Citat:
Precis. Han har en gedigen bakgrund, men frågan är om han får fler chanser i Serie A eller om han åter måste bevisa sitt värde i Serie B?Förstod faktiskt inte varför dom gjorde sig av med honom i somras. Visst, kanske man trodde på Sannino men det blev ju pannkaka. Jag och Brille talade för en tid sedan gott om Sannino, som under sin tid med Siena faktiskt imponerade och det fanns något där - tyvärr får man väl säga att han har misslyckats grovt med både Palermo och nu senast med Chievo.
Citat:
Jag gillar Gattuso. En man som vågar och vill. Troligen för rakryggad för att klara sig i tränaryrket inom Calcio. Jag upprepar att det var för jävla synd att han inte fick avsluta sin spelarkarriär i Rangers. Men kanske kan han träna där?En viss Gattuso uttalade sig om läget i Milan och han har väl alltid varit lite kontroversiell, så även i Radio Radio där han enligt Tuttosport ska ha sagt följande:
”Förutom det faktum att Galliani blivit illa behandlad så kan jag ärligt talat inte se kvinnor klara sig i fotbollsvärlden. Jag beklagar om folk kommer att ta illa upp men det är min uppfattning”.
Jag skäms nästan för att skriva det. Men det är den konservativa delen av mig som faktiskt håller med Gattuso. Kvinnor och fotboll går inte hand i hand, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. Det är givetvis ett känsligt ämne i dessa tider då feminismen är något man håller käften om. Speciellt här uppe i norr så får man inte uttala sig på Gattusos vis. Skottpengar, typ.
”Förutom det faktum att Galliani blivit illa behandlad så kan jag ärligt talat inte se kvinnor klara sig i fotbollsvärlden. Jag beklagar om folk kommer att ta illa upp men det är min uppfattning”.
Jag skäms nästan för att skriva det. Men det är den konservativa delen av mig som faktiskt håller med Gattuso. Kvinnor och fotboll går inte hand i hand, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. Det är givetvis ett känsligt ämne i dessa tider då feminismen är något man håller käften om. Speciellt här uppe i norr så får man inte uttala sig på Gattusos vis. Skottpengar, typ.
Njut av det vackra vädret och kaoset…
Medan du kisar mot solen kan du tänka på stormen Sven som just nu härjar här hemma.