Resultat: .
0%
röster
2013-12-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Förstod faktiskt inte varför dom gjorde sig av med honom i somras. Visst, kanske man trodde på Sannino men det blev ju pannkaka. Jag och Brille talade för en tid sedan gott om Sannino, som under sin tid med Siena faktiskt imponerade och det fanns något där - tyvärr får man väl säga att han har misslyckats grovt med både Palermo och nu senast med Chievo.
Precis. Han har en gedigen bakgrund, men frågan är om han får fler chanser i Serie A eller om han åter måste bevisa sitt värde i Serie B?

Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
En viss Gattuso uttalade sig om läget i Milan och han har väl alltid varit lite kontroversiell, så även i Radio Radio där han enligt Tuttosport ska ha sagt följande:

”Förutom det faktum att Galliani blivit illa behandlad så kan jag ärligt talat inte se kvinnor klara sig i fotbollsvärlden. Jag beklagar om folk kommer att ta illa upp men det är min uppfattning”.

Jag skäms nästan för att skriva det. Men det är den konservativa delen av mig som faktiskt håller med Gattuso. Kvinnor och fotboll går inte hand i hand, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. Det är givetvis ett känsligt ämne i dessa tider då feminismen är något man håller käften om. Speciellt här uppe i norr så får man inte uttala sig på Gattusos vis. Skottpengar, typ.
Jag gillar Gattuso. En man som vågar och vill. Troligen för rakryggad för att klara sig i tränaryrket inom Calcio. Jag upprepar att det var för jävla synd att han inte fick avsluta sin spelarkarriär i Rangers. Men kanske kan han träna där?

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
…
Någon här som kan bidra med lite sköna Neapeltips?
Njut av det vackra vädret och kaoset… Medan du kisar mot solen kan du tänka på stormen Sven som just nu härjar här hemma.
2013-12-05, 16:40
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag gillar Gattuso. En man som vågar och vill. Troligen för rakryggad för att klara sig i tränaryrket inom Calcio. Jag upprepar att det var för jävla synd att han inte fick avsluta sin spelarkarriär i Rangers. Men kanske kan han träna där?

Jag gillar också Gattuso. Han är en sådan karaktär som behövs i det klimat som råder i samhället där allt blir mer och mer (ursäkta det urvattnade uttrycket) PK och där ens åsikter inte nödvändigtvis får sticka ut utan att man betraktas som ett svin. Han är en man som står för vad han tycker utan att hymla om någonting vid sidan av planen, men även på planen det ska man inte glömma.

En stor människa och fotbollsspelare. En kanske inte lika stor tränare.

Gattuso är lite som Sven... Stormen alltså.

----

Är det för övrigt någon som följt resultaten i Coppa Italia eller möjligtvis sett någonting? Inga riktiga skrällar har det blivit i alla fall, även om Bologna åkte ur efter 1-2-förlust hemma mot Siena. Inter gjorde det också svårt för sig då man tappade 3-0 till 3-2 mot Trapani, man lyckades dock hålla undan.

Chievo och Parma gjorde processen kort med Reggina respektive Varese. Pasquale Marino har det fortsatt motigt i Pescara som fick respass mot Serie B-konkurrenten Spezia.

Idag är det ju ett gemellagio mellan Sampdoria och Hellas. Trots att cupen känns sval så känns det här mötet intressant med en Mihajlović som ska få Samp på rätt väg och en Mandorlini som är på nedgång med Hellas, månne?
2013-12-05, 16:57
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Vilken soppa det är i Milan alltså.

Det Barbara vill göra är alltså att i grund och botten modernisera Milan på i princip alla plan? Det låter ju onekligen ganska bra i punkterna som GdS tar upp. Men sen gäller det ju att göra handling av allting också. Hur pass stort stöd har hon egentligen från sin pappa? Jag menar Silvio kan ju inte direkt vara överlycklig att hans dotter inte drar jämt med Galliani med tanke på Silvios och Gallianis nästintill broderliga relation.

Nu är jag inte så jävla påläst vad det gäller Milan och hela deras organisation. Jag har inte heller en aning om hur god Silvios och Barbaras relation är. Men det måste ju ändå vara ett tufft läge för Silvio då han kan komma att få välja mellan två människor han (antar jag) hyser en stor kärlek till.

