2013-12-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, FS fick frågan om fordonsfrågan 3,5 år efter att han gjorde den. När han gjorde den fick han svar att det var en man i Ljusdal som ägde bilen, alltså ointressant, och sorterade sannolikt in uppgiften i hjärnans runda arkiv.

Vilket svar hade varit intressant att få då?

Det är möjligt att just den uppgiften hamnat på slutförvaringsplats.
Det är lite synd, för han sitter trots allt misstänkt för mord. Han behövde den tydligen, visade det sig.
Citera
2013-12-22, 01:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vad skulle FS tjänat på att ljuga om det? Och hur vet du att bilderna är desamma som FS fick se? Polisen har tummat på sanningen flera gånger.
Varför fick tråden se bilder från MJ:s privata album, bl a på den man som FS sms:ade en fordonsfråga på?
Citera
2013-12-22, 01:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad skulle FS tjänat på att ljuga om det? Och hur vet du att bilderna är desamma som FS fick se? Polisen har tummat på sanningen flera gånger.
Belägg att man från polisens sida har tummat på sanningen flera gånger, tack!

Konkreta, påvisbara exempel på "tummandet".
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-22 kl. 01:48.
Citera
2013-12-22, 04:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Oja!
Frågan var väl om FS gillade lite förnedringssmisk och svaret verkar ja.

MrsMagoo ställer inga frågor, hon skriver bara hejdlöst på om saker som om allt hon skrev var sanningar.
Hon skrev att FS, pga antideprissiva medel bland annat, inte klarade av att ha sex fem ggr om dagen.

Jag menar på att de flesta, omedicinerade män, inte orkar ha sex fem ggr om dagen.

Smålandstintin, jag hoppas du skojar.. stackars din fru
Citera
2013-12-22, 07:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Belägg att man från polisens sida har tummat på sanningen flera gånger, tack!

Konkreta, påvisbara exempel på "tummandet".
När du har kommit med belägg. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Och medan du håller på kan du passa på att belägga att Marina var död vid uttagstillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, Marina levde ju inte vid uttagstillfället så vem skulle det annars kunna ha varit?
Vem kunde Marinas pinkod?
Vem hade redan tidigare olovligen plockat ut pengar från någon annans bankkort?
Hade vanan inne så att säga? Inte drog sig för något sånt? Fundera på det en stund
så ska du se att du kommer på vilken speciell tomte det kan ha rört sig om.
På vägen dit för likplundringens skändliga genomförande så såg ett visst kvinnligt vittne
en skum figur, starkt påminnande om en viss nr 7 vid en fotokonfrontation, som
vid upptäckten av att vara iakttagen raskt skyndade sig att förflytta ena handen upp
mot ansiktshalvan för att skyla densamma i möjligaste mån.
Emellertid inte tillräckligt väl ty det medgavs för vittnet att kunna bilda sig en viss
uppfattning om figuren i bilen tidigt på dagen.
Inte på ett helt fullödigt sätt men ändå rätt skapligt.
Att basera ett antagande på ett annat antagande duger inte.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-22 kl. 07:43.
Citera
2013-12-22, 07:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför fick tråden se bilder från MJ:s privata album, bl a på den man som FS sms:ade en fordonsfråga på?
Det har jag förklarat i samband med att bilderna publicerades.
Citera
2013-12-22, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är lögnerna som ska fram och här har han ljugit som en stucken gris.
Han säger att Marina är den som tar fordonsfrågor, men han själv tar en 7 juli 2010.

han gör även den vid Ålevatten och han ljuger eftersom han påstår sig ha suttit där M är med sin bil.
Han ser inget. Han är körd på den också-.

Belägg att inte M mötte bilen när hon körde ut från Övre Röra mot Li*köping, och då gjorde sin förfrågan.
Är det rimligt att anta att M har fullt upp med att skriva ner regnr och smsa Transportstyrelsen, när CJ ringer och stör ?
Citera
2013-12-22, 07:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är lögnerna som ska fram och här har han ljugit som en stucken gris.
Han säger att Marina är den som tar fordonsfrågor, men han själv tar en 7 juli 2010.

han gör även den vid Ålevatten och han ljuger eftersom han påstår sig ha suttit där M är med sin bil.
Han ser inget. Han är körd på den också-.

Jag har bott på en gård i Sverige. Jag har också skickat fordonsfrågor när märkliga bilar synts nere vid vårt stall. I ett stall finns sadlar. Sadlar är dyra. Obehöriga äga ej tillträde. Man blir misstänksam. Jag tror de flesta gjort en fordonsförfrågan i sitt liv. Inget som sticker ut direkt enligt mitt tycke.

