-02-15, 11:29
Medlem
Drack en näcken igår för att se varför alla pratade så gott om den men jag förstår inte.

Kanske jag inte hittade charmen i den eller att den inte passade mig, hade lite för svag vetekaraktär.
Den fruktiga karaktären tog över för mycket för att den skulle vara balanserad tyckte jag, tyvärr.

Kan ha varit för mycket förhoppningar från min sida också, dock inte en dålig öl alls men inte värd 40 kronor.
Citera
2014-02-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexad
Drack en näcken igår för att se varför alla pratade så gott om den men jag förstår inte.

Kanske jag inte hittade charmen i den eller att den inte passade mig, hade lite för svag vetekaraktär.
Den fruktiga karaktären tog över för mycket för att den skulle vara balanserad tyckte jag, tyvärr.

Kan ha varit för mycket förhoppningar från min sida också, dock inte en dålig öl alls men inte värd 40 kronor.

Vad förväntade du dig? Förväntar man sig en riktigt välhumlad veteöl med modern humle förstår jag faktiskt inte hur man kan bli besviken. Trodde man däremot att det var en helt vanlig veteöl förstår jag det.
Citera
2014-02-15, 14:39
Medlem
Feadogs avatar
Finns det någon kommersiellt bryggd belgo-IPA-fusion? I somras drack jag en blond ale bryggd på belgisk jäst med modern IPA-humling. Den var signerad en av Sveriges bättre hemmabryggare och jag har aldrig stött på något liknande. Det var en otroligt spännande upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in