Ett samarbete mellan Barbara och Galliani tror jag faktiskt inte är ett alternativ, i vilket fall inte ett alternativ som kommer hålla under en lång tid. Hur mycket Silvio än försöker täcka över fasaden så är den redan sprucken och den går ju knappast att laga genom att tala ut i media om att det ändå skall samarbetas. Jag tror ju inte att pappa Berlusconi gått in och medlat mellan de berörda parterna och att dom över en natt helt plötsligt blivit så pass goda vänner och dom skall kunna ratta en fotbollsklubb tillsammans.

Det ska bli intressant att se hur man löser det här i Milan.
Blev onekligen positivt överraskad av att läsa det Barbara tydligen ska ha sagt. Det som oroar mig är att man gör det för fort. Tidigare hade Milan sagt att man skulle göra en generationsväxling i laget och det accepterades men sedan utförde man det på sämsta möjliga sätt: Att göra av sig med Van Bommel, Gattuso, Nesta, Inzaghi, Seedorf m.m på en och samma gång förstörde kemin helt och hållet. Hade varit betydligt bättre att en säsong göra av sig med två spelare och förstärka de positionerna, säsong efter göra av sig med två andra osv. Nu hamnade man helt plötsligt med B-spelare på mer än hälften av positionerna.

Silvio har en likadan relation med Barbara som med alla sina barn - Alla får komma in i pappas företag på någon post oavsett och dom vet något eller inte. Barbara känns ovanligt kunnig (lite Gattuso-stuk) för att vara en kvinna men att lämna henne ensam på skeppet vore ett ödesdigert misstag. Att Barbara och Galliani kommer överens ser jag bara hända så länge Berlusconi är aktiv inom verksamheten. Har alltid föredragit Galliani men man börjar fundera lite över om det är dags för han att lämna Milan. Han vägrar ju t.ex. låta Maldini komma in på någon position i laget och det i sig hade stärkt Milans image rätt bra.

Nåja, vi får väl se hur det blir. Milan har sett bra ut de senaste matcherna och med Rami/Honda + någon eventuell försvarare i januari är det inte omöjligt att man slutar topp 4 trots allt.
2013-12-05, 17:06
Medlem
Citat:
----

Är det för övrigt någon som följt resultaten i Coppa Italia eller möjligtvis sett någonting? Inga riktiga skrällar har det blivit i alla fall, även om Bologna åkte ur efter 1-2-förlust hemma mot Siena. Inter gjorde det också svårt för sig då man tappade 3-0 till 3-2 mot Trapani, man lyckades dock hålla undan.

Chievo och Parma gjorde processen kort med Reggina respektive Varese. Pasquale Marino har det fortsatt motigt i Pescara som fick respass mot Serie B-konkurrenten Spezia.

Idag är det ju ett gemellagio mellan Sampdoria och Hellas. Trots att cupen känns sval så känns det här mötet intressant med en Mihajlović som ska få Samp på rätt väg och en Mandorlini som är på nedgång med Hellas, månne?

Jag satt och följde med på live-uppdatering igår. Men orkade inte leta upp någon stream utan nöjde mig med Parma - Bologna repris på TV4 Sport Extra samtidigt som Inter spelade. Dock såg jag att det i princip var ett Baby-Inter som spelade. Vilket kanske kan förklara varför det tappade på slutet?

Jag håller med om Sampdoria mot Hellas. Om jag får möjlighet kanske jag ser den.
2013-12-05, 17:09
Medlem
Villons avatar
Exakt vad handlar egentligen den här förmodade schismen mellan Maldini och Milanledningen (eller ja, Galliani) om? Har hört det refereras till i förbigående både här och var, men jag kan inte påminna mig vad det konkret handlar om.
2013-12-05, 17:14
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Exakt vad handlar egentligen den här förmodade schismen mellan Maldini och Milanledningen (eller ja, Galliani) om? Har hört det refereras till i förbigående både här och var, men jag kan inte påminna mig vad det konkret handlar om.
Finns egentligen inget konkret svar då ingen vet vad det handlar om. Maldini själv vill återvända till Milan och var ytterst nära att göra det, men när Galliani sa att han trots allt stannar så slutade dessa rykten. Att en Milanlegendar som Maldini inte tillåts i klubben är helt otroligt, men jag antar att det är mycket bakom dörrarna som inte sägs. Ett tag trodde man att det berodde på pengar men Maldini avfärdade de ryktena. Ifall någon vet mer får ni gärna berätta.
2013-12-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Finns egentligen inget konkret svar då ingen vet vad det handlar om. Maldini själv vill återvända till Milan och var ytterst nära att göra det, men när Galliani sa att han trots allt stannar så slutade dessa rykten. Att en Milanlegendar som Maldini inte tillåts i klubben är helt otroligt, men jag antar att det är mycket bakom dörrarna som inte sägs. Ett tag trodde man att det berodde på pengar men Maldini avfärdade de ryktena. Ifall någon vet mer får ni gärna berätta.

