2014-02-13, 11:49
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och män röstar mer på SD + andra galna idiotpartier, så verkligen ett gångbart argument för att sätta stopp för manlig rösträtt.

I andra trådar klankar du själv ner på islam och andra kulturer.
Så sluta hyckla.
Citera
2014-02-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
I andra trådar klankar du själv ner på islam och andra kulturer.
Så sluta hyckla.

Nej jag föraktar många religioners inbyggda iver att nedvärdera kvinnor och begränsa människors rättigheter och frihet.
Själva gudstron kan folk gärna få hålla med bäst de vill, bara jag slipper tvingas tro på skäggig gubbe på molntuss, eller gubbe på kors, eller heliga förmätna gubbs i stärkta lakan och med strutar på huvudet, så är jag nöjd.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-02-13 kl. 13:41.
Citera
2014-02-13, 13:56
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Nej jag föraktar många religioners inbyggda iver att nedvärdera kvinnor och begränsa människors rättigheter och frihet.
Själva gudstron kan folk gärna få hålla med bäst de vill, bara jag slipper tvingas tro på skäggig gubbe på molntuss, eller gubbe på kors, eller heliga förmätna gubbs i stärkta lakan och med strutar på huvudet, så är jag nöjd.

Är det någon som tvingar dig tro?
Citera
2014-02-13, 14:04
Medlem
Citat:
Är det någon som tvingar dig tro?

Nope, men jag har den oerhört stora turen vara född i ett land och i en tid där man inte blandar ihop religion med stat ex.
Citera
2014-02-13, 14:12
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Nope, men jag har den oerhört stora turen vara född i ett land och i en tid där man inte blandar ihop religion med stat ex.

Anser du att islam hotar denna tur du är född med? Eller vad är anledningen till din hätska inställning till islam?
Citera
2014-02-13, 14:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Kvinnors rösträtt är ett hot mot landets välgång, hälsa och säkerhet då de inte röstar "främlingsfientligt" i lika hög utsträckning som män.
Citera
2014-02-13, 14:40
Medlem
Citat:
Anser du att islam hotar denna tur du är född med? Eller vad är anledningen till din hätska inställning till islam?

men vilket tjat, jag har ingen "hätsk" inställning till islam eller muslimer i sin helhet, blanda inte ihop mig med rasisiterna på detta forum. Jag är inte emot invandring.
Jag tycker illa om den kvinnofientliga och människofientliga delen av islam och kristendom m.m. Sharia lagar som talande exempel, tvångsgifte, oskuldskrav, hedersmord, etc.
Och nej, jag anser inte att vår egen uppnådda jämställdhet i Sverige är hotad av invandring.
Citera
2014-02-13, 23:25
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Demokrati med allmän och lika rösträtt har alltid slutat med undergång historiskt, för så fort människor upptäcker att de kan rösta sig själva till fördelar och pengar så är första spiken i kistan satt. Kloka kvinnor har alltid förstått att det är bäst främst för dem själva om de inte deltar i viktiga beslut eftersom det slutar i kaos. Genom historien hittar man helt enkelt inte många kvinnor som varit tillräckligt kompetenta och handlingskraftiga för att kunna leda. Då säger alla feminister-"det beror ju på manligt förtryck", men precis som andra kommunister så har de förstås fel eftersom det bevisligen funnits ett fåtal kvinnor som uppnått ledarpositioner, t.ex Drottning Boudicca, Joanne D'Arc och Margaret Thatcher. Undantagen som bekräftar regeln.
Citera
2014-02-13, 23:28
Medlem
När någon drar slutsatser baserat på känslor så behövs det ingen motivering. Tillbaka till köket!
Citera
2014-02-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Demokrati med allmän och lika rösträtt har alltid slutat med undergång historiskt, för så fort människor upptäcker att de kan rösta sig själva till fördelar och pengar så är första spiken i kistan satt. Kloka kvinnor har alltid förstått att det är bäst främst för dem själva om de inte deltar i viktiga beslut eftersom det slutar i kaos. Genom historien hittar man helt enkelt inte många kvinnor som varit tillräckligt kompetenta och handlingskraftiga för att kunna leda. Då säger alla feminister-"det beror ju på manligt förtryck", men precis som andra kommunister så har de förstås fel eftersom det bevisligen funnits ett fåtal kvinnor som uppnått ledarpositioner, t.ex Drottning Boudicca, Joanne D'Arc och Margaret Thatcher. Undantagen som bekräftar regeln.

Vilka nationer med demokrati med allmän och lika rösträtt är det som alltid har gått under?
Citera
2014-02-13, 23:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Vilka nationer med demokrati med allmän och lika rösträtt är det som alltid har gått under?

Tja, vi kan väl börja med Athen som Platon sågade i "Staten", men varenda demokratiskt experiment någonsin har fallerat, och Demokrati är som bekant inget nytt påfund. Detta är ju skälet till att USA grundades som en konstitutionell republik.

Professor Alexander Tyler uttryckte sig på nedanstående sätt om demokrati redan på 1700-talet.

"A democracy is always temporary in nature: it simple cannot exist as a permanent form of government. A democracy will continue to exist up until the voters discover that they can vote themselves generous gifts from the public treasury. From that moment on, the majority will always vote for the candidates who promise the most benefits from the public treasury, with the result that every democracy will finally collapse due to loose fiscal policy, (which is) always followed by a dictatorship.”

Professor Tyler ställde också upp följande "loop" för hur demokratin förändras över tiden.

From bondage to spiritual faith;
From spiritual faith to great courage;
From courage to liberty;
From liberty to abundance;
From abundance to complacency;
From complacency to apathy;
From apathy to dependence;
From dependency back into bondage.”
Citera
2014-02-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Tja, vi kan väl börja med Athen som Platon sågade i "Staten", men varenda demokratiskt experiment någonsin har fallerat, och Demokrati är som bekant inget nytt påfund. Detta är ju skälet till att USA grundades som en konstitutionell republik.

Professor Alexander Tyler uttryckte sig på nedanstående sätt om demokrati redan på 1700-talet.

"A democracy is always temporary in nature: it simple cannot exist as a permanent form of government. A democracy will continue to exist up until the voters discover that they can vote themselves generous gifts from the public treasury. From that moment on, the majority will always vote for the candidates who promise the most benefits from the public treasury, with the result that every democracy will finally collapse due to loose fiscal policy, (which is) always followed by a dictatorship.”

Professor Tyler ställde också upp följande "loop" för hur demokratin förändras över tiden.

From bondage to spiritual faith;
From spiritual faith to great courage;
From courage to liberty;
From liberty to abundance;
From abundance to complacency;
From complacency to apathy;
From apathy to dependence;
From dependency back into bondage.”

Athen hade inte allmän och lika rösträtt...sötis
Kolla igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera