2014-02-13, 22:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag gillade inte det brutna taket på övervåningen i sovrummen. Kändes trångt och fönstren såg tråkiga ut när de var så korta på höjden. Sen förstår jag inte vart bilparkeringen ligger i förhållande till huset. Huvudentren är på en sida och på andra sidan är en till entre med postlådan, kommer man hem så vill man ju gå förbi postlådan och huvudentren är på andra sidan......
Håller med, det ser nertryckt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tänkte spamma loss tråden med lite ettor jag hittade:

Amerikanska kuddar från Lexington. Böcker om Ivy League på display. Yale-paraphernalia som Yaleslipsar, Yaletröjor, Yaleflaggor. Ett inramat slagträ av nåt slag som säkert har med Yale att göra. Cricket? Samt ett arbetsrum på vindskontoret som ser mycket mysigare ut än själva lägenheten. Och ytterligare americana till förbannelse. Samt en samling skor som antagligen är ganska dyra.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-stockholms-kommun-rehnsgatan-12-5993507

Antagligen den sämsta trappa till ett sovloft jag nånsin sett. Hur hade dom tänkt sig här, liksom? Först en liten stege upp på kylskåpet. Sen vända sig 90 grader till en lite större stege upp till loftet. Upp går väl bra, men hur ska man gå ned? Framförallt som det inte finns något att hålla sig i. Och man kan inte gå framlänges ned, man måste gå baklänges. Och vrida sig 90 grader baklänges. Och hoppas att man hittar rätt fotsteg. Gör om, gör rätt, liksom....

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-birkastan-stockholms-kommun-norrbackagatan-14,-4tr-5992388

På tal om vitt. Vitt, vitt, vitt. Risk för snöblindhet. Särskilt som man inte ser skillnad på golv, väggar, och tak. Ni har blivit varnade:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-sodermalm-katarina-stockholms-kommun-bondegatan-24,-1,5-tr-5994175

Samt, vad ända in i hela friden pågår här?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-kungsholmen-stockholms-kommun-alstromergatan-49,-0,5tr-5979691

"Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum" Nej, för helvete, det är inte öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Det är en fucking etta där allting händer i samma rum. Sovrum, kök, och vardagsrum är ett och samma rum. Det är ett enda rum! För helvete. Och vad fan är det som har hänt med väggen? Har dom putsat upp en betongvägg, eller vad i hela världen är det som pågår? Det ser inte klokt ut. Och med en uppmurad betongkloss i ena hörnet. Med en ring av små stenar runt om. På parketten! Ett altare till betongguden? Och dom har rivit ut en gammal klädkammare och installerat ett kök. Som fortsätter över tröskeln och in i rummet. Och dom har murat upp köksinredningen med tegelsten. OVANPÅ PARKETTGOLVET! Vad ända in i hela friden är det som pågår?
Idioti.

Det är ju jättekul när man är ung och ny i stan att bo centralt....

Klart man måste tvinga in en jävla hemmabioanläggning, skinnsoffa och sovloft med promillegräns... Med lite "smarta" lösningar kan man försöka klämma in ett villakök också!
Senast redigerad av TigerKid 2014-02-13 kl. 22:54.
Citera
2014-02-13, 23:02
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.hemnet.se%2Fbostad%2F bostadsratt-1rum-kungsholmen-stockholms-kommun-als tromergatan-49%2C-0%2C5tr-5979691[/url]

"Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum" Nej, för helvete, det är inte öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Det är en fucking etta där allting händer i samma rum. Sovrum, kök, och vardagsrum är ett och samma rum. Det är ett enda rum! För helvete. Och vad fan är det som har hänt med väggen? Har dom putsat upp en betongvägg, eller vad i hela världen är det som pågår? Det ser inte klokt ut. Och med en uppmurad betongkloss i ena hörnet. Med en ring av små stenar runt om. På parketten! Ett altare till betongguden? Och dom har rivit ut en gammal klädkammare och installerat ett kök. Som fortsätter över tröskeln och in i rummet. Och dom har murat upp köksinredningen med tegelsten. OVANPÅ PARKETTGOLVET! Vad ända in i hela friden är det som pågår?
Varför ligger det en massa döda får på golvet? Effektivt sätt att döda den lilla känslan av rymd. Herrejösses-fult.
Senast redigerad av carlpetersen73 2014-02-13 kl. 23:04.
Citera
2014-02-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Idioti.

