2014-02-13, 13:54
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Sverigedemokrater ljuger och har ingen humor - 'Det är bara att bunta ihop dem och slå ihjäl dem':
http://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taAA
Den är fortfarande rolig men inte lika absurt overklig idag - tyvärr!
Ok, då har de ändrat sej. Den var borttagen tidigare.
Citera
2014-02-13, 14:28
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Inte vad jag hört. Att en invandringskritisk röst skulle höjas är helt otänkbart

Jag har intrycket att sossarna knappt är godkända hos SR.
Citera
2014-02-13, 14:39
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Man behöver inte "gilla" Soran eller någon annan. Men det är inte humor att kalla honom för det ena eller det andra.

Soran menar att han inte tycker illa om sverigedemokrater men om deras politik. Själv tycker jag nästan tvärt om, jag kan förstå att man vill begränsa invandring (som i Schweiz), men jag tycker riktigt illa om personer som utnyttjar folks missnöje för att skapa motsättningar mellan människor som fötts i olika länder - bara för att göra en politisk karriär och bli duktigt förmögna.

Soran har humor och är intelligent. Om han inte vore så naiv, skulle han kanske förlora mycket av det som gör att folk tycker om honom?

Och han skulle få svårare att skämta.

Du får gärna utveckla det fetstilade.
Citera
2014-02-13, 14:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Har sett många kommentarer om Soran Ismail här på Flashback angående hans "experttyckande" i radio och TV.
Nu har SR tydligen bestämt att porta honom från att få vara med i sändningar då de anser att han är för politisk.
http://www.dn.se/kultur-noje/soran-ismail-avstangd-i-sveriges-radio/

Jag är inte det minsta förvånad och att SR tar Soran i örat är på tiden.
Citera
2014-02-13, 14:52
Medlem
Givietvis ska den pajasen inte få gå loss med sin vänsterpropaganda i radio som jag som skattebetalare tvingas betala för.

"Som neutral är man uddlös enligt min mening". Uddlös my ass. Jag vill ha fakta för att dra egna slutsatser, inte åsikter från personer jag inte tycker om.

För övrigt tycker jag att det är märkligt med personer av hans sort. Jag kan se på sådana som han att de är gnälliga, självömkande och bortskämda. Nånting med hans blick och utstrålning ger mig känslor av hat och förakt mot honom.
Citera
2014-02-13, 15:11
Medlem
MalachiYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Svenskar tvekar aldrig inför att offra invandrarna! Kom ihåg det, ni invandrare som försöker göra er en antirasistisk karriär i den vita miljön. En dag får ni ett sms och ni är inte längre välkomna.

Good riddance, Soran (Babben, Mördar-Soran) Ismail.

Ligger verkligen något i det! Uttnytjad till fullo efter "järnrörsskandalen", hissades till skyarna etc. Nu har vänstermupparna insett att han inte är "het" längre... då ska han bort! Alla människor som gör KARRIÄR på sin offerkofta är rätt så patetiska.
Citera
2014-02-13, 15:53
Medlem
anna_83s avatar
Underbart. Jag klarar inte av att se den där lille mannen. Han är aldrig rolig, ALDRIG!
Citera
2014-02-13, 16:11
Medlem
Nej, det känns smått fantastiskt om jag ska vara helt ärlig. Men däremot är det betydligt fler som behöver ses över.
Citera
2014-02-13, 16:26
Medlem
StigAllans avatar
Inavlade dvärgkurder ska Fan inte skriva oss svenskar på NÄSAN!

Finns absolut inget i den kurdiska genpoolen något som kan tillföra Sverige som land en fortsättning mot framgång.
Kurden är en loser av hävd och som ett landlöst folk försöker den med lömskhet istället för strid tillskansa sig livsutrymmen.
Vägra kurder och syrianer plats i Sverige!
Finns inget gott i dessa skitfolk!
Kasta ut dem tillbaks!
Citera
2014-02-13, 16:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Visst, det kan verka elakt att kalla honom för saker, men det hör väl lite till polemiken här. Tänk vad stelt det skulle bli annars och är man en offentlig person, och därmed har makt att torgföra vad man tycker, får man stå ut med en del själv. Så är det. Vi som är maktlösa i det hänseendet tycker jag gott kan få ta oss den rätten ibland "to let off some steam".

Själv kallade jag honom för SR:s "huskurd" och det var inte av missaktning för Soran eller kurder i allmänhet, utan mer mot den kvävande kultur av pk-ism som (jag anser) råder inom dagens media. (Jmf "Uncle Tom"-syndromet och "husnegern"!)

När det gäller vad du säger om människor som utnyttjar folks missnöje etc... för att berika sig, har jag svårt att hålla med generellt, men naturligtvis kan det hos vissa individer vara så. Och i så fall har du gott om exempel i andra partier också. Varken SD, MP eller nåt annat parti är skonade från "golddiggers".

Problemet med att Soran får skoja om det han vill är inte just det, utan att vi andra som ser ett reellt problem med massinvandring i ett läge när vi inte har jobb att erbjuda, aldrig skulle få utrymme att skoja om den problematiken och den mörka baksidan av en mångkultur vi påtvingats. Det (in-?)formella täcke av censur som ligger över debatten i dagens Sverige kan väl knappast ha undgått dig?
Det är okay att kalla Soran för det ena och det andra - om det finns lite välvillighet kvar i hjärtat. Han kallar ju själv folk för både det ena och det andra och tjänar grova pengar på det. MEN - det är inte stor humor att bara hitta på tillmälen p.g.a avund, ovilja eller hat.

Sambandet mellan stor invandring och stor arbetslöshet är inte så enkelt. Arbetsgivare vill förstås betala så lite lön som möjligt, men anställer inte gärna vilka sluskar som helst. Man ska vara ganska strömlinjeformad och osolidariskt lojal för att få arbete idag.

Många invandrare är ganska konkurrenskraftiga vad det gäller de lågavlönade skitjobben.
Citera
2014-02-13, 16:38
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Buhuhuhuhu

http://www.svd.se/kultur/ingen-soran-ismail-i-sveriges-radio_8984170.svd

Normalisering? För kännedom pratar vi om ett idag stort parti, Sveriges tredje största, med en stor andel av svenska folket bakom sig. Sverigedemokraterna är sedan många år ett helt normalt parti att sympatisera med. DEMOKRATI ni på twitter, DEMOKRATI! Vet ni vad det betyder?

Dessa individer struntar naturligtvis helt i demokrati (?) och yttrandefrihet. För dessa individer så handlar det bara om att ingå i "rätt" lag och få trycka ner folk med avvikande åsikter.
Citera
2014-02-13, 16:42
Medlem
Paijters avatar
20 minuter kvar till protesterna vid SR i Malmö.
Dan Park kommer vara där, SSU Molotov och några andra människor som ska tejpa igen sina munnar med silvertejp. Den som är på plats får gärna se till att lägga upp litet filmklipp och bilder på spektaklet. Skulle gärna varit där och fotograferat, men jag förväntar mig för litet action där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in