7/7 2010 levde Marina i allra högsta grad.
Citera
2013-12-22, 07:49
Medlem
maskrooss avatar
Citat:

Enligt F så fick han se inzoomade bilder av blodet.
Citera
2013-12-22, 07:53
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Tycker mig känna igen den här diskussionstekniken bland vissa i tråden.
Man söker och letar hela tiden efter saker att argumentera mot som inte har med tråden att göra, och kan diskutera sms, fiktiva smygtelefoner, sexlustar, vilken form ett "paket" har osv i all oändlighet sida upp och sida ner, påpeka att man behöver gräva djupare bland MJ:s bekanta osv, istället för att se till de fakta som finns. Det finns till och med vissa som insinuerade att MJ åderlåtit sitt eget blod för att det skulle se ut som mord innan hon "försvann"!

Fakta visar att INGEN annan än FS kan ha haft möjlighet att utföra dådet.
Fakta visar att han är den enda som har motiv till att vilja ta MJ av daga.
Fakta visar att någon annan alternativ GM INTE skulle haft möjlighet att agera och städa upp i ett hus där FS bodde och var.
Fakta visar att FS är den enda som haft möjlighet att flytta på telefoner, filofaxer, bäddmadrasser, ramper, kunnat hitta "kisskydd", pistoler och annat.
Vem skulle kunna ha rört sig helt osynligt i huset under tiden FS bodde där, utan att han skulle märkt något?
Nu tänker du logiskt
Det kan du inte förvänta dig att alla gör
Fyndplatsen är inget som man av en slump ramlar på och man är stressad i mörkret
Marina klargör med alla som hon har kontakt med att hon haft ett helvete med FS efter båtresan...
Det är det enda intressanta i samband med mordet hur det var dagen före.....
Man måste vara bra "puckad" om man inte inser att hur det var dagar, veckor eller månader före är inte relevant för natten när FS mördade MJ som är det uppenbara enda alternativet av mordet.....
Att "förtala en död" hjälper inte till att lösa mordet det säger bara vad dom själva är för personer
Citera
2013-12-22, 08:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Nu tänker du logiskt
Det kan du inte förvänta dig att alla gör
Fyndplatsen är inget som man av en slump ramlar på och man är stressad i mörkret
Marina klargör med alla som hon har kontakt med att hon haft ett helvete med FS efter båtresan...
Det är det enda intressanta i samband med mordet hur det var dagen före.....
Man måste vara bra "puckad" om man inte inser att hur det var dagar, veckor eller månader före är inte relevant för natten när FS mördade MJ som är det uppenbara enda alternativet av mordet.....
Att "förtala en död" hjälper inte till att lösa mordet det säger bara vad dom själva är för personer

Nej det har du rätt i. Som tex att tekniker ska missa en blodfläck i en säng där man utgår ifrån att Marina blivit mördad. Som sedan visade sig vara rätt, absolut. Logiskt hade det varit att kolla sängen, håller du med? Man måste vara bra puckad eller rejält jävla less på jobbet för att inte kolla den.

Jag är enig med dig att den som kastat Marinas kropp som vilka sopor som helst är bekant med platsen. Det är alltså vad jag tror, trots att jag inte är bekant med området alls, utifrån vad som beskrivits om platsen i tråden och i FUP.
Citera
2013-12-22, 08:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, skottvinkeln är låg och blodet for ner i sängen snarare än in i väggen. Detta talar också för att hon inte rörde sig nämnvärt; kanske sov hon. - Ditt scenario kan inte uteslutas.

Det vore intressant med olika aspekter på sovställning/placering i sängen samt in- resp. utgångshål i förhållande till blodbilden i sängen.

Själv hade jag nog först lagt en stor tjock matta på golvet och en bit upp mot väggen, sedan en presenning och lirkat över madrasspaket dit. Presenning för slutförvaring + rep hade jag väntat med tills jag hunnit långt bort från huset; kanske nedför rampen och in i norra garaget. - Det kanske var den mattan insvept i en vit presenning som LJ såg..? - Tycker det saknas mattor i vardagsrummet...

Nu vill du kanske inte svara på allt av detta av förklarliga skäl, det respekterar jag. Men kan du svara på något av det, så vore jag "glad"

Hur många mattor saknas och av vilka storlekar?
När låg de förmodade saknade mattorna där senast, såvitt du vet? (det här förstår jag om du inte vill svara på, respekteras isåfall!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in