Citat:
Ursprungligen postat av
ArneIII
Det handlar ju om att han uttrycker sina åsikter i statligt finansierat radio. SR har krav på partiskhet. Det betyder inte att man inte får opponera sig mot Sverigedemokraterna utan att man måste balansera de politiska åsikter (speciellt riksdagsparti-politiska) som hörs. Så är inte fallet med Soran (och egentligen hela P3).
Kan tillägga att jag inte är Sverigedemokrat eller har några tankar på att rösta på dem heller utan jag är en demokrativän. Det vill säga; SR har ett ansvar gentemot sina finansiärer om en opartiskt åsiktsförmedling.
Jag tycker också att det är rätt beslut. Om man funderar i termer om grupperingar, så är det tydligare med tre parter, SD, anti-SD och SR, än bara två grupper, SD och SR, där SR implicit skulle vara anti-SD.
Resonemanget styrks också av att det ska vara en demonstration mot SR idag, dvs en extern gruppering protesterar mot SR,(vilket SD anhängare, samt andra, gjort länge). Alltså ett sundhetstecken.
Nu ser jag fram emot hur demonstrationen avlöper. Mest intresserad är jag av att se en demonstration där alla(enligt uppgift) ska tejpa för sina munnar.