Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Man behöver inte "gilla" Soran eller någon annan. Men det är inte humor att kalla honom för det ena eller det andra.
Soran menar att han inte tycker illa om sverigedemokrater men om deras politik. Själv tycker jag nästan tvärt om, jag kan förstå att man vill begränsa invandring (som i Schweiz), men jag tycker riktigt illa om personer som utnyttjar folks missnöje för att skapa motsättningar mellan människor som fötts i olika länder - bara för att göra en politisk karriär och bli duktigt förmögna.
Soran har humor och är intelligent. Om han inte vore så naiv, skulle han kanske förlora mycket av det som gör att folk tycker om honom?
Och han skulle få svårare att skämta.
Visst, det kan verka elakt att kalla honom för saker, men det hör väl lite till polemiken här. Tänk vad stelt det skulle bli annars och är man en offentlig person, och därmed har makt att torgföra vad man tycker, får man stå ut med en del själv. Så är det. Vi som är maktlösa i det hänseendet tycker jag gott kan få ta oss den rätten ibland "to let off some steam".
Själv kallade jag honom för SR:s "huskurd" och det var inte av missaktning för Soran eller kurder i allmänhet, utan mer mot den kvävande kultur av pk-ism som (jag anser) råder inom dagens media. (Jmf "Uncle Tom"-syndromet och "husnegern"!)
När det gäller vad du säger om människor som utnyttjar folks missnöje etc... för att berika sig, har jag svårt att hålla med generellt, men naturligtvis kan det hos vissa individer vara så. Och i så fall har du gott om exempel i andra partier också. Varken SD, MP eller nåt annat parti är skonade från "golddiggers".
Problemet med att Soran får skoja om det han vill är inte just det, utan att vi andra som ser ett reellt problem med massinvandring i ett läge när vi inte har jobb att erbjuda, aldrig skulle få utrymme att skoja om den problematiken och den mörka baksidan av en mångkultur vi påtvingats. Det (in-?)formella täcke av censur som ligger över debatten i dagens Sverige kan väl knappast ha undgått dig?