Övertygad om att han kommer att spela en roll inom Milan i framtiden. Men han är en person som inte vill vara en galjonsfigur utan vara en tillgång som ska tas på allvar.

Det är inte självklart att man kan ta steget direkt från spelare till att klara det. Jag vet inte hur det fungerade med t ex Nedved i Juventus. Men visst dröjde det några år innan han mera aktivt tog en del av hur Juventus styrs?
2013-12-05, 23:03
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Varför ville du att han skulle avsluta i Rangers? Han lirade väll bara ett år där..

Citat:
Övertygad om att han kommer att spela en roll inom Milan i framtiden. Men han är en person som inte vill vara en galjonsfigur utan vara en tillgång som ska tas på allvar.

Det är inte självklart att man kan ta steget direkt från spelare till att klara det. Jag vet inte hur det fungerade med t ex Nedved i Juventus. Men visst dröjde det några år innan han mera aktivt tog en del av hur Juventus styrs?

Han blev erbjuden en plats 2010.
2013-12-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Varför ville du att han skulle avsluta i Rangers? Han lirade väll bara ett år där..
...
Gattuso slog igenom i Rangers. Träffade sin fru där och hela hennes släkt bor kvar. Och det skulle vara vackert om han avslutade där. Inte minst eftersom klubben hade stora problem.

Men Rangers tvångsnedflyttades, och fick inte lov att registrera några nya spelare. Gattuso gick till Sion istället…

Efter ett tag så förstod man att alla klubbar förlorar på att Rangers inte spelar i översta divisionen. Man tom erbjöd dem en genväg tillbaka. De vägrade…
2013-12-06, 10:39
Medlem
Citat:
Gattuso slog igenom i Rangers. Träffade sin fru där och hela hennes släkt bor kvar. Och det skulle vara vackert om han avslutade där. Inte minst eftersom klubben hade stora problem.

Men Rangers tvångsnedflyttades, och fick inte lov att registrera några nya spelare. Gattuso gick till Sion istället…

Efter ett tag så förstod man att alla klubbar förlorar på att Rangers inte spelar i översta divisionen. Man tom erbjöd dem en genväg tillbaka. De vägrade…
Men var det inte så att många av klubbarna i det skotska ligasystemet inte ville att Rangers skulle få en gräddfil tillbaks till SPL?
2013-12-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Men var det inte så att många av klubbarna i det skotska ligasystemet inte ville att Rangers skulle få en gräddfil tillbaks till SPL?

Det var det säkert. Men snittet i SPL är under 10.000. Hearts som har näst störst publik (efter Celtic) står också under förvaltning..

http://espnfc.com/stats/attendance/_/league/sco.1/scottish-premiership?cc=5739

Rangers genomsnittliga publik:

2013/2014: 43.410
2012/2013: 45.750
2011/2012: 46.324
2010/2011: 45.305
2009/2010: 47.564

http://www.fitbastats.com/rangers/club_records_league_attendance.php

Och även om det blivit populärt i Skottland att förklara att Rangers frånvaro inte betyder något för de andra lagen, så borde man inse att publik och intresse påverkar ligans framtid. Och de Rangersfans som jag snackat med är övertygade att de andra toppklubbarna nu lider av Rangers frånvaro.

Fritt ur minnet så är väl de mest berömda italienarna i Glasgow Amaruso (Rangers), Gattuso (Rangers) och Di Canio (Celtic)? Dvs ingen speciell uppdelning efter religion. Stora personligheter. Har jag missat någon?
2013-12-06, 13:27
Medlem
Citat:
Fritt ur minnet så är väl de mest berömda italienarna i Glasgow Amaruso (Rangers), Gattuso (Rangers) och Di Canio (Celtic)? Dvs ingen speciell uppdelning efter religion. Stora personligheter. Har jag missat någon?
Lägg även till den där tjommen som vann skytteligan i Rangers som Stivali pratade om någon gång. Marco Negri hette han tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in