Citat:
Ursprungligen postat av
KulturBladet
Du har poäng gällande att det består av människor med uttalade politiska åsikter men jag betvivlar på att man letar efter specifika åsikter för att föra någon slags propaganda. Vi har ju precis sett att de stängt av två personer.
Nej, jag menar inte att man letar efter någon för att föra någon slags propaganda. Mitt inlägg var ett svar på att du skrev " P3 rekryterar inte folk utefter åsikter". Nej det gör de inte men med sin public service roll bör de naturligtvis göra det. Radaktörerna bör "ha lite koll" på sina medarbetare och bör (delvis) rekrytera utifrån kriteriet att den politiska spridningen ska bli så stor som möjligt.
Ett program som Tankesmedjan, som förvisso är ett nöjesprogram, börjar bli olidligt att lyssna på när det enbart är Jonathan Unge som gör satir av vänsterpolitik (och det sker inte speciellt ofta).
Jag förväntar mig höra politisk satir om allt när jag lyssnar på statlig radio. Även att man gör satir på människor utifrån ett sverigedemokratiskt perspektiv. Och återigen säger jag detta utan att vara det minsta SD själv.