Det är ju jättekul när man är ung och ny i stan att bo centralt....

Klart man måste tvinga in en jävla hemmabioanläggning, skinnsoffa och sovloft med promillegräns... Med lite "smarta" lösningar kan man försöka klämma in ett villakök också!

Promillegräns

Objektet verkar borttaget nu, men vad jag minns var det ett litet kylskåp där den livsfarliga stegen var placerad, det går väl inte att ställa någon annanstans men en stege hade ju kunnat hänga från sängkanten och vara flyttbar om den nu tex. skulle skymma sikten från soffan till tv,n.

Jag har sovit över hos bekanta överst i en våningssäng och det är varmt där uppe under taket, jag skulle aldrig palla en loftsäng överhuvudtaget, oavsett om det är hiss upp eller en livsfarlig stege.
Citera
2014-02-13, 23:33
Medlem
Träig inredning

Ta en titt på duschen.

http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/oviken-graftavallen-hjortronvagen_12-547658?referrer=hemnet
Citera
2014-02-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen516
Träig inredning

Ta en titt på duschen.

http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/oviken-graftavallen-hjortronvagen_12-547658?referrer=hemnet

Mögelvarning. Bara en tidsfråga även om träet är behandlat. Jag noterade att en av kaminerna som förövrigt var väldigt fult gjord, hade en kant av trä för att hindra bås och aska på golvet. Gnistskydd i trä brukar funka dåligt. Den övriga inredningen var typ -vi använder råhyvlade brädor till vad helst vi kan komma tänkas hitta på.
Citera
2014-02-14, 00:07
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Träig inredning

Ta en titt på duschen.

Vill spy. Får direkta fysiska reaktioner på allt jäkla trä.
Citera
2014-02-14, 00:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Träig inredning

Ta en titt på duschen.

Får mögelvibbar på baksidan av träpanelen i den duschen, trä suger åt sig vatten rätt bra om det inte har behandlats.
Köket såg ut som...budgetskit från 1800frösihjäl och elelement.
Citera
2014-02-14, 05:06
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Träig inredning

Ta en titt på duschen.

Jag skrev tidigare att detta med gran och furu passar i fjällstugor....men detta var gruvligt att se. Det måste ändå vara med måtta. Och så måste det vara väl utfört. Detta huset är ett skämt. Det låtsas vara timmerstuga, men är översmetat med illa utförd panel utifrån och in. De har inte ens haft förmågan att klä in husknutarna för att skydda ändträt i panelen. Allt är bara ditspikat på infall ser det ut som.

I köket har man lämnat en yta oklädd, eller om det är en plywoodskiva som fått duga. Man kan undra hur det ser ut under. Hur är stommen byggd egentligen, kan man undra. Och vad står den på? Plintar, betongplatta? Jag befarar att den står på klotsar och överblivna brädstumpar.

Notera att det mycket sparsamt med bilder från utsidan som skulle kunna avslöja nåt. Jag har sett hus häruppe som är byggda på Europapallar och kubbar. Sällsynt, men det finns såna här amatörprojekt. De varar inte länge häruppe, särskilt inte med det utsatta läget på fjällsidan.

Och planlösningen sen! Den ser ut att bygga på principen 'det blir som det blir, smäll upp en vägg här så får vi se'.

