Finns inget OffT här utom dåliga inlägg.
Fotboll är liv och död, något som förenar och ibland skiljer, en företeelse jag aldrig begripit och ändå älskar. Presens, prefektum och futurum tillsammans i en yster dans där ingen vet vilket tempus som gäller. Mest nutid, men utan dåtid och framtid finns inte matchen som spelas. Vilken tid är din?
Inte heller finns en stereotyp som älskar sporten, den går hem lika bra eller lika illa överallt. Såväl när en ung motvall skulle träffa hårdsnusande grovarbetare som när samme satt på en kneipe i Lepzig under DDR-tiden, såg Maradona på Olympico eller en äldre som smuttade vin vid beslutsfattarnas väldukade servis under Nobelfesten. Nog pratade jag fotboll med alla överallt.
Fotboll är för alla, men lite kunskap skadar inte, som Brille68 antyder. Tempus, nja tempo för mig, perfekt är aldrig fel. Och så är alltid nästa match mer spännande än den idag. Och den omgång som just utspelas allt vi ser och tänker på under några intensiva 90 minuter.
Alla tankar går till Brille68.
Verdi;
https://www.youtube.com/watch?v=Xl59Gn602hg
(På ett torg i Modena lyckades jag både prata opera och fotboll, så varför inte Pavarotti?)