Bränn skiten!
Citera
2014-02-14, 06:36
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag skrev tidigare att detta med gran och furu passar i fjällstugor....men detta var gruvligt att se. Det måste ändå vara med måtta. Och så måste det vara väl utfört. Detta huset är ett skämt. Det låtsas vara timmerstuga, men är översmetat med illa utförd panel utifrån och in. De har inte ens haft förmågan att klä in husknutarna för att skydda ändträt i panelen. Allt är bara ditspikat på infall ser det ut som.

I köket har man lämnat en yta oklädd, eller om det är en plywoodskiva som fått duga. Man kan undra hur det ser ut under. Hur är stommen byggd egentligen, kan man undra. Och vad står den på? Plintar, betongplatta? Jag befarar att den står på klotsar och överblivna brädstumpar.

Notera att det mycket sparsamt med bilder från utsidan som skulle kunna avslöja nåt. Jag har sett hus häruppe som är byggda på Europapallar och kubbar. Sällsynt, men det finns såna här amatörprojekt. De varar inte länge häruppe, särskilt inte med det utsatta läget på fjällsidan.
Man blir ju ledsen. Ser ut som man byggt huset på lägsta och billigaste kvaliten av trä, många bitar borde kasserats och gjorts till flis eller pappersmassa, inte använts till byggnation. Taken bångnar för att man använt billiga kantbitar och man har använt de fulaste bitarna av trät som dekoration. Ingenting verkar behandlat, i köket sitter förstärkningarna på dörrarna på fel sida. I duschen går väggarna inte hela vägen ner, vilket delvis skyddar trät i duschen genom att nederdelarna inte blir stående i vatten, men istället blir trät bakom utsatt, hur tänkte man där? Verkar inte heller finnas något avlopp i duschen "efter en dusch torkar golvvärmen upp golvet", så man kan aldrig ta dit en kvinna, då har man fotbad i hela huset. Sammanfattningen är Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Och planlösningen sen! Den ser ut att bygga på principen 'det blir som det blir, smäll upp en vägg här så får vi se'.

Bränn skiten!
Verkar vara två stugor man byggt ihop, men annars håller jag med. Bränn! Bränn! Bränn! Den stugan finns ändå inte om två-tre år. Bara en liten tomt också, så det är inte så att man får en skogsfastighet på köpet.
Citera
2014-02-14, 10:23
Medlem
staxs avatar
Citat:
Antagligen den sämsta trappa till ett sovloft jag nånsin sett. Hur hade dom tänkt sig här, liksom? Först en liten stege upp på kylskåpet. Sen vända sig 90 grader till en lite större stege upp till loftet. Upp går väl bra, men hur ska man gå ned? Framförallt som det inte finns något att hålla sig i. Och man kan inte gå framlänges ned, man måste gå baklänges. Och vrida sig 90 grader baklänges. Och hoppas att man hittar rätt fotsteg. Gör om, gör rätt, liksom....

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-birkastan-stockholms-kommun-norrbackagatan-14,-4tr-5992388

De kanske hade tänkt sig att man ska stanna halvvägs upp/ner på plattformen, ta en liten vilopaus och spana ut över sina 24m² med ogenerat läge som man betalt nästan 2 miljoner för...
Vill inte tänka på hur trappan funkar om man är full eller magsjuk.
Citera
2014-02-14, 16:30
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stax
De kanske hade tänkt sig att man ska stanna halvvägs upp/ner på plattformen, ta en liten vilopaus och spana ut över sina 24m² med ogenerat läge som man betalt nästan 2 miljoner för...
Vill inte tänka på hur trappan funkar om man är full eller magsjuk.

:-) Nä, det var en udda lösning på trappa.

Apropå ogenerat läge: Något som däremot generar utsikten en aning är sveriges mest trafikerade järnvägsknutpunkt.
Citera
2014-02-14, 17:06
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Verkar inte heller finnas något avlopp i duschen "efter en dusch torkar golvvärmen upp golvet"

Jag ser inget avlopp, men det måste ju för helvete finnas ett avlopp? Vad går det åt när man duschar? Tvåhundra liter vatten? Det är inget som torkas upp av golvvärme...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in